Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
Men det finns skademotor i GTR, och där finns ju både Ferrari 360 Modeno, Dodge Viper och Lister Storm..?

Jag måste bara säga att GTR är bra på allt utom just skadeeffekter. Effekterna av mindre skador är säkert mycket väl realistiska såsom punktering, motorhaveri och sådant men effekten av en fet crash är inget vidare. Bara lite grejer som flyger av och ingen demolering av hela formen på bilen. Sen flyger bilarna lite konstigt i luften.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Men eftersom det finns så många bilar i spelet så räcker det om en inte vill det. Skulle se konstigt ut om några bilar kunde bli skadade och andra inte.

Då är det ju bara att stryka de biltillverkare som inte vill ställa upp, eller använda fiktiva namn på bilarna.

Att köra en Fjord Fikus med skademodell borde vara bättre än att köra Ford Fokus utan skademodell.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
Men det finns skademotor i GTR, och där finns ju både Ferrari 360 Modeno, Dodge Viper och Lister Storm..?

jo det är klart, men det finns betydligt fler tillverkare i GT4, och jag förmodar att inte alla (eller iaf inte de viktigaste märkena) gick med på skademodelleringen.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Då är det ju bara att stryka de biltillverkare som inte vill ställa upp, eller använda fiktiva namn på bilarna.

Att köra en Fjord Fikus med skademodell borde vara bättre än att köra Ford Fokus utan skademodell.

Det kan man göra, men många vill ju ha riktiga namn och den riktiga formen på bilarna. För mig så skulle det inte göra något skillnad för dock.

Alltid kul med krascher

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Re: Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
jo det är klart, men det finns betydligt fler tillverkare i GT4, och jag förmodar att inte alla (eller iaf inte de viktigaste märkena) gick med på skademodelleringen.

Mjo funderade också i de kretsarna.. Men tycker att de borde slopa dessa märken, det borde väl inte vara alltför många som inte vill medverka i ett av de största bilspelen som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
oftast är det sketna licenserna som suger skit så att många ger upp... liksom varför betala för en spel man inte får spela helt?

Om du hade en dator när DRIVER kom ut så hade du säkert märkt att det var många personer som laddade savegame på färdiga garage testet

jo jag vet... jag hade dator då.. iofs en P75:a, men hur som helst.. JA jag såg att folk ofta gjorde så.. men jag fattar inte det roliga.. ja e sån att ja SKA spela igenom spelet en gång.. SEN fuskar ja

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::