Permalänk

det finns ingen 5V i parallelporten.

Sen angående det med knappen... dom hade på rusta för ett tag sen en lysdiodslampa som var ungefär 15 cm hög, i den satt det ett kretskort med en lysdiod, lite kompoenter, en tryckströmbrytare, så när man tryckte på knappen första gången tändes dioden, en gånt till så släcktes den, detta borde ju kunna användas till detta oxo, kostade ca 50 kr om jag inte missminner mig...

Ang. potentiometern, det blir inget vidare med den, tycker iaf jag, för så fort du drar ner lite för mycket försvinner vissa pixlar, så jag hade ställt in poten på det den ska vara o sen lagt den innuti lådan bara...

//CyB

Visa signatur

//CyB

Permalänk
Medlem

jag undrar vad du använt för potentiometer.. från elfa antar jag så vilket art. nr.?
MVH //Jonas

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Skulle vara coolt om någon ville pröva använda en sån där Nödstopp-knapp för power on/off.
Såg en på elfa:

Elektromekanik/Pneumatik -> Strömställare -> Tryckströmställare -> Nödstopp, IP65

Visa signatur

I'll be there till the end, When everything falls down, Will you hold my hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tompa14
Skulle vara coolt om någon ville pröva använda en sån där Nödstopp-knapp för power on/off.
Såg en på elfa:

Elektromekanik/Pneumatik -> Strömställare -> Tryckströmställare -> Nödstopp, IP65

Jag ska nog fixa en som "reboot"-knapp att sätta på baksidan...

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk
Medlem

Oj oj den här tråden hade visst vaknat till liv :).

JAxen, potentiometern har jag tagit från ett gammal trasigt slutsteg (om du menar den som är till displayen).
Men det finns nog liknande på elfa. Kolla in tex. 64-274-88.

Permalänk
Medlem

Den här LCD vad somfan vacker

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

du tetsuwan! vi bor i samma stad!:D
kanske ser dej på nästa LH!:P
(om du lanar )

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk

Hur funkar en sådan? det låter kanske lite dumt. Men kopplar du bara in den i usb och får se låtarna?

Permalänk
Avstängd

parallellporten.. du behver LCD mjukvara....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tetsuwan
Oj oj den här tråden hade visst vaknat till liv :).

JAxen, potentiometern har jag tagit från ett gammal trasigt slutsteg (om du menar den som är till displayen).
Men det finns nog liknande på elfa. Kolla in tex. 64-274-88.

Ja, såg den ju i lcd-guide 2 tror jag det var
tack ändå

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Kan jag få fråga vart man kan få tag i en sån kvalitets lcd display?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du vill inte sälja lcd lådan?

Visa signatur

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...