Går det att ställa acoustic mode på seagate/maxtor?

Permalänk
Avstängd

Går det att ställa acoustic mode på seagate/maxtor?

Går det inte att ställa om acoustic mode på maxtor dm10 sata eller på Seagate Barracuda 7200.7 sata? detta gick på min ibm gxp hd! finns det något särskild programvara eller är det rent av i bios? hittar ingen info på någon av deras hemsida.

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

Nej. AAM är liksom många tusen patent bakom dagens diskar uppfunna av IBM och Seagate har inte köpt någon sådan licens från IBM.

Permalänk
Medlem

Jag kan ställa in det på min Maxtor.. Eller nåt jävla skit när det gäller ljudnivå kan jag ställa in iallafall.. Dock kan jag inte göra det på min Seagate om jag kommer ihåg rätt..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Jag kan ställa in det på min Maxtor.. Eller nåt jävla skit när det gäller ljudnivå kan jag ställa in iallafall.. Dock kan jag inte göra det på min Seagate om jag kommer ihåg rätt..

Vilket program använder du för att ställa ljudnivån? mina låter rätt mycket när den skriver/läser mer än min gammla gxp disk..... :(:(

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

Maxtors diskar går att ändra acousticen på. Med programmet som finns på deras hemsida.

Permalänk
Avstängd

Maxblast 3 eller? jag kan inte hittat någon sådan inställning i det programmet.

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

Nej, Acoustic manager.

Permalänk
Avstängd

Är jag blind men jag hittar inget acoustic manager på deras sida

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.8db0c3d6932...

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg