Bästa Beat 'em up-spelet genom tiderna.

Permalänk
Medlem

Killer Instict på snes
Skaffade mig den konsolen nyligen och självklart hittade man spelet på tradera.se überlycklig
Riktgit tuffa kombos och rikgtigt fin musik

ULTRA ULTRA ULTRA ekar fortfarande i mitt huvud

P.s. Fulgore är grymmast
http://c140.it.cse.nsysu.edu.tw/ef/snap2/ki1.jpg

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk

Bäst vet jag inte men spelet jag alltid tänker på först när jag hör beat'em up är mortalkombat. Mins när man smyg-gameade MK 1 för att morsan inte skulle se allt blod

Permalänk
Medlem

Hittade härom dagen en funktionerande Dreamcast-emulator

Dock så kräver den saftigt med CPU-kraft, men nu kan jag spela SF3-3s samt CvS2 igen \o/

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk

Hehe, spelar nästan aldrig denna typ av spel.
Däremot är jag svårslagen på ett nytt spel innan någon har hunnit öva in en massa combos.
Polarna brukar bli helt tokiga efter ett tag och kasta ut mig ur rummet, HAHA.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

För mig är Mortal Kombat serien lätt grymmast!

Iget slår Mortal Kombats stämmning, musik eller karatärer! (Enligt mig iallafall)

Scorpion, Raiden och Sub-Zero är legendariska!

Musiken i kombination med miljöerna har en mystisk stämmning som är helt underbar!

Spelade väldigt mycket MK Trilogy, tycke lätt att det var bäst.
Men så gick jag så småning om över till fyran, okej kanske inte lika bra stämmning eller miljöer men fightingen är något av det bästa jag vet.
Snabba och effektiva strider där feghet (annat ord för enformig:D) verkligen inte lönar sig i slutändan. Jag tror inte många slår mig med Raiden;).

Och nu deception, alla de gamla klassikerna i PS2 Grafik med mycket effektivare vapenstrider och fräcka ban idéer (Slå in en i köttkvarnar mitt i matchen:p) Jag har dock inte vant mig vid fighting systemet än men det verkar lovande. Saknar dock snabbheten i fyran.

Dessutom är det det enda fightingspelet med en story såvitt jag vet. Varje karaktär är unik och har en bakrund och utgör sin roll i storyn. Även om det är ganska simpelt det här konquest-mode så är det helt klart ett bra inslag!

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Citro: fast du har ju satt en 1slottare i den ju?

Annars som bästa 2D måste jag säga, New Power Instinct: Matrimelee till Neo Geo.
Last Blade 2 är iofs inte helt fel det heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Last Blade 2 är iofs inte helt fel det heller.

No shit. Last Blade 2, Killer Instinct Gold, Dead or Alive (gillade tvåan bäst, har bara kört tvåan och trean och jag tycker trean var lite för långsam - DoA2 var snabbare ju), Naruto Gekitou Ninja Taisen 3. Alla väldigt djupa fightingspel. Just ja, Super Smash Brothers Melee får inte glömmas - det är mycket djupare än vad de flesta ger det credit för (dra in på ett SSBM forum så får ni se ^_~x jag fattar knappt vad de snackar om... rättning, fattar inte överhuvudtaget). Just ja, får inte glömma Marvel VS Capcom, fast det fightingspelet är bara kul - inte djupt överhuvudtaget ^_~x

För övrigt så måste jag säga att Soul [Sword] serien inte är en jag uppskattar så mycket. Alldeles för lätt att button-masha och så är det ingen vidare stämning i spelet tycker jag.

EDIT: Kan förresten nämna att jag verkligen inte gillar Tekken. Det är lite väl mycket memory för min del. Jag vill att ett spel ska gå ut på reaktionshastighet, att hitta bräckor i motståndarens försvar och sånt.. klart sånt finns i Tekken också, men innan du når en väldigt hög nivå är det nästan bara den som kan minnas längst kommandon bäst den som vinner - inte bra.