Permalänk

För de som tvivlar på att det är en 400 MHz-are, så msåte jag säga att min gissning är en k6-II 400. hade själv en 450, och visst kyldes den aktivt. Men äldre Socket 7-CPU:er gick ibland utan fläkt, och ibland med ganska bamsiga kylflänsar (för sin tid). Ingen aning om det går att sätta en sån på en k6-II:a och få det att funka.

Min k6-II:a hade i alla fall både SDRAM och EDO-minnen på moderkortet. (Bara en funkade åt gången dock, och den gick inte att klocka högre än typ 366 eller nåt med 66 MHz-buss, som man ju får ha om man ska köra EDO.

Dessutom finns det ju Evergreen (osäker på företagsnamnet) uppgraderingsprocessorer som väl fanns som 400 MHz för att stoppa i ett vanligt gammalt socket 7-mobo.

Edit: För övrigt har jag aldrig sett ett pre-socket7-mobo med USB-portar...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
1. har jag nämnt att färdigmoddade chassin är snygga??? kolla mina gallerin ffs...
2. det heter ccfl, inte neon...

Fel fel. Neon är neon. Ccfl är ccfl.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Avstängd

Det ÄR en 400 Mhzare, det är SDRAM ni ser på bilden.

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Fel fel. Neon är neon. Ccfl är ccfl.

sant och jag har personligen inte sett neon rör till datorer i sverige på ett par år nu..

Men jag försår hur Ultima menade. Han trodde inte grabben snackade om äkta Neon utan om CCFL Inget att hispa om.

Karong är respekt men kanske inget som man måste visa i ett forum som har haft det ett par gånger. Sätt plexi i en skokartong med en AMD64a i sig så snackar vi