Permalänk

Uh huh! Tack Går sånadär *Vet inte riktigt vad de heter* cold cathode-rör ?
Det är just det att om jag försänker LEDsen så syns kablarna,vet inte riktigt hur jag ska göra..

Men att ha ett såntdärnt cold cathode-rör vore inte helt fel.. bara det att det kanske inte får plats Men det löser man väl på något sätt..

Permalänk
Medlem

Ser fint ut! Keep up the good work!

Permalänk

Något förslag på namn?

Jag funderar på PlexiTuxBox, men ge mig lite förslag nuva.

Permalänk
Medlem

Har tänkt på att bygga om mitt xbox till ett stort X (hehe ) får se när jag kommer på nått bra sätt att göra det på(och när jag vågar peta i mitt x-box)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Har tänkt på att bygga om mitt xbox till ett stort X (hehe ) får se när jag kommer på nått bra sätt att göra det på(och när jag vågar peta i mitt x-box)

That´s what im talking about!

Låter väldigt nice

Har du några frågor angående xbox, och alla kablar, vart de leder, osv,osv, så är Jag och Moddnings Nisse öppna 24/7 för frågor.

OnTopic så har jag "fixat" så jag Sleevade*Heter det så?* IDE-kabeln så allt blir lite smidigare. Nu ska jag förlänga fläktkablarna. Stay tuned for updates

Permalänk

ser bra ut hittills.. har funderat på att bygga om min xbox me men vill ju inte paja den.. har ju dessutom garanti på den (med chip i) när garantin gått ut kanske man kan pilla lite

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

well, fläktkablar är förlängda.. men jag är så sjuk så jag inte pallar o jobba just nu.. orkar knappt glo på skärmen =/

jaja, bakre fläkten ditsatt också.. bye.

Permalänk

Nu får du fan sluta vara sjuk!

Permalänk
Medlem

Tjenare! satt och kollade lite på era byggen (Super och nisses), och jag lär säga att ni har inte tummen mitt handen iaf . Snyggt jobbat båda!!

Jag har bara en liten fråga själv.......kan man få en vanlig X-Box att låta mindre?....tycker orginalet låter för taskigt.

Och jag undrar om det finns en lämplig lösning utan att superdupermodda som ni

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av navaho
Tjenare! satt och kollade lite på era byggen (Super och nisses), och jag lär säga att ni har inte tummen mitt handen iaf . Snyggt jobbat båda!!

Jag har bara en liten fråga själv.......kan man få en vanlig X-Box att låta mindre?....tycker orginalet låter för taskigt.

Och jag undrar om det finns en lämplig lösning utan att superdupermodda som ni

Byta fläkt kan du ju göra vilket kräver att du kanske kan löda

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Byta fläkt kan du ju göra vilket kräver att du kanske kan löda

Nej då, inte så länge fläkten har en 3-pins kontakt.. Det finns det en på moderkortet som orginalfläkten sitter i..

Permalänk

Jag testade just den otroligt fula, samt sketna xboxen, vars projektlogg ingen läser.

Och den funkade.

Zniffe kanske kommer o fotar sen när den är klar, beroende på om någon vill se den eller ej.

Har beställt 2 st lysrör från gtek också, men det bryr ni väl er ingenting om, så skitsamma.

Permalänk
Medlem

joda vi bryr oss att:) kom bara ihåg att vi vill ha många bilder;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
Jag testade just den otroligt fula, samt sketna xboxen, vars projektlogg ingen läser.

Och den funkade.

Zniffe kanske kommer o fotar sen när den är klar, beroende på om någon vill se den eller ej.

Har beställt 2 st lysrör från gtek också, men det bryr ni väl er ingenting om, så skitsamma.

Nu ska vi inte vara negativa gumman lilla.. GIVE US PICS!!!! Jag följer detta iallafall.. Får jag inga bilder, så får du inte mig..

Permalänk

Detta kommer att bli snyggt när det blir färdigt! Och vi vill se bilder!

Permalänk

nisse, lol
i follow yours too

Nu drar jag till posten iaf och hämtar ut lysrören. bye

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
nisse, lol
i follow yours too

Nu drar jag till posten iaf och hämtar ut lysrören. bye

Säkrast för dig att du kommer med en uppdatering senare som innehåller BILDER!

Permalänk

Ojoj, man blir ju lite kåt när man kollar.. Riktigt skoj att du har fått igång den nu.. Hoppas du ska göra en custom made dvd-lucka bara..
Blev snyggt också med den graveringen som du lät GoTall göra också.. Hoppas det går bra med chippandet också nu.. Håller tummarna för dig.

Permalänk

jag satte "attention, taking apart or modifying the XBOX may lead to electric shock-blablabla" - lappen därbak bara för att den skulle vara lite sarkastisk

Permalänk
Medlem

Fandå... skulle kommit och fotat när jag hade chansen:P
får komma och se på låddan när man är hemma igen...

Visa signatur

p4 , 2,6ghz , 512 mb ram 128mb radeon 9800, dvdr rw

Permalänk

Eftersom xboxen nu är klar, så har jag lagt upp ett galleri.

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=664...

Enjoy