Inga döda pixlar för Samsung?

Permalänk
Medlem

Faktum är att det här med att det ,måste vara ett visst antal döda pixlar är rent löjligt. Finns inte en chans att vi skulle acceptera någon annan produkt som hade flera defekter och inte kunna få dem reparerade/ersatta. tänk er att köpa en spegel som man upptäcker en spricka i och tillverkaren säger att sprickan måste vara minst 10 cm lång för att de skall ersätta. Finns INGEN som skulle köpa speglar från dem.

Mycket bra gjort av Samsungm hoppas garantin sprider sig till oss

Visa signatur

We shall not fail or falter; we shall not weaken or tire. Neither the sudden shock of battle nor the long-drawn trials of vigilance and exertion will wear us down. Give us the tools and we will finish the job.
Sir Winston Churchill, 1941.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skurk55
Faktum är att det här med att det ,måste vara ett visst antal döda pixlar är rent löjligt. Finns inte en chans att vi skulle acceptera någon annan produkt som hade flera defekter och inte kunna få dem reparerade/ersatta. tänk er att köpa en spegel som man upptäcker en spricka i och tillverkaren säger att sprickan måste vara minst 10 cm lång för att de skall ersätta. Finns INGEN som skulle köpa speglar från dem.

Mycket bra gjort av Samsungm hoppas garantin sprider sig till oss

Detta är inte helt sant då det finns allltid marginaler när det gäller alla produkter. T.ex. så kan man bli tvungen att acceptera att ens CRT-TV har lite konvergansfel, kanske lite flimmrande bild eller att din bil ska framkalla små irriterande vibrationer vid 67km/h. Om du tänker efter lite så handlar det om ens subjektiva åsikt mot den objektiva. Är det helt ok att din TV inte har en helt PERFEKT bild eller att din bil inte beter sig 100% perfekt, eller är det själ nog att få pengarna tillbaka? Butikerna brukar nämna pixelfelsgarantin hos TFT-skärmar vilket lämnar en att själv bedömma ifall man vågar ta risken. Jag har inte köpt en TFT skärm pga den usla pixelgarantin och lita på mig att många andra oxå gjort samma bedömmning vilket retar tillverkarna som fan och får de att tänka om i frågan pixelgaranti.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Till personen som frågade vad en död pixel är. En skärm är uppbyggd av pixlar vilket kan förklaras som små "lampor". Dessa visar en speciell färg och på så sätt så bildar alla dessa pixlar tillsammans en bild. På TFT-skärmar men även på CRT (något som är väldigt ovanligt men jag har sett det) så är det ganska vanligt att någon av dessa pixlarna går sönder. Vilket resulterar i att det blir en svart/grön/röd/ eller blå pixlel i mitten av skärmen.

aha tack

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keefa
vad betyder döda pixlar ?

Det är problem som uppstår vid för långa speltider med "Hangman".... skämta, men en kompis fick en fläck med döda pixlar när han spelade Half-Life, just där "crosshair" var

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Släpar de tinte på Eizo skärmen? De har väl inte så låg uppdatering?

Nej jag har inte märkt några eftersläpningar alls på min skärm, jag spelar lite rally spel och rpg och inte fps, så där kan det eventuellt ghosta, men det är ingenting jag vet något om...
När jag kollar på film märker jag ingenting alls av några eftersläpningar heller inte ens i de mäst action laddade scenerna...

Edit/Glömde berätta att respons tiden ligger på 25ms för den som vill veta/Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Philips garanti för noll pixlar är ju flera år gammal. Tog ett tag tycker jag

Sen undrar jag också som andra om hur det är med subpixlar.

Rätt väg att gå i alla fall.

Permalänk

Har sett en liknande garanti av Philips på flera webbutiker, bl.a Butik.it:

http://www.butik.it/img/banners/philips_pixelgaranti.gif

Visa signatur

http://www.silverplanet.se | din digitala mötesplats