JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem

Jag tror inte Elitemodd har några större problem med kritik
vare sig den är negativ eller positiv, så länge det är
konstruktiv kritik.

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg ner nu. Tråden handlar om hans modd - givetvis får folk lägga in både negativ och positiv kritik. Men att sedan fortsätta tjäbbla är INTE på sin plats. Så lägg ner om ni inte vill få tråden låst + en massa varningar.

Back to topic.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Tja på er!

Nu har jag färgat fogen på test,med en gråaktig färg.Men tycker ni som jag att den ska vara mörkare grå.Vet inte om jag har fel men tycker nog att den är åt det blåare hållet.
Klaga nu inte på målning ännu, då den inte är klar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De där ser coolt ut, vet inte, kanske lite mörkare, hade jag vart i stockholm så hade jag kunnat sett på en riktig tegelvägg, men de kan jag inte nu i karlstad men lite mörkare

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Så här ser en fog ut,på vårat hus

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Elitemodd: Jag kan säga iaf att, om du skulle på något sätt integrera hela in i en vägg så att det skulle se ut som nån slags av eld-stad . spec med teglet osv, aja du kanske inte förstår vad jag försöker säga.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Avstängd

du och ditt akvarium inte funderat på att bygga ett litet mindre typ? fogen tycker jag mer ser transparant ut ska vara betydligt mer gråare i blir det elitkodd i denna också eller?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

ORKA!

doodeley:Kom hit å grilla korv så kan vi ju snacka om det!

DjRaven: NEJ jag kommer inte att bygga nåt mindre (Hur många gånger skall jag behöva svara på den frågan)
Ang elitekodd så är den köpt sån inget jag kan göra nåt åt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo, men då vare ju iofs rätt så likt, färgmässigt iaf, en aning mörkare isf kanske? eller tycker du att det är bra som det är? tänkte du göra den knottrig oxå, de vore ju nice

Elitemodd, kom igen, DjRaven hade ju fakstiskt en smiley bakom den meningen så ta de inte allt för hårt, även om även jag börjar tröttna på det snacket. Men tyvärr så kommer du nog antagligen alltid få skit för att du bygger stort.

Gillar de du gjort nu, snyggt, har lite gtejjer dock, på skärmen, högst upp så ser man en vit kant, ska de vara så, eller kommer du täcka över det med tegel? och sen så tror jag att de nog skulle vara snyggare, om du flyttar ner kontrollpanalen till skärmen, till att sitta på själva foten, så att tanken och skärmen "ser lika ut".

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
jo, men då vare ju iofs rätt så likt, färgmässigt iaf, en aning mörkare isf kanske? eller tycker du att det är bra som det är? tänkte du göra den knottrig oxå, de vore ju nice

Elitemodd, kom igen, DjRaven hade ju fakstiskt en smiley bakom den meningen så ta de inte allt för hårt, även om även jag börjar tröttna på det snacket. Men tyvärr så kommer du nog antagligen alltid få skit för att du bygger stort.

Gillar de du gjort nu, snyggt, har lite gtejjer dock, på skärmen, högst upp så ser man en vit kant, ska de vara så, eller kommer du täcka över det med tegel? och sen så tror jag att de nog skulle vara snyggare, om du flyttar ner kontrollpanalen till skärmen, till att sitta på själva foten, så att tanken och skärmen "ser lika ut".

Tänkte ev lägga in en näve med sand i färgen.Självklart skall inte den vita randen synas,det är ju inte helt klart där en

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tja vet inte om du kommer få nån dirket liknelse med riktig fogmassa om du bara kör olika färgnyanser kanske skulle köra lite drybruch också... det som skulle göra mest nytta vore nått material som gav struktur, då kommer ju färgskiftnigarna av sig själv

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Jag diggar dina ENORMA mods Hur stort bor du egentligen?
Är detta den största hittils?
Sedan till alla med sin intelligenta kritik!! som inte ger något. Skulle vår egen Elitemodd bygga en mini-itx så skulle sweclockers server explodera. Bara för att jag inte skulle vilja ha hans "enorma" burkar hos mig så betyder det inte att dom är årets värsta mod.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
tja vet inte om du kommer få nån dirket liknelse med riktig fogmassa om du bara kör olika färgnyanser kanske skulle köra lite drybruch också... det som skulle göra mest nytta vore nått material som gav struktur, då kommer ju färgskiftnigarna av sig själv

Funderar på att gå ner till sandlådan å hämta ett par nävar grus.kanske skulle funka:confused:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mjo haha det kanske skulle göra tricket eller nått som löser upp silicon och typ stänka på det i omgångar eller nått

men om du typ gör "fogmassa" i en hink med silicon och grus och sand sedan köer nån sprits för bak eller nått likn å pritsar ut det

kan bli ett "elitemodd bakar chassi avsnitt" recpet finner du på text-tv sidan 456

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog

kan bli ett "elitemodd bakar chassi avsnitt" recpet finner du på text-tv sidan 456

Haha skulle va fint..."tv4:s äntligenhemma: och nu skall ni få se "elitmodd" göra ett chasi klätt i fusk tegel..."

Nä men det var ricktigt nice( du borde ju iaf veta hur en fog skall se ut):cool:

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

ja hade jag kunnat andvända fogen vi har på jobbet så hade det inte varit några problem,med nu går ju inte det(Det spricker )så då får man hitta på nåt sätt att likna fog så mycket som möjligt.

Visa signatur
Permalänk

he vanlig "fogmassa" på fogen som redan finns?

Permalänk
Medlem

men om du vill ha en rörlig fog så är ju inte förslaget med att vispa i lite skrot i siliconmassan nån dum idé. tror att den är den idé som kommer funka bäst

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
ja hade jag kunnat andvända fogen vi har på jobbet så hade det inte varit några problem,med nu går ju inte det(Det spricker )så då får man hitta på nåt sätt att likna fog så mycket som möjligt.

Komm på en sak: du vet sån där "sand" som man har till modelbyggen? sånt borde väll gå att limma på fogen för att få den mera äkta? det finns ju ganska många olika sorter av sånt...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

sadister/sadomachosister... *grymtar*

Visa signatur

"Huggormsyngel, hur skulle ni kunna säga något gott, ni
som är onda? Munnen säger vad hjärtat är fullt av."

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tycker att Elitemodd inte äns är i närheten av kvalité och design som t.ex. GoTall och Wolverine?

Visa signatur

AMD Athlon 64 2800+ @ 1.84 GHz || 1024 MB RAM || Radeon 9800 pro || 160 GB Sata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hector17
Nån mer än jag som tycker att Elitemodd inte äns är i närheten av kvalité och design som t.ex. GoTall och Wolverine?

Hmm, design ere ju inget fel på, visa gillar det, andra inte, sen har ju de tre olika tekniker och visioner när de moddar, och kvalite är det ju i Elitemodds moddar det med, de går ju inte sönder direkt vilket inte GoTaLLs eller Wolverine moddar heller gör... i grund o botten så gillar du inte aElitemodds arbeten eller hur och därför säger saker som sämre kvalité o design

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Hmm, design ere ju inget fel på, visa gillar det, andra inte, sen har ju de tre olika tekniker och visioner när de moddar, och kvalite är det ju i Elitemodds moddar det med, de går ju inte sönder direkt vilket inte GoTaLLs eller Wolverine moddar heller gör... i grund o botten så gillar du inte aElitemodds arbeten eller hur och därför säger saker som sämre kvalité o design

Nej det har absolut inget med det att göra.
Visst Elitemodd har gjort fräcka saker..
Men detta ser ut som en 13 åring har gjort i slöjden.
Jag menar allvarligt, den är gjort i trä, det är snett,
vissa "tegel" stenar är svarta medans andra är "bruna".
Titta på GoTall's och Wolverine's moddar och lär.
Om kvalitén och desigenen är en 10:a på Elitemodd's moddar,
Så är GoTall's och Wolverine's moddar en 10 ggr mer än det..

Visa signatur

AMD Athlon 64 2800+ @ 1.84 GHz || 1024 MB RAM || Radeon 9800 pro || 160 GB Sata

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hector17
Nej det har absolut inget med det att göra.
Visst Elitemodd har gjort fräcka saker..
Men detta ser ut som en 13 åring har gjort i slöjden.
Jag menar allvarligt, den är gjort i trä, det är snett,
vissa "tegel" stenar är svarta medans andra är "bruna".
Titta på GoTall's och Wolverine's moddar och lär.
Om kvalitén och desigenen är en 10:a på Elitemodd's moddar,
Så är GoTall's och Wolverine's moddar en 10 ggr mer än det..

Jag kan inte mer än å skratta, vissa stenar är bruna vissa svarta,ja jag vet ju inte var du får allt ifrån.jag har hållit på med lägga tegel(Vilket är betydligare enkalre än detta chassi)Å jag har inte sett en ända sten på 17 år som är likadan den andra.Jag köpte 3st paket med cambridge tegel,och dom tillverkas så(För att dom INTE ska vara likadana).

Titta så får ni se

Det är snett medvetet,kolla på en tegelvägg å se om det är exakt:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Jag kan inte mer än å skratta, vissa stenar är bruna vissa svarta,ja jag vet ju inte var du får allt ifrån.jag har hållit på med lägga tegel(Vilket är betydligare enkalre än detta chassi)Å jag har inte sett en ända sten på 17 år som är likadan den andra.Jag köpte 3st paket med cambridge tegel,och dom tillverkas så(För att dom INTE ska vara likadana).

Titta så får ni se

Det är snett medvetet,kolla på en tegelvägg å se om det är exakt:)

http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/27-%20Jail-tower/ph...

Denna T.ex. Det är svartare stenar på vissa ställen.. ni ser själva..
Sen är det snett sågat osv. osv.

Om man ska göra någonting, så ska man göra det ordentligt.

Visa signatur

AMD Athlon 64 2800+ @ 1.84 GHz || 1024 MB RAM || Radeon 9800 pro || 160 GB Sata

Permalänk
Medlem

snyggt bygge om inte anurlunda.
är (fogen) silicon eller vad har du använt?
tycker du borde färga fogen mer, ser fortfarande ut som mjukglass

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hector17
http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/27-%20Jail-tower/ph...

Denna T.ex. Det är svartare stenar på vissa ställen.. ni ser själva..
Sen är det snett sågat osv. osv.

Om man ska göra någonting, så ska man göra det ordentligt.

Ja men det är ju det som är meningen med detta tegel,att det inte ska se lika ut:rolleyes:
Det är ju bara att titta på länken så ser du ju.

Sågat snett är det gjort medvetet,det har jag planerat in i bygget att det inte ska vara på mm överallt.Det är inte ett fabriks producerat chassi

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hector17
http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/27-%20Jail-tower/ph...

Denna T.ex. Det är svartare stenar på vissa ställen.. ni ser själva..
Sen är det snett sågat osv. osv.

Om man ska göra någonting, så ska man göra det ordentligt.

Varför tar du inte och gör det bättre själv då? (Ovanlig standard kommentar vid såna här saker)

Jag är mäkta imponerad av Elitemods bygge precis som väldigt många andra på Swec är vad jag vet.

Dock är ju smaken som baken och alla får tycka precis som dom vill och det skall man inte mer än respektera.

Jag tycker Elitemod kommer på roliga och intressanta mod ideér och väldigt udda och nyskapande små saker.

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Ja men det är ju det som är meningen med detta tegel,att det inte ska se lika ut:rolleyes:
Det är ju bara att titta på länken så ser du ju.

Sågat snett är det gjort medvetet,det har jag planerat in i bygget att det inte ska vara på mm överallt.Det är inte ett fabriks producerat chassi

Okej, då vet jag... Men jag tycker allt att du kan göra bättre ifrån dej.
Det vet jag att du kan göra... Om man jemför med tidigare moddningar..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper@god
Varför tar du inte och gör det bättre själv då? (Ovanlig standard kommentar vid såna här saker)

Jag är mäkta imponerad av Elitemods bygge precis som väldigt många andra på Swec är vad jag vet.

Dock är ju smaken som baken och alla får tycka precis som dom vill och det skall man inte mer än respektera.

Jag tycker Elitemod kommer på roliga och intressanta mod ideér och väldigt udda och nyskapande små saker.

Mvh,
Viper

Ja du.. Jag har gjort "moddat" datorn men har inte lagt upp dom, har inte orkat helt enkelt.
Men va bra att du är imponerad av hans moddnigar.. good for you!

Visa signatur

AMD Athlon 64 2800+ @ 1.84 GHz || 1024 MB RAM || Radeon 9800 pro || 160 GB Sata

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
DjRaven: NEJ jag kommer inte att bygga nåt mindre (Hur många gånger skall jag behöva svara på den frågan)
Ang elitekodd så är den köpt sån inget jag kan göra nåt åt.

Göra en egen?;) visst det är ju du som får springa fram och tillbaka flera gånger när du ska byta vatten i "tanken"

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]