Permalänk
Medlem

Har skrivit tidigare i tråden att vi inte pillar så mycket med den hemsidan i min sign längre.
Har även skrivit i tråden tidigare att det ska finnas 2st 10krpm diskar i raid 1 för spegling av datan.

Chassit är utomordentligt bra kan jag meddela.

Mvh //Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
Hehe.. nä servern kommer inte så på min privata lina
Den kommer stå på en 100Mbit Telia Backbone anslutning.
Så bandbredden är inga problem.. inte heller pingen.
Då de flesta med ADSL eller högre pingar under 20 eller strax över i hela landet.

//Magnus

P.s Processorerna kommer imorgon.. så jag hoppas kunna uppdatera tråden då.

Vem fick du mörda för att få ställa en server där ?:O

Vädigt najs, blir nog en kanonserver. Annat än min som står på adsl-lina!

Permalänk
Medlem

Har man råd att köpa en dual-xeon så har man troligen råd att köpa plats på en 100;a lina utan att det gör speciellt ont. (Förutom kiddos som lägger varenda peng på nåt bara för att ägandets skull)
Å andra sidan har man ett utbrett kontaktnät är det inte heller några problem att lasta in burkar här och där.

Nice bygge iaf, posta gärna lite benchmark sen också, kul att se vad en xeon presterar

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Hjälpsam

Tipps ang NCCH-DL

1. VRM flänsen mellan AGP och CPU1 sockeln sitter lite på sniskan. Plocka av den och kila in bitar av sudgummi på AGP sidan mellan flänsen och moderkrotet.

2. Det finns en näve olika typer av boxade Nocona (800fsb) prollar, se till att få en med 2-3U aktiv kylning. Finns 1U aktiv och 2U passiv med och de är inte så heta.

3. s603 Prestonia (533FSB) anpasade kylflänsar passar INTE på NCCH-DL eller andra Nocona baserade moderkort.

Övrigt gillar jag helt klart dina val, särskillt nätagget (kolla sig)

EDIT:

WTF! Rev 1.02 och du har dubbla vrm flänsar.. vad är det för produktionsdatum på det moderkotet?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Fluf: tack för tipsen. Vart står produktionsdatum på moderkortet ? Jag har beställt 2st Passivtkylda 2.8'er (800FSB) ändrade från aktiv till passiv då jag har en 120mm fläkt precis bakom och tänka sätta på 2st tysta 800mm fläktar som blåser igenom flänsarna mot 120'an.
Det blir kankse inte så bra ?
Finns det några specielt bra steppings man ska leta efter, och finns det speciellt dåliga stepping. Har inte planerat att klocka mer än 250FSB så jag kan sätta minnesdivider till 5:4 eftersom minnet inte är speciellt klockvänligt.
Är det realistiskt att tro att den kommer komma upp i 250FSB ? Och finns det överhuvudtaget 5:4 divider, samt AGP/PCI lock ?

//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Hjälpsam

Moderkortet skall ha AGP/PCI lock men jag har problem med det. Den Passiva 2U flänsen är anpassade för 2U serverchassi där man har multum genom chassi fluftflöde @ 40+dba och fungerar inte över fuvudet taget i ett vanligt midi/tower chassi.. tro mig, jag har laborerat och har de passiva flänsarna på hyllan själv. Skall du klocka är det CoolerMasters passive Heatpipetorn för s604 och aktiv kylning av dem, bästa som finns till s604. Jag toppar 50c efter ett gäng timmar med 4xPrime95 (se hur jag har löst det).

Flänsarna kan beställas från tyskland, italien eller USA, rekomenderar tyskland kan ge dig länk senare (e på jobbet nu). Kostar ca 1200:- inkl frak för flänsarna, förutom dem är det bara de boxade aktiva som gäller för icke serverchassin.

Finns två steppings, E0 och D0. E0 är den senare ock skall klocka bättre enl hörsägen har inget bekräftat dock.

med singel processor fixar 2,8 DO uppemot 3900/260 på luftkylning (med coolermaster tornet). Men med dubbla prollar går de flesta i väggen runt 230-240FSB.

Minnes devider har du 266, 333 och 400 val (med 800fsb).

vAGP och vMEM har du i BIOS men vCORE får man pinmoda för att få upp tyvärr. Det verkar som VRM designen inte stödjer BIOS modifierad vCORE.

Förvänta dig inga hysteriska överklockningar med NCCH-DL/Nocona tyvärr. Om man absolut skall klocka Xeons för klockningens skulle så är det 2,4ghz/533 Xeons (MO stepping) som gäller, fixar generellt 3,5ghz/250FSB

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ok..
Attans också, jag som först beställde aktiv kylning, men avbeställde för passiv

Jag blir kanonnöjd om jag kan klocka processorerna till 3.0Ghz vardera, men jag tror mina minnen stoppar mig.
Jag hade planerat köra med 2Gb Pc3200 Samsung org. minnen med cas 3.0. Då jag redan äger 2st 512Mb moduler.
Men de borde väl fixa 210fsb ?

Fluf: är det 1200:- inkl. frakt, moms och tull ?
Hade uppskattat en länk när du har möjlighet
Hur tog man reda på produktionsdatumet ?
Och jag förstod vad du menade med att "kila" upp slänsen mellan cpu2 och AGP sloten. Den satt inte så bra
Alternativt kommer jag sätta på större flänsar lite senare.

Mvh //Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Hjälpsam

Flänsen du vill ha är E3W-NPTXS-04
INFO: http://ecd.coolermaster.com/upload/P_file_6.pdf

Beställes via email från hsm-zamecki.de (email= info (at) hsm-zamecki.de)
Zamecki är trevliga och är mycket aktiva och hjälpsamma. Det vart med moms tull frakt osv, de tar inte kreditkort utan vill fråmst ha bankinsättning. Bankinsättnink kostar lite onödiga pengar, vet andra som senare har fått OK att betala via PayPal så det skall funka med numera även om det inte annonseras.. fråga vänligt bara.

Min montering med den tvärslå som kommer med chassit + en extra bit alu för att hålla fläktarna.

Produktionsdatumet indikeras ev de två första siffrorna (år-månad) i serienummret. Min tex har serienummer 47ZMXXXXXX och är därför producerad 2004 7e månaden dvs Juli 04, A=november B=december. Står bla på klisterlappen på boxen.

EDIT;
ANG VRM flänsarna, VRMen är bra överdimensionerad på NCCH-DL (tillskillnad från lillebror PC-DL urk) och behöver knappt de flänsar som sitter på ens en gång, så det behövs inte bytas ut mot bättre eller större. Den norra VRMen vid minnena, satt den också på sniskan, och är den flänsens infästning identisk med den södra vid AGPn?

EDIT2;
Den passiva lösningen är CoolerMaster E2U-NPJCS-04 i Intel OEM förpackning;

http://ecd.coolermaster.com/upload/P_file_16.pdf
Och behöver 40-50CFM luftflöde genom flänsarna sida till sida för att funka rimligt bra... och då behövs det en massa hemma meck och högvarvs fläktar.

Supermicro har en variant på det, en "Air Shroud" eller avancerad airduct i plexi som gör att de kan köra 2U passiva i ett midi/tower chassi. Kika noga vid bak fläktarna. Denna shroud säljes löst till supermicro chassin nån stans men passar varken till Dragon chassit du har eller CPU placeringen på NCCH-DL

Men kan kanske ge lite ideer om du sitter fast med de passiva flänsarna sedan.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag hatar dej ViZioN

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

oo fan nu blir jag avundsjuk:D

vill oxå ha 2 prollar
den kommer blir ruggigt kraftfull om du kör 3.0ghz på båda...

Permalänk
Medlem

Fluf: Jag skickade ett mail till butiken och undrade om jag återigen skulle kuna få byta till en aktiv kylning Dom måste vara måttligt trötta på mig nu Men kunden har alltid rätt heter det väl

Bra bilder.. jag är rädd för att processorn/moderkortet ska ta skada när två (2) stycken såna kolosser får hänga fritt ?!?
Denna månaden har jag inte råd att handla coolermasterkylningen, får bli nästa, får låna lite cash om jag nu trots allt får passivkylning

Ja, den norra WMF flänsen är identisk med den södra, men den sitter stabilare tycker jag.

Om jag kör flera olika instanser av samma program, kommer jag då ha nytta av dual processorsystemet ?

När är det man har mest nytta av 2 processorer ?
Vad jag vet är det få program som stöder multithreading? Som redan från början är skrivit att stödja multi threading ?

SKa kolla datumet när jag kommer hem från jobb, nä efter träningen förresten.. så titta in igen vid 20.00.

ultima: Jag är en snäll människa

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk

Ang. det att beställa ifrån tyskand, det är ett EU-land och då betalar man ingen moms eller tull...

Fin hårdvara där ViZioN, hade inte vart fel att ha

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
Fluf: Jag skickade ett mail till butiken och undrade om jag återigen skulle kuna få byta till en aktiv kylning Dom måste vara måttligt trötta på mig nu Men kunden har alltid rätt heter det väl

Bra bilder.. jag är rädd för att processorn/moderkortet ska ta skada när två (2) stycken såna kolosser får hänga fritt ?!?
Denna månaden har jag inte råd att handla coolermasterkylningen, får bli nästa, får låna lite cash om jag nu trots allt får passivkylning

Ja, den norra WMF flänsen är identisk med den södra, men den sitter stabilare tycker jag.

Om jag kör flera olika instanser av samma program, kommer jag då ha nytta av dual processorsystemet ?

När är det man har mest nytta av 2 processorer ?
Vad jag vet är det få program som stöder multithreading? Som redan från början är skrivit att stödja multi threading ?

SKa kolla datumet när jag kommer hem från jobb, nä efter träningen förresten.. så titta in igen vid 20.00.

ultima: Jag är en snäll människa

Hehe, Flänsen skruvas i en plåt som fästs mot bakplåten i chassit, följder med plåtar och distanser till moderkortet, RTFM innan du väljer deistanser och kummikloss. Dessutom väger orginalflänsarna nästan mer än dessa, orkinal i koppar. Tornen i alu... Inte lämpligt i en lanburk kanske men om man inte dunsar runt så e det ingen fara.

I windows har du två faktiska och två virituella processorer (tack vara HT) som enligt Windows hanteras separat. Man får INTE 50% mer cpu med HT, men den multitaskar bättre med HT. Man kan välja manuellt vilken process som skall köras på vilken av de fyra processorerna, men det e rät onödigt Windows sköter det faktiskt riktigt bra själv. Windows möblerar runt på vilken processor processerna skall köra helt felfritt för att jämna ut belastningen så mycket som möjligt.

Så ja, du tjänar på multiprocessor när du kör mer än en process (oavsett om det är samma program eller inte. Med tanke på att windows ligger normalt mellan 20 och 35 processer utan några startade program.. så det e nice.

Det du kommer märka mest skillnad på med dualcpu är multitaskingen är mycket mycket bättre. Du kan köra full belastning på alla processorer och ändå ha bra responstid när du gör saker, startar nya program osv. Det händer saker när du klickar på knapper helt enkelt oavsett hur illa du torterar den. För att få datorn att hacka så körde jag Prime95+Seti@Home+realtidsvideocapture på hela desktoppen... och då berodde det mest på att jag gjorde åt 5-6gig minne (dvs 4-5gig pagefile på två diskar) inte att prollarna inte ville vara med.

Multithreading har du på så gott som alla bättre foto, video och 3D program. Tex Adobe Photoshop CS (behöver en liten bugpatch på dualcpu), Pinnacle Studio och faktiskt WinAmp5 Visualisation kan köras multithreaded. DOOM3 demot var multithreaded men togs bort till final release. Spel kommer i multithreading snart, iom de inkommande dualcore prollarna måste spelföretagen koda multithreaded eller ha en option för det för att hålla sig på top.

Det enda du förlorar på med NCCH-DL + 2st 2,8/800Xeon jämfört med P4C800 + 2,8/800 E0 Prescot är något lägre minnesbandbredd då i875 inte är designat för dualcpu och det blir lite trafikstockning vid minnesbussen.. thats it.

WARNING
När man väl har haft en dualcpu så har man STORA problem med att ens tänka sig att ha en vanlig singelcpu dator igen, det är mycket beroende framkallande. Det är som att byta från 15" till 19" skärm.. lixom man kan inte gå tillbaks till 15" när man vant sig vid nåt annat.

EDIT, ANG tull och moms o så. Du tular inte på värdet, men kan åka på administrativa kostnader (inte säkert). Ang moms, antingen beskattar man produkten med tysk skatt eller med svensk skatt men skattas för det skall man.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ok...
Räcker 2Gb pc3200 minne ? ELler kommer allting slukas upp direkt ?

Serial #: 4BZM171191 (Alltså December 04, mao ganska nytt )

Mvh //Magnus.

P.s fick reda på att processorerna är skickade
Så jag har dem imorgon antagligen

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Hjälpsam

en dualcpu drar inte mer minne än en vanlig dator... annat än att man blir bortskämd med multitasking så man kör en hel sopsäck program samtidigt... Om du skall använda datorn mycket aktivt rekomenderar jag att du kikar på nåt billigt PCI gfx kort av sama märke (nVidia lr ATI) som du har i AGPn.. och kör på 3-4 skärmar.. det är döläckert särskillt när man har många bollar i luften.. ALT-TAB är ett minne blott för mig. hehe

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
en dualcpu drar inte mer minne än en vanlig dator... annat än att man blir bortskämd med multitasking så man kör en hel sopsäck program samtidigt... Om du skall använda datorn mycket aktivt rekomenderar jag att du kikar på nåt billigt PCI gfx kort av sama märke (nVidia lr ATI) som du har i AGPn.. och kör på 3-4 skärmar.. det är döläckert särskillt när man har många bollar i luften.. ALT-TAB är ett minne blott för mig. hehe

http://www.datamine.tk/files/Fluf/2004-10-12_061325_Quadscree...

Ojdå. det såg mysigt ut

Permalänk
Medlem

Fluf: den ska stå som server i en server hall i Malmö. Så jag kommer köra Remote Desktop till den..
Kommer bara stoppa i ett pvi graffe och ett pci NIC.

//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
Fluf: den ska stå som server i en server hall i Malmö. Så jag kommer köra Remote Desktop till den..
Kommer bara stoppa i ett pvi graffe och ett pci NIC.

//Magnus

vad blir det för server då:D FTP med 100mbit mumms?:p

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hjälpsam

Om den skall stå i en serverhall rekomenderar jag inte att du klockar den alls... den e stygg som den e. Remote desktop i all ära, men så vitt jag vat så finns det ännu inget temp övervakningsprogram som klarar NCCH-DL (pga ett nytt ICS chip utan öppna datablad) utom en variant som funkar via ASWM/ISS webbserver funktion och suger onödig prestanda... men iofs om du skall ha den som webserver så varför inte...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

ViZioN namn på det underbara chassit?

Permalänk
Medlem

@ Fluf

Ser i din sign att dina cpu'er är EM64T?
Kommer mina med vara det? Är alla Nocona's EM64T ?
Kanske ska köra 64-bitars windows ? Eller det blir för buggigt/instabilt ?
Struntar nog i att klocka då..

@ Hinula

Det är ett Chieftec Mesh CA-01B-B-SL ATX/EATX 360 watt Silver.

Processorerna kommer imorron.. så jag kommer uppdatera tråden med fler bilder imorgon..
Dom kommer komma upp vid 17.30 tiden.

//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Hjälpsam

Alla 800FSB Xeons (aka Noconas) är EM64T. De vanliga EO Stepping Prescots har 64bit möjlighet i kärnan men är fysiskt avstängd. (samma kärnor på Xeons och Prescots)

WinXP x64 finkar relativt smidigt. Problemet är(var) att få tag på alla drivisar till sina grejer, men allt på moderkortet finns det x64 drivisar för och iom att du inte skall använda den aktivt så kan du alltid köra gfx kortet på Windows standard drivisar om du inte hittar x64 varianter för dem.

Annars är den relativt buggfri. Kan ju alltid testa med dualboot o testa o se vad du tycker.. WinXP x64 e ju inte direkt särskillt dyr

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Server 2003 Enterprise 64x Edition annars, 360dagars beta, tyvärr har jag lite problem med DEP, men det har ju inte Nocona väll? (NX-bit dvs?)

Permalänk
Hjälpsam

EO har Intelvarianten av den (execution stop-bit?), D0 stepping har det inte. Mina är D0 stepping så jag kan tyvärr inte informera om hur x64 + EM64T + stop-bit funkar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hehe, hände inte med i eran disskutione där riktigt.
JAg laddade hem följande fil: w2k3sp1_1218_usa_x64fre_pro.iso är detta rätt ?
Sen bränner jag bara ner den på en skiva och skriver in den cd-key som jag fick via mailen ?

Ja, jag ska bara använda drivrutiner till moderkortet och 3com905B-TX NIC'et.
Men det borde väl fungera ändå ?

Eller du kanske rekomenderar det integrerade NICet Fluf ?

//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk

Japp det är den du skall bränna ut, å använda koden du fick på mailet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Japp det är den du skall bränna ut, å använda koden du fick på mailet...

hum, får man prata om sånt där här på forum.sweclockers.com?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

hehe, 4st skärmar.. fruktansvärt mycket

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hjälpsam

Monstertråd jag inte följt de sista 500 inläggen eller så, men du har en del drivisar på förstasidan här;
http://forums.2cpu.com/showthread.php?threadid=52272
Och ja, om du har en gigbit NIC till hands onboard.. varför inte?!

och Delarium, 4 skärmar är bekvämt, minimera fönster och ALT-TAB finns knapp kvar i mitt vokabulär

Citat:

hum, får man prata om sånt där här på forum.sweclockers.com?

Ja det är helt gratis beta test som vem som helst kan få av MS, så det är inga Warez på nått sätt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
.....

WARNING
När man väl har haft en dualcpu så har man STORA problem med att ens tänka sig att ha en vanlig singelcpu dator igen, det är mycket beroende framkallande. Det är som att byta från 15" till 19" skärm.. lixom man kan inte gå tillbaks till 15" när man vant sig vid nåt annat.

Kan bara hålla med dig.

Det är enbart till förtret o skaffa en dualburk för precis som du sa så tittar man inte ens på single maskiner när man ska uppgradera utan det blir en dualmaskin även om den kostar åtskilliga tusenlappar mer än en single maskin.