hej klockade min cpu amd 2400+ men moderkortet la av

Permalänk

hej klockade min cpu amd 2400+ men moderkortet la av

hej jag hade nyss fått mina nya grejor till datorn så då tänkta jag, varför inte testa vad min gamla gick för så jag gick in i bios och klockade datorn startade om men inget visade sej på skärmen. så jag stängde av datorn och gjorde följande clear bios höll in insert tangenten när jag skulle starta men ingen skillnad blir ingen bild. så jag testade grafikkort 9600xt256, cpu:n athlon 2400+ ram minnet 256 ddr vet ej av vilket märke på en annan dator och det funkar utmärkt. så då tog jag och testade jag med ett annat grafikkort ram och cpu på moderkortet som inte gick igång och fortfarande samma sak ingen bild (har även testat annan skärm och nät agg).

moderkort soltek nvidia n-force2 SL-75FRN2-L

vad kan vara fel har jag brännt moderkortet ? han ju bara vara i bios, har klockat förut och då har det hjälpt med att cleara bios.
har även testat att ta bort batteriet och använt andra minnes platser. är modertkortet paj ? allt ska väl ställas tillbaka till default
inställningar när ja har nollställt.

i fall jag har utryckt mej otydligt så mena ja att moderkortet går igång alla fläktar funkar men man tar sej ingenstans

(en extra fråga är cl2 och cas 2 samma sak?)

tack för alla svar till denna jobbiga fråga

Permalänk
Gäst

japp du har nog pajjar moderkortet jag gjorde samma sak, fick handla ett nytt testade det "brända" för ca 1 månad sen(det pajjade för ett halvår sen) när jag skulle bygga en data till farfar men det funkade fortfarande inte så jag misstänker att det är permanent...

Permalänk

fan å

hopp då va va de bara til att slänga skiten.. tack för svar

Permalänk
Gäst

sånt som händer...ibland e det bra att va försiktig, fast har man otur hjälper inte det...

Permalänk

HEJ JAG ÄR HELT NYBÖRJARE AMD 1800+ VILL JAG KLOCKA VAR BÖRJAR JAG mvh tHOMAS

Visa signatur

TI AMD 64.3000+.2X512.3200.400mhz.ASUS A8V deluxe.GEFORCE 5600.

Permalänk
Medlem

det är inte bara säkringen som gått då??

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk

säkring

vars hittar man den på moderkortet ???

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LARSTOMAS
HEJ JAG ÄR HELT NYBÖRJARE AMD 1800+ VILL JAG KLOCKA VAR BÖRJAR JAG mvh tHOMAS

HEJ THOMAS, CAPSLOCK ÄR EN OND SAK. BÖRJA MED ATT TRYCKA PÅ DEN EN GÅNG TILL.

Sedan finns det en forumsdel för överklockning, och en hel del FAQ's o annat lämpligt att börja läsa på.

cl2 står för Cas Latancy 2 så det är samma sak.

Om moderkortet är dött så tar jag gärna hand om det för fraktkostnad om det e OK?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Gäst

säkring på moderkortet, det va nått nytt, är du säker på att du vet att det finns en?

Permalänk
Avstängd

har bara läst snabbt igenom men har du gjort en clear cmos på moderkortet eller ta ut batteriet

Visa signatur

AMD Athlon 64 Winchester 3000+ @ 2,4GHz - XP90 || 1GB Corsair Twinx XMS pc 3200 2.5-4-3-7-1 @ 534MHz || ATI 9800 PRO 128MB @ 459/369 - VF700 || MSI K8N Neo2 Platinum-54G
01: 22031 || 03: 7094 || Aquamark 3d: 57072