Då var G5 bekräftat inom ett halvår till Bärbara Mac

Permalänk
Medlem

Då var G5 bekräftat inom ett halvår till Bärbara Mac

Ja som tpoic lyder så har mac vart först med 64bit till bärbart oxå men prislappen lär ju man kunna skrämma små barn med i ett år i alla fall

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem

Vi vet väl inte hur prislappen kommer att sitta, ej heller vilka specifikationer datorn kommer att ha. Men visst är det roligt. Synd bara att man snart inte har senaste själv.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Nu är det så att det har funnits 64bitars laptops sedan länge då sun har haft det i jättemånga år. Sedan är det ett rykte om G5 laptop inom ett halvår, det är inte ett bekräftat rykte.
Även AMD64 finns som laptop, men apple kommer vara först ut med ett 64bitars desktop os då Tiger kommer till sommaren. (jag räknar inte GNU/Linux eller *BSD som desktop os)

Edit: Du säger att prislappen får ta stryk, jag tippar på att de behåller ungefär samma priset. Apple byter alltid ut sina produkter, de har inte kvar de gamla för en billigare penning.

Permalänk
Medlem

För bara några dagar sedan gick ju Apple ut och sa att få i en G5 i en PowerBook skulle vara deras största utmaning på länge, pga. värme osv? Vad ska man tro. Samma "rykte" säger ju att iBook G5 också är nära.

Jag har lite svårt att tro detta, men vore glad om det är sant. Dregglar nästan över PB G4, tänk då PB G5... dags att jaga sommarjobb

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Vadå så har mac vart först med 64bit till bärbart!? För det första är meningsuppbyggnaden nåt utöver det vanliga vad gäller tafflighet, för det andra, hört talas om A64?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

ryktet kommer ju härifrån
så man hoppas att de inte ska ha fel

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
ryktet kommer ju härifrån
så man hoppas att de inte ska ha fel

Och dom har haft fel förut.

På sidan står det både ibook/pbook g5. Jag tror inte att vi får se en ibook g5:a så fort.
Möjligvis en snabbare g4.

/Joakim