Olika standard på Gameboy Advanced spel?

Permalänk
Medlem

Olika standard på Gameboy Advanced spel?

Är det en enad standard nu för tiden världen över på Gameboy Advanced spel eller är det fortfarande uppdelat i PAL och NTSC?

Anledningen jag frågar är att tjejen är i Thailand och sneglade lite på några lir men jag tänkte jag skulle kolla upp det först så hon inte köper hem en massa lir som inte går att spela på min SP...

Någon som vet?

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

jag har varit i thailand i sommras och har köppt gba spel men

vissa av dom gick det inte att spara på (piratspel antar jag) det gick att spara men dom fanns inte där när man skulle sätta på den igen

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Ingen utav Nintendo´s bärbara konsoler har haft regionskydd på sig. Så det går utmärkt att köpa spel från andra regioner, hårdvaran är likadan överallt. Dock är det som johan866 säger, oftast är det piratkopierade spel och oftast är de helt värdelösa när det komer till veta vilken spartyp som gäller eller så skippar de backupbatteriet helt. Så ifall det är något maffigt RPG du söker, köp det hemma istället för att vara säker på att det fungerar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ingen utav Nintendo´s bärbara konsoler har haft regionskydd på sig. Så det går utmärkt att köpa spel från andra regioner, hårdvaran är likadan överallt. Dock är det som johan866 säger, oftast är det piratkopierade spel och oftast är de helt värdelösa när det komer till veta vilken spartyp som gäller eller så skippar de backupbatteriet helt. Så ifall det är något maffigt RPG du söker, köp det hemma istället för att vara säker på att det fungerar.

"Oftast". Om du köper från Ali Baba som har FF7-2 ståendes i hyllan så är ju säkerligen större delen av spelbiblioteket han har piratkopierad. Köper du från en riktig affär (typ lik-sang, play-asia) så får du ju riktiga spel.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

PAL och NTSC är TV-standarder, varför skulle en gameboy påverkas av vad man har för TV?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
PAL och NTSC är TV-standarder, varför skulle en gameboy påverkas av vad man har för TV?

Jovisst TV-standarder men om jag minns rätt så var det samma princip på spelen, förr i tiden iaf.. Köpa lir i Japan, USA och vice cersa gick ju inte för sig vilket ledde till att man va tvungen att löda chip, tjacka adaptrar etc...

Tack för svaren då vet jag!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk

Jag köpte ett par GBA spel utomlands en gång. Sen försökte jag att sälja dem på TV-Spelsbörsen, men det visade sig att de var piratkopior hela bunten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shade6
"Oftast". Om du köper från Ali Baba som har FF7-2 ståendes i hyllan så är ju säkerligen större delen av spelbiblioteket han har piratkopierad. Köper du från en riktig affär (typ lik-sang, play-asia) så får du ju riktiga spel.

Givetvis, men det är undantaget som bekräftar regeln.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Givetvis, men det är undantaget som bekräftar regeln.

Hehe, sen beror det väl på i vilket land man är i. Jag tvivlar på att exempelvis Japan skulle ha affärer med piratkopierade spel. När jag var i Turkiet så var där fler piratkopierade spel än jag sett på en hel DChubb ;/

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shade6
Hehe, sen beror det väl på i vilket land man är i. Jag tvivlar på att exempelvis Japan skulle ha affärer med piratkopierade spel. När jag var i Turkiet så var där fler piratkopierade spel än jag sett på en hel DChubb ;/

Jodå det är klart, dock är Thailand som trådskaparen skulle till, ett paradis utav DVD filmer från Hong Kong fabriker.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jodå det är klart, dock är Thailand som trådskaparen skulle till, ett paradis utav DVD filmer från Hong Kong fabriker.

Ah, det missade jag. Jo filmer från hongkong kan man ju uppleva till och med i London. Lagom kul Kvaliteten är något i stil med en mobilkamera som filmar en bioduk.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

En kopia ser många gånger ut såhär.
Men, många USA släppta spel har också en box med svart text där det står "Advance"

Ett 100% legalt GBA spel ser ut som följande.

Det som skiljer är texten "Advance" och att piratboxarna inte är lika fina och blanka som en riktig box är.

.......Så nu vet ni även det

edit: värt att tillägga är också det att,
Om du köper ett piratspel så får du inte med manual, och boxen brukar inte heller vara ihopvikt.

Visa signatur

,