Permalänk
Medlem

Plastic padding problem!

Hej,
jag har sen ett tag tillbaka moddat lite på mitt chassi, jag har bl.a. spacklat och slipat fronten ett antal ggr. för att sen spraya på plastic paddings spray-spackel för att ordna en jämnare yta innan målningen. Det är även här som problemet dyker upp, när spray-spacklet har torkat så har det "krympt ihop" eller vad man ska säga, det drar ihop sig i små korvar som är utspridda över hela chassit. Jag har testat att slipa bort det och spraya på igen, men med samma resultat, jag har även testat att slipa ner det och lägga ett helt lager med klarlack på ytan innan jag sprayade på det, men resultatet blir ändå det samma.

Jag undrar nu om det är någon som har råkat ut för samma sak, eller vet vad jag kan göra.

Tack på förhand!

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

kan tänka mig att sprayspacklet inte tål nått av de spacklet eller klarlacken du använder, prova sparay på nått annat och se om de blir samma sak.

Permalänk
Medlem

okej, tänkte bara att det skulle vara lite konstigt då jag BARA har använt plastic padding spray och spackel (vilket jag naturligtvis glömde nämna)

Visa signatur

jo..

Permalänk

om du lägger tunna lager då ? och låter det torka lite ?

Visa signatur

man lär sig något nytt varje dag

Permalänk
Medlem

tack för tipset, har slipat ner nu och lagt på ett tunt lager så vi får se hur det blir imorgon. Det var de absolut sista dropparna som jag pressade ut ur sprayburken så jag måste nog åka och skaffa mer imorrn om det funkar..

Visa signatur

jo..

Permalänk

jag har jobbat en del med bilar och hade samma problem på dom så jag lade tunna o fler lager sen funka det kan vara gaserna dels från spacklet och sprut spacklet som vill ut och så förstör ditt sprut spackel

Visa signatur

man lär sig något nytt varje dag

Permalänk
Medlem

okej, tack
det funkade ganska bra det lilla jag hade på igårkväll, så jag får väl åka och skaffa nytt imorgon så att jag tillslut blir klar med det hela..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Gör rent ytan med silikonbortagningsmedel. Låter som ytan du sprayar är "fet".

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

okej, var kan man hitta det?, har tittat på classe men inte hittat nått..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Visst är det bra att man kan fråga killarna på swec men det är endå killarna på färgaffärn (eller vart du nu köpt det) som är utbildade (förhoppningsvis) på ämmnet
Fråga dom!

Permalänk
Medlem

Eller enu bättre fråga plastic padding själva

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frohike
Eller enu bättre fråga plastic padding själva

Hade faktiskt tänkt göra det från början men la upp en tråd här först för att se om nån har haft samma problem. Men nu har jag ringt till dom och skickat över några (två) bilder så vi får väl se om jag får nått svar..

Visa signatur

jo..