Permalänk
Medlem

Spel"hack" :S?

Jo, när jag spelar spel såsom Half-Life2 .. World of Warcraft, eller andra liknande "nya" spel, så har jag fps"hack".
Scenario: Jag spelar Half-Life2, jag har runt 60-100fps, MEN, när jag vrider mej om i spelet så känns det som om jag får 1fps i nån millisekund, hur kommer det sej?
Först trodde jag att det var mina gamla pc2100 minnen sög, så jag köpte nya, satte in dem .. Men icke, möjligen lite stabilare i spel såsom Counter-Strike, men samma gamla "hack" i Half-Life2.
Jag har beställt ett nytt moderkort+cpu, dock så får jag inte dem förrens om några veckor, så jag sitter på min "gamla" burk.

Just nu sitter jag på,
AMD Athlon XP 2400+ (Thoroughbred)
Club3D 9800Pro
1x512 Crucial pc4000@2-2-2-6 (pc3200)

Vad är det som kan vara fel?

[edit]

Imo så tycker jag att en sticka SKA räcka till att spela utan själva "hacket", jag har själv spelat på en annan dator med UNGEFÄR samma delar som jag har, men där "flöt" det.

Permalänk
Medlem

Hmm... en till 512mb sticka kanske skulle hjälpa. Hjälpte för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Defragmentera hårddisken kanske?

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Avstängd

Hesuses - nej, hjälper knappast mot hans problem... det är med stor säkerhet INTE hårdvaran som är för dålig, snarare drivrutin, virus, whatever.. förutom att hårdvaran är för dålig.

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Avstängd

Oj oj oj, trodde att ordet "hackar" hade dött ut. blev glad när jag ser att fler folk säger så

Nu för tiden så "laggar" det ju för alla. även offline

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk

Jag har en 512mb 3200 Twinmos, funkar fint i hl2

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Min gamla trådlösa mus gjorde så det hackade till så för mig.
När jag bytte försvann problemet.

Permalänk
Avstängd

lite offtopic:

jag har en amd 64 3500+, 1024ddr, 6800GT o cs går på 37fps konstant, ibland sämre.................den gick bättre när jag fick min dator o nu går den skit, va kan d bero på? har på 1024x768, o resten på högsta

fps_max ligger på 300 testade 60 också fast ingen skilldnad

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem

Du har inte Vsync eller nåt annat skojigt aktiverat då?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd

Jo, har allt sånt på, men det spelar ingen roll, även om jag har den av, tillochmed om jag har alla inställningar på low utan vsync, trillnear o inga af x aa, så blir det så :S, för hade jag vsync o allt på som idag, vet inte vad det är som é fel, men det är typsikt mig, jag ska alltid få en sån otur, det är en besvärlig börda som jag föddes med."98% ren otur"

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem

Har du installerat moderkorts-drivisar samt senaste Forceware?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armson
Oj oj oj, trodde att ordet "hackar" hade dött ut. blev glad när jag ser att fler folk säger så

Nu för tiden så "laggar" det ju för alla. även offline

Off-t: Numera säger nästan alla lagga, det är störande, det kan inte lagga om man spelar offline. När ska folka lära sig. =/

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite

Brorsan har exakt samma problem med sin dator. En P4 3,2 GHZ, 1GB RAM, Radeon 9800XT. De är en Fujitsu Siemens hyrburk genom farsans jobb. Vi har blåst allt tidigare smäck som ligger på och lagt in XP SP2 men problemen kvarstår. Misstänker att de KAN vara moderkorts drivrutiner, men hur vet man vad de är för drivrutiner man ska ha. Både han och jag har ju kört AMD sen urminnes tider och de är väl inte samma kretsar på ett P4 mobo som ett AMD? Nån som vet vad man ska ha eller var man kan leta efter drivrutiner till P4?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd

morderkort drivers? vet ikke, tror det, har ett abit k8 nåt me uguru clock.......

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
morderkort drivers? vet ikke, tror det, har ett abit k8 nåt me uguru clock.......

Du fick väl med en CD skiva till moderkortet?

http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1...

Där är antagligen det moderkortet du har.