Mini Recention -> Colorsit Chassi med 400Watt nätagg [BILDER]

Permalänk
Medlem

Den var/är bättre än min compaqlåda som jag har (finns på bild här ovan t.o.m)

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jag har ett sådär billigt chassi med nätagg och jag har haft det i några månader nu och kan bara säga att det är väldigt snyggt, inga vassa kanter elle något sånt plus att det står stabilt. Köpte det för 400:- inklusive 400W nätagg.
Tillverkaren är något "MS" i danmark.

Btw, ang. felaktig info; tänk om man kunde få en P4 3.2GHz E.E för 2199:- (kolla bilden på den länkade sidan)

http://www.casemax.se/product_info.php?cPath=94_95&products_i...

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

fult ?

Visa signatur
Permalänk

klockren recension! tack

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Medlem

hahahaha. Liknar en compaq dator med klistermärkena.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
fult ?

Om det var till mig så; nej det är inte fult, det är väldigt snyggt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

vad var fult med det? Stilrent tycker jag, inte massa fjant fjant

Visa signatur

- Athlon64 Winchester -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
I ett så pass billigt chassi inkluderat nätaggregat på "400W" kan man nog ifrågasätta kvalitén på nätagget.. Vet många som får problem med datorerna efter ett tag som grundats i att nätaggregaten har lätt för att ge upp vid hård belastning.

Jag har förnuvarande ett sådant PSU, 400W, med 120mm fläkt. Surrar på rätt bra faktiskt...Jag ångrar dock köpet, skulle ha lagt det på något ännu bättre (men men kostade ju bara 399:-), men jag var i stort behov av ett nytt nätagg och ColorsIT var mitt enda val just då.

Ett helt OK nätagg.

[EDIT]

Här är spänningarna för mitt COLORSIT nätagg:

+3.3V = 14A
+5V = 28A
+12V = 18A

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Jag har förnuvarande ett sådant PSU, 400W, med 120mm fläkt. Surrar på rätt bra faktiskt...Jag ångrar dock köpet, skulle ha lagt det på något ännu bättre (men men kostade ju bara 399:-), men jag var i stort behov av ett nytt nätagg och ColorsIT var mitt enda val just då.

Ett helt OK nätagg.

[EDIT]

Här är spänningarna för mitt COLORSIT nätagg:

+3.3V = 14A
+5V = 28A
+12V = 18A

-k0nsl

Stabilla Spänningarna där;) hur man nu ska tolka det som:P

Bra recension:) kunde kanske ha skrivit lite mer om själva montering och hur lättsam den var..:).
för övrigt tycker jag också det skulle vara en bra med en amatör Recensions tråd:P nån moderator kan ju tänka över förslaget när han ser det här iaf:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frantic,

såg din recension redan tidigare, men kommenterade inte då. Vill bara säga att jag verkligen uppskattar recensioner av detta slag. Tack!

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

Shysst med billiga lådor, blir så glad. Jag tex skulle aldrig köpa ett chassi för 1200kr, så himmla slöseri med pengar.
Köpte själv en CO_Zorro:
http://www.casemax.se/product_info.php?cPath=21_30&products_i...

Där skulle inget nätagg ingå men när ja packa upp den satt där ett 400w nätagg med 120mm fläkt
Är chassit för rangligt, är det bara o slå in en metallstolpe eller nått, för vassa kanter e bara o fila lite, för dåligt nätagg. Ja då kör man till det exploderar o köper ett nytt för 600kr sen, då har man endå ett chassi för ~900kr sen.

Mer budgetchassin tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_eskil
Shysst med billiga lådor, blir så glad. Jag tex skulle aldrig köpa ett chassi för 1200kr, så himmla slöseri med pengar.
Köpte själv en CO_Zorro:
http://www.casemax.se/product_info.php?cPath=21_30&products_i...

Där skulle inget nätagg ingå men när ja packa upp den satt där ett 400w nätagg med 120mm fläkt
Är chassit för rangligt, är det bara o slå in en metallstolpe eller nått, för vassa kanter e bara o fila lite, för dåligt nätagg. Ja då kör man till det exploderar o köper ett nytt för 600kr sen, då har man endå ett chassi för ~900kr sen.

Mer budgetchassin tack!

jo om nu moderkortet inte följer med när det billiga skit agget går sönder.. å man får inte glömma att hårdisken cd rom läsare minne porcessor med mera kan följa med också...

sen slöseri? de är ju så att man får oftast vad man betalar för.. å vissa vill inte ha ett rangligt chassi med nätt agg som exploderar mitt på lanet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Stabilla Spänningarna där;) hur man nu ska tolka det som:P

Helt OK enligt mig. Säkert bättre än många andra faktiskt.

Idle:
+2.5V : 2.82V
+3.3 : 3.28V
+5V : 4.19V
+12V : 12.48V

Den är endast svag på +5V men fruktansvärt stabil på +12V. Körde Prime95 "Torture Test" hela dagen igår och den gick aldrig mindre än +12.20V på +12V linan. Inte mycket ändringar på dom andra linorna heller faktiskt, men jag är väldigt häpen äver en såpass stabil 12 volts lina. Lite synd med 5 volts linan som är lite svag, men som sagt, ett helt OK nätagg för inte så mycket pengar.

Sen att man får ett chassi också för pengarna gör ju inte saken värre. Men i mitt fall köpte jag bara detta nätagget, 399:- spänn, fast med 120mm fläkten.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl

Här är spänningarna för mitt COLORSIT nätagg:

+3.3V = 14A
+5V = 28A
+12V = 18A

-k0nsl

Menade din felsägning med Spänning istället för Ström;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av §zgeMbit/s§
klockren recension! tack

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille

Bra recension:) kunde kanske ha skrivit lite mer om själva montering och hur lättsam den var..:).
för övrigt tycker jag också det skulle vara en bra med en amatör Recensions tråd:P nån moderator kan ju tänka över förslaget när han ser det här iaf:)

Tack!

Ang tråden så finns den redan: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42148...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Frantic,

såg din recension redan tidigare, men kommenterade inte då. Vill bara säga att jag verkligen uppskattar recensioner av detta slag. Tack!

Tack!

Kommer en ny till nästa helg skulle jag gissa. (mATX chassi)

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

köpte min för bara 3 dagar sedan men fick skika tillbaka den för att nätaget orkade inte ens driva CPU fläkten:mad: