Protowall problem vid start upp

Permalänk
Medlem

Protowall problem vid start upp

När jag ska starta det står det att protowall.sys inte är laddad. Läser jag dessutom i hjälpen fattar jag inte mer för det och det finns 15 förklaringar varför det inte funkar ungefär. Kör winxp. Någon idé?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo men där är ju alla 15 olika orsakerna och för en som inte är så händig på nätverk och engelska hur gör man då?

Permalänk
Medlem

Det står att Du skall göra en sak i taget. Sök annars på google om Du kan hitta något på svenska.

Permalänk
Medlem

pröva att installera den manuellt

Permalänk
Medlem

Har testat att köra filen pwdrvinst med tilläggen -i -f men det hjälper inte. Nehe då lägger jag ner det helt enkelt, ska det vara så svårt att få ett program att starta så orkar jag inte med det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Har testat att köra filen pwdrvinst med tilläggen -i -f men det hjälper inte. Nehe då lägger jag ner det helt enkelt, ska det vara så svårt att få ett program att starta så orkar jag inte med det

Hehe, håller med. Ett sånt satans grisjox för att få det att fungera!

Säkert ett användbart program men det lär jag aldrig få veta... Ger upp.

Edit: http://www.filesharingplace.com/forums/index.php?showtopic=35... (Kanske kan vara nåt?)

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Hehe, håller med. Ett sånt satans grisjox för att få det att fungera!

Säkert ett användbart program men det lär jag aldrig få veta... Ger upp.

Edit: http://www.filesharingplace.com/forums/index.php?showtopic=35... (Kanske kan vara nåt?)

Tycker inte om PeerGurdian, testade det men efter ett tag visste jag inte längre om det kördes eller något, såg aldrig till det då längre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Tycker inte om PeerGurdian, testade det men efter ett tag visste jag inte längre om det kördes eller något, såg aldrig till det då längre

Mmm, använder det nu men jag vet inte exakt vad det gör för nytta

Går jag in på nån "show my ip"-sida så lyser mitt ip med stora siffror överallt. Å det var ju det jag ville undvika...

Nåväl. gjorde ett försök iaf

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem

Peergurdian ska blocka en himla massa ip från att komma åt din dator. Ditt ip kommer alltid vara synligt

Permalänk
Medlem

Ok, låter det vara kvar ett tag...

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem

Den klarar inte av att ha mellanrum i sökvägen - mao kan du inte ha drivrutinerna i "program files". Sjukt korkat av windows att ha en sån mapp som standard hur som helst - varför inte kalla den "program" som det hette tidigare.

Lösningen är att kopiera drivrutinsmappen till någon annan sökväg och installera drivrutinerna igen med "pwdrvinst -i"

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Hade programmet installerat i Program mappen då jag inte har någon Program Files mapp och aldrig vill ha någon. Sen finns det i övrigt inget mellanrum