Permalänk
Medlem

@CyberVillain: Jo självklart är det bättre.. Det är enklare också.

Att pilla ihop det där var inget kul när jag gjorde det själv..
Men jag hade ingen gamepad som låg och skräpa men hade alla
saker till modasylums guide hemma..

Allt handlar om valmöjligheter.. =P

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Jag har bytt taktik och siktar nu på paralellporten (min prototyp funkade där och det är lättare att proigrammera i VB...)
Vet nu någon var jag kan få tag på enkla tryckknappar som inte kostar 30 kronor stycket?

Permalänk
Medlem

Dukeman: på den CD-stereo som detta är till för så sitter det en hel drös av små tryckknappar, altså sådana som sitter under plastknapparna. Om du söker sådana så kan du ju leta reda på något liknande

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

nja... vill nog ha knappar som går att trycka på med händerna i ditt fall är det ju ultimat att kunna kooppla in i serieporten... om du inte har fler än 8 knappar kan du kopla in direkt i paralellporten utan dioder och skit, tänk på det du

Permalänk
Medlem

ska ju ha en OLED-display på parallellporten

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Ääääsch... har inte råd med sådant
Dessutom har jag dual screen, så jag kan nog visa mer info på 2*1280*1024 pixlar (32 bit-color, mind you) än du kan på 1280*1024 32b och en 2*20 ASCII

Edit: För övrigt kan jag tillägga att första versionen av "Knappar-i-paralellporten"-programmet är klart. Finns det någon vänlig själ som kan hosta 68KB?

Funktioner just nu:
Starta program
Höja\sänka volymen
Öppna konfigurationsrutan

För er som vill programmera själva kan jag rekomendera Driverlinx dll för I/O. Funkar finfint i VB\C++

www.driverlinx.com

Permalänk
Avstängd

www.driverlinx.com port i/o är för övrigt den enda drivern för parallellports kommunakation i NT/2000/XP...

Jag har oxo dual screens.. kör en DLP 960p och en LCD TV 768p.. men det är endå skönt med en OLED så man slipper slå på PRojetkorn/TVn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dukeman du har PM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
www.driverlinx.com port i/o är för övrigt den enda drivern för parallellports kommunakation i NT/2000/XP...

Jag har oxo dual screens.. kör en DLP 960p och en LCD TV 768p.. men det är endå skönt med en OLED så man slipper slå på PRojetkorn/TVn

Ouch.... En projektor vore inte fel

Hur som helst har jag fått erbjudande om hosting av Ryden och så fort filen kommer upp slänger jag upp en ny tråd här med länkar\info om programmet samt ett kopplingsschema för knapparna (fick modifiera det från denna tråden lite för att den skulle fungera med paralellporten :/ ). Är detta rätt forumsdel eller ska jag lägga den under mjukvara?

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat på att koppla in en knappsats på skrivarporten men problemet är att jag har en egenbyggd display inkopplad där och knapparna använder sig av samma pinnar som displayen. Går det ändå?
LCDsmartie som jag styr displayen med har en inbyggd funktion för knappar.

Permalänk

Ja den här forumsdelen passar nog ganska bra. Det är ju "moddarna" som främst är intresserade av programmet så...
Glöm inte att lägga en länk i denna tråd till den nya sen.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Här är Dukemans program: http://c7.ath.cx/ryden/filer/Filer/FMP-02A.7z
Dock verkar det inte funka att öppna filen med winRAR så om dukeman kan rara om så skulle det vara bra

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

kom på en till fördel med gamepad.. om d har en steglös volymkontroll eller whatever lan du koppla denna direkt på gamepadens a/d omvanldare (om gamepaden har analogt styrkors)...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe, visst, jag kirrar en .rar
För er som är nyfikna ändå så är .7z en fil skapadd i SevenZip (http://sourceforge.net/projects/sevenzip/) vilket ger en sjuhelvetes komprimering
Eftersom jag nu får ett par minuter till kan jag passa på att läggga till winampstöd också innan release

Edit: Ny tråd

Permalänk
Medlem

dukeman PM igen

Visa signatur