World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=13036 <- Den fick vi i östra delen av Dire Maul. Iof randomdrop av en helt vanlig mob. Men ändå, helt okey item åt en rogue i guilden.

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga men går det att få tag på ett nytt ex av wow någonstans? Börjar bli mer och mer otålig =P känns ju lite drygt att vänta till 15 april eller vad nu det preliminära datumet var.

Permalänk
Medlem

fick http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=18520 av King Gordok, sista bossen hos ogres tror jag..
vi fick även lite annat smått o gott...tyckte att halvbossen innan King Gordok var MYCKET svårare än Gordok själv, annars var det för övrigt en enkel instance, vi har gjort alla 3 med partyt

Permalänk
Medlem

Lyckades komma in på ett ofärdigt ställe

Texturen buggar och det var inga ondar eller något.. sen vaktade det lvl500++ där med.. tror jag för dom var dödskalle jag kan se lvl 500

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som kan lira nu utan att behöva betala? ^^
Det vart såhär efter den nya patchen och jag kan säga att jag är super jävla glad! :D:D:D Och så klart ett litet bildbevis på det hela
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/OMFG.JPG

edit : whops, bilden vart lite stor, så jag tog bort img taggarna.

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Är det bara jag som kan lira nu utan att behöva betala? ^^
Det vart såhär efter den nya patchen och jag kan säga att jag är super jävla glad! :D:D:D Och så klart ett litet bildbevis på det hela
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/OMFG.JPG

edit : whops, bilden vart lite stor, så jag tog bort img taggarna.

Så hade jag före patchen. Härliga Visa Electron
Jag skrev in allting rätt i början, sen tyckte dom att man skulle uppdatera informationen. När jag gjorde det stod det att mitt kortnummer var "invalid", men jag kan ändå spela och har inte fått några pengar dragna på ett par dagar nu

Edit: Mitt konto står som frozen.

Permalänk
Glömsk

Jag hittade också ett skumt område:

http://psionicist.online.fr/ww2.jpg

Om man försöker simma till silithus från feralas kan man hamna där efter lite hajk i bergen. Lite småjobbigt eftersom jag inte kunde komma därifrån. Lyckades få tag på en warlock som kunde summona mig. Såg inte att han var level 60 så jag hamnade i dire maul. Det är obra att vara själv där när man är level 45.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Lite småjobbigt eftersom jag inte kunde komma därifrån.

Stena?

Permalänk
Medlem

http://ui.worldofwar.net/ <--- bra sida för att kolla efter UI:s. Själv kör jag med insomniax som jag har fixat till lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Är det bara jag som kan lira nu utan att behöva betala? ^^
Det vart såhär efter den nya patchen och jag kan säga att jag är super jävla glad! :D:D:D Och så klart ett litet bildbevis på det hela
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/OMFG.JPG

edit : whops, bilden vart lite stor, så jag tog bort img taggarna.

Samma här, fast jag har kunnat lira några dar innan patchen också, och jag kan fortfarande lira gratis.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Avstängd

Swamp of sorrows? är inte det första banan för orcerna i Warcraft 1?

Visa signatur

WOW | DarkSan (Human Paladin) @ Ravencrest PVP

[A64 3000+@2430MHz][410 GB][2*256 DDR (400mhz)][Powercolor 9800SE@9800XT 128MB][ABIT AV8 3rd Eye]

Permalänk
Medlem

bara för mig som när jag se andras lvl det blir konstigt, när jag e inne med min mage (lvl32) så står det att dom som e över 40 e lvl -1

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Kunde lira 5 dagar gratis, plus de 3 man fick av BLizz, dvs 8 dagar totalt helt gratis Nice.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Så hade jag före patchen. Härliga Visa Electron
Jag skrev in allting rätt i början, sen tyckte dom att man skulle uppdatera informationen. När jag gjorde det stod det att mitt kortnummer var "invalid", men jag kan ändå spela och har inte fått några pengar dragna på ett par dagar nu

Edit: Mitt konto står som frozen.

Samma fö mig. Gick in idag på morgonen och kollade account sidan. Till min fasa står det att "This account has been frozen" Jag skriver i mitt elektron nummer och allt. Det funkar inte. Drar ner på stan men får inte tag i något gamecard. Kommer hem och testar att logga in. Det fungerar och jag blir glad

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3

Permalänk
Medlem

Öhm bara jag som har typ "lagg" fast jag har 40ms.. Typ när man göra Battle shout gör han det efter 2-3 sec.. Mina kompisar har samma probs på Sunstrider.. Inget kul att spela när allt kommer segt och sennare.. Tar säkert 4-6 innan loot rutan kommer upp.

Permalänk
Medlem

Eftersom de sista 5 sidorna mer eller mindre har varit problem efter patchen tänkte jag bara skriva av mig lite..!

1. Väldigt många problem har att göra med mods, har ni generella problem så kan det vara bra att testa att flytta Interface och WTF ur er WoW-folder och starta spelet igen. (Interface innehåller mods, WTF innehåller inställningar för mods/key bindings/macro m.m.). Tar du bort dessa 2 så blir allting "Default" igen.

2. Nya versioner av mods:
http://forums.worldofwarcraft.com/board.aspx?fn=wow-interface...
alt http://www.curse-gaming.com/mod.php och sök efter mod ni använder.

3. Meddelande om fel version på era mods: När ni har loggat in och ska välja char, tryck "Addons" nere till vänster, då kommer det upp en lista på addons. Där kan man ändra om ni vill köra addons även om de har fel versionsnummer.
Vill ni inte göra detta utan ändra versionsnummer själva (som bara är dumt men ändå!) så har jag förstått att versionsnumret för denna patch är 1300, inte 4856 eller vad det står när man loggar in.
Vissa mods kommer dock ej fungera efter patchen därför är det rekommenderat att ni kollar på ovanstående sidor innan ni gör detta då det alltid är bättre att ha en ny version än att köra med en gammal och hoppas på det bästa!

Hoppas detta hjälper någon iallafall... bara att påminna mig om jag har skrivit något galet så tar jag bort det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag hittade också ett skumt område:

http://psionicist.online.fr/ww2.jpg

Om man försöker simma till silithus från feralas kan man hamna där efter lite hajk i bergen. Lite småjobbigt eftersom jag inte kunde komma därifrån. Lyckades få tag på en warlock som kunde summona mig. Såg inte att han var level 60 så jag hamnade i dire maul. Det är obra att vara själv där när man är level 45.

Hearthstone.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd

Letar efter en svensk guild i Ravencrest att joina. PMa mig isåfall!

Visa signatur

WOW | DarkSan (Human Paladin) @ Ravencrest PVP

[A64 3000+@2430MHz][410 GB][2*256 DDR (400mhz)][Powercolor 9800SE@9800XT 128MB][ABIT AV8 3rd Eye]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
1. Kan man ta sig till "humans" start med nightelfe? i lvl 1?

2. Jag har spionerat på en.. EN human som spriger runt naken i IF.. level 1.. Springer ifrån AH - Bank hela tiden..

Är inne typ 1timme sen går ut.. Sen kommer personen in igen.. Och håller på så hela dagen typ... Vad håller den personen på med?

asså.. hehehe
vet fan inte vad jag ska svara på det

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

jag är lite små sugen på att göra en priest.. :).. äre någe kul

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
1. Kan man ta sig till "humans" start med nightelfe? i lvl 1?

2. Jag har spionerat på en.. EN human som spriger runt naken i IF.. level 1.. Springer ifrån AH - Bank hela tiden..

Är inne typ 1timme sen går ut.. Sen kommer personen in igen.. Och håller på så hela dagen typ... Vad håller den personen på med?

1. Ja det går problemet är att du måste springa mellan menethill harbor och IF där du förmodligen kommer dö pga lvl 22+ fiender, men håller man sig på vägen brukar det inte vara något problem.

2. Förmodligen höll han bara på att göra affärer i AH för att tjäna pengar.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

han du "spionerat" på är väl nån snubbe som gjort en char med några tradeskills bara som han säljer saker med på ah.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
jag är lite små sugen på att göra en priest.. :).. äre någe kul

älskar min preist
kört alla Horde klasser upp till lv20+ nu (preisten är på 44) och den är som gjord för mej

Permalänk
Medlem

Någon som vet en sida där man kan titta vad man kan göra med dom 3 olika inriktningarna (Tribal, Dragonscale, Elemental) inom Leatherworking ?

Men vad menar dom med: Rebirth - Casting time and mana cost reduced; now ignores resurrection timers. ?

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

Skrev precis en recension av boken/guiden "World of Warcraft (Brady) - Official Strategy Guide". Om ni är intresserade av den kan ni läsa hela min text + få reda på betyget kan ni göra det här här: http://www.worldofwar.se/articles/articles.php?id=29

Permalänk
Medlem

Haha, precis när en raidgrupp skulle dräpa Azuregos i Azshara (hade 1/4 HP kvar) åkte Burning Blade ner, gg Blizzard

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att de har en realm status sida när det aldrig står något vettigt. Crushridge har varit nere i 15 minuter nu, kan man inte skriva det då... Är det inte det realm status är till för...

Permalänk

VAd är Dalaran för ställe? DEt är ju bara en stor lila bubbla

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

haha, fan vad kul jag haft nu..
Hade tråkigt så jag bestämde mig för att trava upp till SM instancen, bara för att se var den låg. Jag är en 36 Human paladin. På vägen hittar jag ju givetvis Undercity, så jag travar rakt in. Ställer mig på någon konstig staty precis efter ingången, och bara ser flera horde gubbar passera mig en del ställde sig o tittade, så jag dansade lite för dom!

Sen kommer det en tråkig level 56 och tycker väl inte om att jag står o dansar för en massa horde!

Sen i SM får jag "hjälp" utav ett par horde med ett par mobs innan man går in i instancen, jag bugar snällt, helar mig själv, sen slår dom ihjäl mig!

Sen rasade tyvärr servrarna! tråkigt, jag som hade kul i horde land!

Permalänk
Medlem

Ingen som har lite screenshots på de nya chatbublorna och en beskrivning på när och hur de fungerar?

kommer inte kunna spela WOW fören på måndag nämligen

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf