Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
kryp tillbaka till ditt lunarstorm och cs-spelande.
oavsett om det är klart eller ej så vet jag väl vad jag tycker är snyggt! eller hur?

Han är cs-gamer på heltid faktiskt.. så du antyder rätt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde__t
Här kommer lite svar på frågorna!

Datan är byddg av IHÅLIGA fykantsjärn. Den väger itne så mycket som det ser ut! plåten som sitter åp den är en mindre variant av durkplåt! Den kallas för grötrisplåt och kostar typ 1000 kr till mitt bygge! den är väldigt dyr!
chassit väger kasnke bara 30-45 kg utan komponenter!

Sen hur stor den är! nja måtten är 700 mm hög 400 mm bred och 600 mm djup!

Sen lite vad som skall sitta i den!

Nja där sitter en i grunder waterchill kylning som jag har byggt om jälvigt mycket! där sitter specialgjorda nipplar på alal block för en enormt grov slang! sen sitter där dubbla jätteradiatorer plus en fet stor tank som syns på en av bilderna! Sen sitter där dubbla nätaggregat! ca 900 W tillsammans!
Sen va där ju plats till 21 hårddsikar i den med! sen sitter där en dvd brännare på högkant ute i hörnan! den tog så stor plats om den skulle sitta mitt i!
Sen skall ju moderkortet sitta på den plåt som står på högkant!!
Sen att jag har så mycket av allt beror på att där skall sitta dubbla moderkort i den med! dom skall sitta mitt imot varandra! Sen i fronten på data skall där sitta en 7,2" lcd tv! Sen allt som är aluminium i datan skall skickas iväg på eloxering! Det sakll bli blått!!=))

Och vad fälgarna heter som finns i bakgrunden heter vet jag inte! men feta e dom i alla fall!=) haha

kom gärna med fler frågor så skall jag försöka svara på så många jag kan!!

Det är hackerman! He is coming right for us!

Permalänk

stor och ful om du frågar mig och det är ju därför man lägger ut sina byggen för att få åsikter. Detta var min. Kul att folk är kreativa men min åsikt kvarstår. Big and ugly.

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Det är hackerman! He is coming right for us!

Ja, dom skriver lika bra iaf...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde__t
Här kommer lite svar på frågorna!

Datan är byddg av IHÅLIGA fykantsjärn. Den väger itne så mycket som det ser ut! plåten som sitter åp den är en mindre variant av durkplåt! Den kallas för grötrisplåt och kostar typ 1000 kr till mitt bygge! den är väldigt dyr!
chassit väger kasnke bara 30-45 kg utan komponenter!

Sen hur stor den är! nja måtten är 700 mm hög 400 mm bred och 600 mm djup!

Sen lite vad som skall sitta i den!

Nja där sitter en i grunder waterchill kylning som jag har byggt om jälvigt mycket! där sitter specialgjorda nipplar på alal block för en enormt grov slang! sen sitter där dubbla jätteradiatorer plus en fet stor tank som syns på en av bilderna! Sen sitter där dubbla nätaggregat! ca 900 W tillsammans!
Sen va där ju plats till 21 hårddsikar i den med! sen sitter där en dvd brännare på högkant ute i hörnan! den tog så stor plats om den skulle sitta mitt i!
Sen skall ju moderkortet sitta på den plåt som står på högkant!!
Sen att jag har så mycket av allt beror på att där skall sitta dubbla moderkort i den med! dom skall sitta mitt imot varandra! Sen i fronten på data skall där sitta en 7,2" lcd tv! Sen allt som är aluminium i datan skall skickas iväg på eloxering! Det sakll bli blått!!=))

Och vad fälgarna heter som finns i bakgrunden heter vet jag inte! men feta e dom i alla fall!=) haha

kom gärna med fler frågor så skall jag försöka svara på så många jag kan!!

du missbrukar utropstecken (!) lika mycket som aftonbladet missbrukar ordet "rasar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
du missbrukar utropstecken (!) lika mycket som aftonbladet missbrukar ordet "rasar"

... och samhället som vi känner det rasar samman. Apokalypsen står för dörren, och Fenrisulven sliter i sina bojor. Orka märka på hur folk skriver. Killen kanske är helt extatisk och uppspelt och inne i sitt projekt. Isf är utropstecknen befogade.

On topic: Bygger du en dator eller ett skyddsrum?

Bara att krypa in mellan hårddiskarna och den enormt feta slangen ifall det kommer elaka ryska terrorister - sponsrade av p-i-r-a-t-k-o-p-i-e-r-i-n-g - och slänger bomber.

Tufft bygge. Om du joxar lite så den blir rejält tyst kommer folk missta den för ett verktygsskåp, eller nåt. Hade jag vetat hur man gör den där tummen-upp-krumeluren hade den funnits här istället för den här meningen.

Permalänk

till ollie. Ja jag skulle kunna fräsa ut något coolt från plåten.Det har jag verktyg och masiker till men det är inget jag funderar på just nu!

Sen att folk tycker att mitt bygge e stort och fullt. det får dom tycka. alla kan ju inte gilla allting som folk gör. Men det köper jag. Man skall ju skriva ner sina åsikter.

Sen att jag missbrukar utropstäcken. nja det tänker jag inte på själv.

haha..om jag bygger ett skyddsrum eller en dator? nja. det skall ju bli en dator. Sen att där sitter så många hårddiskar behöver det inte betyda att dom är fulla med piratkopier.haha.

TACK för att ni tycker det är coolt i alla fall..

nya bilder kommer komma upp inom kort.

Permalänk
Medlem

*väntar*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SF
Du kommer fatta vad all space ska användas till senare ditt kötthuve. Gå å häng dig, eller varför inte försök bygga något liknande själv och se hur bra det kommer gå.

Vadfan är det där för skitsnack?
Har mer respekt för Denil och hans åsikter än dina jävla påhopp? Fan, låt han säga vad han tycker om han vill det. Denil har vart på forumet länge, och han snackar inte skit. Sen om du tycker det är det fritt fram, men dina uttalanden är bara befängda.

Chassit ser för övrigt ut att kunna bli fint tycker jag! Försök att skriva "dator" när du menar dator i fortsättningen, så slipper du halva sweclockers efter dig

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd

jag vill inte starta en diskusion, men jag läste i en pc tidning att dom hade kommit överens med svenska "gubbar" att det skulle vara data och fakiskt itne dator,.,,,

Visa signatur

Amd 64 2800+ s.754 | 1280mb ram @ 333mHz | XFX 6600GT | Sunbeam plexiglas baby... bling bling :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SonOfAGun
jag vill inte starta en diskusion, men jag läste i en pc tidning att dom hade kommit överens med svenska "gubbar" att det skulle vara data och fakiskt itne dator,.,,,

Hm. Det numret skulle ja vilja se

Så i min DATA har jag hårddiskar, och på dom har jag.. vad? DATOR ? eller har ja data där med?

Nää de köper jag inte. I datorn har man DATA lagrad på diskarna. Så ska det vara enligt mig.

Visa signatur

[p4 2.8ghz | 768mb ddr | 160+80gb | geforce ti 4600]
Projekt Greenie Musicstation [KLART]
[Laptop : p4 3.2ghz | 1024mb ddr | radeon 9700 mobile | DVD+/-RW | 15.4" TFT Widescreen]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
meningen med froum är väl ändå att man ska få yttra sig, eller får man bara dra på silkesvantarna och klappa medhårs?

jag yttrade mig om min åsikt, vilket jag har full rätt att göra. och tål du inte att läsa det så får du väl blunda när du ser mitt alias, sedan scrolla vidare så du slipper se mina kommentarer som skär i ögonen.

vadå trycka ner alla?
jag sa min åsikt, sen drog han till personangrepp helt utan anledning.

jag ser väl själv att det inte är klart, men jag kanske inte gillar stora klumpar á 2 kubikmeter?

HAHA det är rätt.ska plåtnicklas bo där. nä. jag vill inte vet vilka märken det kommer att lämna efter sig. lycka till när du ska på lan. kanske dags att köpa ett träningskort.

Visa signatur

Dator: Intel 3.2Ghz socket 775, 1x 1024mb corsair ddr2, 256mb Sapphire Radeon x600 pci express, Abit aa8xe moderkort. Maxtor 200GB S-ata hårddisk. 4 80mm och 1 120mm fläktar.
Viewsonic 17" tft skärm Tsunami 5.1 ljud

Permalänk
Medlem

offtopic: Jag kallar min pc för min data. Den är nämligen bara data på en hårddisk (en virtuell pc) :D.

ontopic: Skulle du inte kunna rymma fler datorer? Du kan ju ha en dator som agerar router eller något. Vore lite häftigt. Bygg även in en switch i fronten eller där bak så blir det kanon.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

Ser ganska klumpigt ut, inget man vill ha eller blir sugen på.
Okej du kanske tycker det är fint, men din topic är väldigt överdriven.

Det här bygget kan knappast mätas med ELITEMODDS eller [WP@]Wolverine´s eller GoTaLL´s inte en chans.
Där har ni mästarna ;).

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Nä nu måste jag klargöra vad som är skillnaden mellan data och dator förutom stavningen även om det är mycket offtopic.

data = någon slags av information (plural fakta, uppgifter)
dator = en samlingsbenämning för en "maskin" som snabbt kan ta fram och/eller behandla data

såja då var det avklarat

projektet ser väl bra ut men varför så stort? och om det är ngn tanke bakom storleken så kan man ju använda en lite större pump för kylning.

det chassit är dock ypperligt att ha som server eller nåt liknande, gott om plats för uppgraderingar osv.

men varför göra det i stål? aluminium hade ju varit mycket bättre, är ju en aning dyrare men det hade det varit värt.

Permalänk
Medlem

fler bilder nu!

Visa signatur
Permalänk

nja varför ajg bygger det så stort. jag tykcte det va coolt. sen är det itne den pumpen som är på bilden. det är en pump från en dansk firma som är betydlkingt krafitare än dom som säljs i datoraffärer....

sen varför jag inte byddgde chassit(stommen i aluminum är för det är mycket svårare att svesta i. näst intill en omöljighet att få det rakt och snyggt..

men det skulle gå ... men där för löste jag det genom att ta lite fyrkantsjärn!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SonOfAGun
jag vill inte starta en diskusion, men jag läste i en pc tidning att dom hade kommit överens med svenska "gubbar" att det skulle vara data och fakiskt itne dator,.,,,

Det enda de har bestämt är att det på svenska heter "Dataspel" och inte "Datorspel" Varför vet jag inte, för det är ju helt stört med "Dataspel". Kolla bara på engelskan. Det heter ju inte Data games utan Computer games så varifrån de där gubbarna fick dataspel vet jag inte. Om det ändrats sedan jag läste om det vet jag dock inte.

Jag vill se fler bilder på bygget nu!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

dataspel funkar ju för konsoller också så det blir lite mer universellt

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Grymt bygge, stort är bra. Sen undrar jag var gränsen går för LANdator. Jag tror inte den där datorn skulle vara svår att ta på LAN om man har ett handtag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde__t

Där skall ju va 2 st moderkort i den. men jag väntar med att sätta i det andra till intel kommer med sin 64 bit processor.(hoppas dom inte dröjer för länge bara)

Jag trodde alla pentium 4 6xx var 64-bit ?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockos
dataspel funkar ju för konsoller också så det blir lite mer universellt

Konsoller är lika mycket dator som en pc, mac eller din digitaltermometer. Nu tycker jag inte att dataspel är så farligt då det trotts allt är spel bestående av data.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

I want more pictures!

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Mer bilder nuuu..!!

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem

En sak det är inte bra att ha CDromen på sidan..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
En sak det är inte bra att ha CDromen på sidan..

varför inte?

Visa signatur

AMD Athlon 64 Winchester 3000+ @ 2,4GHz - XP90 || 1GB Corsair Twinx XMS pc 3200 2.5-4-3-7-1 @ 534MHz || ATI 9800 PRO 128MB @ 459/369 - VF700 || MSI K8N Neo2 Platinum-54G
01: 22031 || 03: 7094 || Aquamark 3d: 57072

Permalänk

Officel LAN-burk @ Dreamhack Winter '05!
Skämt åsido, såg den schysst ut. Robust och stabil.

Visa signatur

Sweclockaz!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde__t
ok! ja jag såg inte din fårga innan om vad där skulle va för hårdvara!

Där skall sitta 7 hårddiskar . sammanlagt ca 1,2 tb sen sitter där kingston hyperx minne 500 hz 2*512 sen sitter där en 3,4 gh intel pentium processor .

Där skall ju va 2 st moderkort i den. men jag väntar med att sätta i det andra till intel kommer med sin 64 bit processor.(hoppas dom inte dröjer för länge bara)

Sen hur det går med bygget! nja det går framåt nya bilder kommer inom kort!

64-bit prollarna finns redan. Intels kom häromveckan, AMD's kom för snart 2 år sen om du missade det föresten.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
En sak det är inte bra att ha CDromen på sidan..

Vissa slädar pallar inte att hålla i skivan när den är öppen men de flesta gör väl det?

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

snyggt när kommer fler bilder?