Permalänk
Avstängd

DESIGN! kritik

Hejsan, satt och nöte på en design, vad tycker ni. Det ska finnas borders sidan om själva "tabellen" men jag får inte till det.

Vad tycker ni ?

Vad tyckern i jag ska förbättra ?

Bilden : http://img11.exs.cx/my.php?loc=img11&image=forum0mc.jpg

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

inte för o va kritisk men hur får du 500 kr exkl. moms att bli 600 med moms?
med tanke på att momsen är 25%

kan iofs va möjligt att man kan ändra momsen själv.. har dock alldrig hört om det..

Permalänk
Medlem

eh, är det här ett skämt?

Permalänk
Medlem

Det kanske är för att det är en bild, som jag tyckte det men för min del så var det lite "grått o trisst" Prova med att sätta dit en färg till, typ på menyn. Men o andra sidan så är det bara min smak, o smaken brykar vara som ......???

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Men vafan tröga ? det är bara en design, skrev fort ffs. vad tycker ni om hemsidan ? Den är knappast klar..

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Hej

Jag håller med för-föregående talare om att det är väldigt grått (ska kanske inte jag säga som själv gillar grått). Men som sagt är det inte så mycket färg, och det saknar jag på sidan.

Dessutom tycker jag personligen inte om strukturen på sidan.

MVH Claes

Visa signatur

Deviations Hemsidan

Har lagt ut över 13000 på mp3 spelare och tillbehör - iAudio x5:an är störtskön

Permalänk

Men kan inte folk sluta lägga upp Paint-designer?

Visa signatur

Är du så jävla bra själv då?

Permalänk
Medlem

Kanske borde använda padding på texten så den kommer ifrån kanterna lite mer? det är mitt tips iaf, sen lite mer bilder och färger...

Permalänk
Medlem

Byt font till någon mer vanlig eller någon snyggare. Ta bort den suddiga skuggan under tabellerna, möjligen byt ut den mot en enkelfärgad, dvs mer 2D, då sidan går i ett 2D schema. Kanske även ta bort ramarna runt tabellerna, de ger ett för inramat intryck och gör att allt känns väldigt inramat och kantigt. Ha åtminstonde någon mer färg, så att allt inte ser så grått och trist ut. Föslagsvis byt ut den gråa färgen totalt mot något mer färgglatt eller ta en ljusare grå färg som ger ett lite fräschare intryck.

Permalänk
Medlem

Den var inte direkt så det sög till i magen av lust att anlita företaget...

Du behöver nog framförallt fundera lite mer på hur stor plats saker och ting ska ta... storlek på fonter, vilka fonter du för använda för att ge ett seriöst intryck... Är det en bra lösning att ha "två loggor i en" som du nu har och DESSUTOM ha en underrubrik?

Man bör dessutom inte ha mer än två olika fonter i en design...

Om jag ska ge dig ett råd som du bör följa utan diskussion så är det: Skrota och designa om!

Permalänk
Medlem

usch, ingen ide att kritisera sidan... lika bra att bara göra om den direkt!

Visa signatur

inmedit - Vi hjälper er att synas.

Permalänk
Medlem
Permalänk

- den ser inte proffsig ut
- äckligt tråkiga färger
- inte specielt påhittig
- gillar den inte alls

+ Vet ikke

Permalänk
Medlem

Den var inte så jättebra, men mycket bättre än din första. Går framåt iaf

Permalänk
Medlem

Varför inte lägga upp designen när den är klar, istället för en bild på en halvklar sida? Blir som lite fel...

Annars vet jag inte. Lite grå och trist, som sagt.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Men vafan tröga ? det är bara en design, skrev fort ffs. vad tycker ni om hemsidan ? Den är knappast klar..

är du 14?

Permalänk
Medlem

om du hade tänkt sälja webtjänster så kanske du borde lära dig lite mera och utveckla en design istället för en tabell, för kan vem som helst göra på 20 minuter. En sak om sidan var för en hobby eller något men kan garantera dig att ingen kommer köpa dina tjänster

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Avstängd

haha, jo jag suger ordentligt. Har bara läst HTML i 2 veckor, jag började med detta för ungefär 2 veckor sedan.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

haha, jo jag suger ordentligt. Har bara läst HTML i 2 veckor, jag började med detta för ungefär 2 veckor sedan.

Men så länge du har intresset så kan du gå hur långt som helst. Lycka till

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Avstängd

Haha, Rewel har stort intresse för detta. Men vad menar du med bygga en design istället för tabeller. Jag har ju gjort en design jag använder I tabellerna.

?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Jag hade ju knappast köpt en designmall av dig.
Det är vad jag tycker.

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Avstängd

Men asså, jag hade inte tänkt göra en sådan sida som jag sedan ska publicera och köra på allvar. Jag gjorde den bara för att träna.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Citat:

Men asså, jag hade inte tänkt göra en sådan sida som jag sedan ska publicera och köra på allvar. Jag gjorde den bara för att träna.

.... jaha?
Lägg ut något du är nöjd med istället då.

Lite färg skulle nog inte vara fel på sidan iallafall.

Visa signatur

GROVYGIZMO

Permalänk
Avstängd

Det ser mer ut som ett reklamblad än en design.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

Shade6 du får gärna ta och ändra länken i din www-knapp till något annat.

(Man loggas ut från Swec om man klickar på den)

EDIT: Jag borde kanske nämna något om sidan också. Lite tråkiga färger kanske.

Permalänk

"Sidan" ser åt helvete ut. Tråkiga färger, inga bilder, fula teckensnitt, ful logga.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

vet inte om du vill syssla med webbdesign eller om det bara är för att illustrera, men ska du designa så ta ett par kurser i det också.
vill inte låta gnällig eller dissa dig men ibland undrar man om folk tror att om man kan knacka html eller är gud på dreamweaver så blir det per automatik en bra sida...

vill du göra en bra sida så skit i html ett tag o skissa upp hur du VILL att det ska se ut, inte hur du KAN få det att se ut.
och så jobba utifrån skissen, använd html som ett verktyg inte som en förutsättning

lycka till!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Som de flesta redan har sagt, ser det inte bra ut.

Bygg upp designen med hjälp av css, och INTE med hjälp av tabeller. Tabeller ska bara användas till tabulärdata, och inte göra en design.
Varför tabeller för layout är dumt

Permalänk

Varför så tabellfientliga? ^^; Iframe är ju guld värt!

Visa signatur

p4 2,6ghz, asusP4P8X moderkort, Thermaltake XaserIII burk, 1024 t-mos ddr, Asus V9520 Home Theater...

Permalänk
Medlem

ska du verkligen starta ett företag ?
elr det var bara skämt?
och med bara 2 veckors erfarenhet. låter ju lovande. tycker de ska stå med på sidan då