Kan inte spela mot andra över internet (ADSL)

Permalänk

Kan inte spela mot andra över internet (ADSL)

Tjenare, har ett problem!

Försöker spela Red Alert 2 över nätet mot en polare. Men jag lyckas aldrig hitta hans server/spel.

Jag har Windows XP med Service Pack 2.
Brandvägg avaktiverad
Ingen router.
Telia ADSL som uppkoppling

Polaren har BBB som uppkoppling.
Han kan dock spela mot andra personer. Men inte mot mig för jag hittar inte hans spel.

Någon som haft nått liknande problem? Eller vet vad problemet kan vara?

Tacksam för svar.

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: INTEL Core i9-9900K 3.6 GHz (8 kärnor, 16 trådar) | Processorkylare: Noctua NH-D15 | Moderkort: Z390 AORUS ELITE | Minne: Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB | Grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8GB | Hårddisk: 850 EVO Series 250GB SSD + 2 WD SATA diskar 1TB styck. | Nätaggregat: Fractal Design Integra 650W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: MSI Optix 24" LED Curved MAG24C | Mus: Steelseries Rival 600 | Tangenbord: Razor Ornata Chroma

Permalänk
Medlem

Re: Kan inte spela mot andra över internet (ADSL)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dece_Grillen
Tjenare, har ett problem!

Försöker spela Red Alert 2 över nätet mot en polare. Men jag lyckas aldrig hitta hans server/spel.

Jag har Windows XP med Service Pack 2.
Brandvägg avaktiverad
Ingen router.
Telia ADSL som uppkoppling

Polaren har BBB som uppkoppling.
Han kan dock spela mot andra personer. Men inte mot mig för jag hittar inte hans spel.

Någon som haft nått liknande problem? Eller vet vad problemet kan vara?

Tacksam för svar.

måste man inte ha ipx insallerat?

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Jo, det måste man, dock så har jag stora dåliga erfarenheter av ra2.
Det har inte varit många gnåger jag fått det att fungera över nätverk med polarna på lan bland annat.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Jo, det måste man, dock så har jag stora dåliga erfarenheter av ra2.
Det har inte varit många gnåger jag fått det att fungera över nätverk med polarna på lan bland annat.

samma här.... har fått det att fungera någon gång...

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk

Vad är ipx för något då?

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: INTEL Core i9-9900K 3.6 GHz (8 kärnor, 16 trådar) | Processorkylare: Noctua NH-D15 | Moderkort: Z390 AORUS ELITE | Minne: Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB | Grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8GB | Hårddisk: 850 EVO Series 250GB SSD + 2 WD SATA diskar 1TB styck. | Nätaggregat: Fractal Design Integra 650W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: MSI Optix 24" LED Curved MAG24C | Mus: Steelseries Rival 600 | Tangenbord: Razor Ornata Chroma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dece_Grillen
Vad är ipx för något då?

det är ett språk prcis som tcp/ip
högerklicka på ditt nätverkskort och ta egenskaper en installera sen protokoll så ser du det där... när du har gjort det så kan du iaf utesluta att det inte är de som är fel

lycka til!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"