Permalänk
Medlem

Jag provade att göra om en musikvideo i *.mpg och en *.m2v video till *.3gp. Det funkade utmärkt att spela i telefonen. Men kvaliteten är ju inte så värst bra.

Sen kodade jag om samma filer till *.mp4. Men när jag sen skulle spela dom i telefonen hörde jag bara ljudet, dom var alltså ljudfiler där.

Läste tidigare i denna tråden följande:

[citat på]
Du orkar inte läsa igenom föregående sida antar jag.

What formats are supported by the Media player?
The Media player works as both music player and video player. The following formats are supported:
Audio:
MP3 (192 kbit/s for local playback)
MP4
M4A
3GP (Audio encoded in AAC or AMR)
AMR
WAV
G-MIDI (level 1 with 40 voices polyphony)
Video:
MP4
3GP

M4A = AAC
[citat av]

Där står ju att Mp4 är ett video format?
Någon som vet mer?

Permalänk

Aaaa! Var och hämtade den tidigare ikväll. Har mest suttit och pillat med att få över allt från min gamla Nokia 3650 men det krabbar. Nokian har tydligen ingen funktion för att kopiera ALLA kontakter till SIM-kortet, utan man måste sitta och kopiera en för en....skitdrygt! Någon som vet ett bra program till datorn för att utforska en Nokia. Deras PCSuite fungerar ej.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

hmm..
Tänkte köpa en K750i, har en S700i nu, fast har läst att nu varande version av mjukvara e ganska buggiga.. bättre att vänta då

Visa signatur

------------

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
hmm..
Tänkte köpa en K750i, har en S700i nu, fast har läst att nu varande version av mjukvara e ganska buggiga.. bättre att vänta då

bah, den fungerar... bara man lär sig använda den rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
hmm..
Tänkte köpa en K750i, har en S700i nu, fast har läst att nu varande version av mjukvara e ganska buggiga.. bättre att vänta då

Äsch, min funkar helt perfekt, det är bara att folk inte kan läsa bruksanvisningen, inklusive mig själv någon enstaka gång

Permalänk

Om man kopierar in saker på minneskorten från datorn, var hittar man dom sen i telefonen? I filhanteraren så verkar det ju bara vara det inbyggda minnet som syns.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Om man kopierar in saker på minneskorten från datorn, var hittar man dom sen i telefonen? I filhanteraren så verkar det ju bara vara det inbyggda minnet som syns.

du hittar dom precis där du lägger dom. finns olika mappar för olika saker du kopierar in. det står tidigare i tråden vart olika saker ska ligga på minneskortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikehammer
K750i är ju en billig kopia av k700...inte impad alls faktiskt,fattar inte vilket hysteri det kommer jämt,när SE släpper nåt nytt.
Vänta bara när det kommer 3,2 eller 4 megapexels kameratelefoner...då kan man börja snacka...men som sagt,lite fantasilös och billig kopia av k700,käns väldigt plastig,köpte min förra veckan,kommer nog att använda min "gamla"s700i ändå,den är lite mer exlusiv på alla sätt,bye the way,nån som vill köpa billigt en k750?

Säger man så har man inte stor koll på telefoner och skulle antagligen klara sig alldeles utmärkt med en Nokia 1100 eller en SE T290i. Jag använder de mesta av de funktioner som finns i K750i (bluetooth-fjärrstyrning, synkronisering mot Outlook, kameran i jobbet osv) och det är MÄNGDER med funktioner och andra små saker som förbättrats sedan K700i som jag hade innan. Känns verkligen som ett lyft. S700 är ju en riktig häck i jämförelse. Känns faktiskt redan riktigt omodern på något sätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labban
Har märkt ett konstigt problem.. kan inte spela in videoklipp när man har valt o spara på minneskortet. Dock kan jag fotografera och spara på minneskortet. Någon som vet vad som är fel? När jag väljer o spara det på telefonen funkar det.

Formatera minneskortet. 5 gången det nämns i tråden tror jag...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
hmm..
Tänkte köpa en K750i, har en S700i nu, fast har läst att nuvarande version av mjukvara e ganska buggiga.. bättre att vänta då

Har kört min i 2 veckor snart, har inte märkt några buggar än så länge. Provade ett nytt BT-headset i går från Trik (billigt skit) och det fungerade inte alls bra.
Jabra och SE's modeller har jag testat och de funkar mycket bra.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Om man kopierar in saker på minneskorten från datorn, var hittar man dom sen i telefonen? I filhanteraren så verkar det ju bara vara det inbyggda minnet som syns.

Skärpning, läs inläggen i denna tråd innan ni ställer dumma frågor!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av död_sol
nån som hittat den billigare än för 3488:- (billigast på Pricerunner)?

Elgiganten är väl snäppet billigare, kostar 3290:- där.

Vet inte om det är samma pris i butik som om man beställer på nätet, men det borde bli billigare än 3488 i alla fall även med fraktkostnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse99011
Elgiganten är väl snäppet billigare, kostar 3290:- där.

Vet inte om det är samma pris i butik som om man beställer på nätet, men det borde bli billigare än 3488 i alla fall även med fraktkostnad

Elgiganten brukar vara billigare på nätet, så du får nog lägga till en 300 spänn i butik!

Permalänk
Medlem

Min kostade 3200 med comviq knockout på audio video.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Min kostade 3200 med comviq knockout på audio video.

Jag betalade 2660 kr med Knockout på Katching.se, slå det om ni kan!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Skärpning, läs inläggen i denna tråd innan ni ställer dumma frågor!

Trodde att jag hade gjort det...

Men i vilket fall så kunde man tydligen inte ha kablen inkopplad för då syntes inte låtarna. Så fort man tog ut kablen ut telefonen så kom dom fram... (varför det nu är så)

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Scalp
[B]Säger man så har man inte stor koll på telefoner och skulle antagligen klara sig alldeles utmärkt med en Nokia 1100 eller en SE T290i. Jag använder de mesta av de funktioner som finns i K750i (bluetooth-fjärrstyrning, synkronisering mot Outlook, kameran i jobbet osv) och det är MÄNGDER med funktioner och andra små saker som förbättrats sedan K700i som jag hade innan. Känns verkligen som ett lyft. S700 är ju en riktig häck i jämförelse. Känns faktiskt redan riktigt omodern på något sätt.

Du verkar ha nollkoll på mobiltelefoner grabben...
FÖR DET FÖRSTA så ser k750i ut som en barntelefon...(vet ju inte hur gammal du är,men antagligen passar det dig väldigt bra)
s700 har alla dom funktionerna som du nämner+att telefonen är mkt stiligare,
än nåt svart plastigt som knarrar o har sina buggar,med andra ord,en riktigt ful telefon,gav min k750 till min 10åriga son,som är nog i samma åldern som du....Så...lycka till med bluetooth-fjärrstyrning, synkronisering,för det är ju bara k750 som kan det....Nooobie

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Mikehammer
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Säger man så har man inte stor koll på telefoner och skulle antagligen klara sig alldeles utmärkt med en Nokia 1100 eller en SE T290i. Jag använder de mesta av de funktioner som finns i K750i (bluetooth-fjärrstyrning, synkronisering mot Outlook, kameran i jobbet osv) och det är MÄNGDER med funktioner och andra små saker som förbättrats sedan K700i som jag hade innan. Känns verkligen som ett lyft. S700 är ju en riktig häck i jämförelse. Känns faktiskt redan riktigt omodern på något sätt.

Du verkar ha nollkoll på mobiltelefoner grabben...
FÖR DET FÖRSTA så ser k750i ut som en barntelefon...(vet ju inte hur gammal du är,men antagligen passar det dig väldigt bra)
s700 har alla dom funktionerna som du nämner+att telefonen är mkt stiligare,
än nåt svart plastigt som knarrar o har sina buggar,med andra ord,en riktigt ful telefon,gav min k750 till min 10åriga son,som är nog i samma åldern som du....Så...lycka till med bluetooth-fjärrstyrning, synkronisering,för det är ju bara k750 som kan det....Nooobie

Hörru mikehammer du verkar vara en ytterst stor fjant som bara är avundsjuk på oss lyckostar som sitter o gottar oss med våra k750i och du sitter där med ngn uråldrig megafon från 1997 =).

Du säger att k750i är ful? jasså hur kommer det sig då att så många köper den då? majoriteten verkar iallafall gilla designen. Knarrig? vadå knarrig du verkar ha testat ett måndags exemplar min är iallafall inte det.. Sluta kalla folk för noobie absolut det töntigaste någonsin.

//Labban

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Jag betalade 2660 kr med Knockout på Katching.se, slå det om ni kan!

Samma här

Jag betalade min i fredags med kort. Någon som vet hur lång tid portering + att de sedan ska skicka mobilen kan ta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikehammer

Du verkar ha nollkoll på mobiltelefoner grabben...
FÖR DET FÖRSTA så ser k750i ut som en barntelefon...(vet ju inte hur gammal du är,men antagligen passar det dig väldigt bra)
s700 har alla dom funktionerna som du nämner+att telefonen är mkt stiligare,
än nåt svart plastigt som knarrar o har sina buggar,med andra ord,en riktigt ful telefon,gav min k750 till min 10åriga son,som är nog i samma åldern som du....Så...lycka till med bluetooth-fjärrstyrning, synkronisering,för det är ju bara k750 som kan det....Nooobie

Jag är tillräckligt skicklig för att kunna citera inlägg korrekt i alla fall. Jobbar heltid med att sälja mobil telefoni, så jag vill påstå att jag vet vad jag pratar om. Dessutom sänker jag mig inte till personangrepp. Vill dock säga att jag tycker synd om din son.

Det är helt enkelt så att K750i har det som S700 har plus en hel del extra. Kan du inte inse det är det knappast min förlust. Finns till exempel gott om folk som anser att 240 är den grymmaste bil som någonsin byggts. Vill du mig något mer kan du ta det via PM.

Har några andra relavanta frågor om K750i eller mobiltelefoner rent generellt går det bra att fråga på

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Mikehammer
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Säger man så har man inte stor koll på telefoner och skulle antagligen klara sig alldeles utmärkt med en Nokia 1100 eller en SE T290i. Jag använder de mesta av de funktioner som finns i K750i (bluetooth-fjärrstyrning, synkronisering mot Outlook, kameran i jobbet osv) och det är MÄNGDER med funktioner och andra små saker som förbättrats sedan K700i som jag hade innan. Känns verkligen som ett lyft. S700 är ju en riktig häck i jämförelse. Känns faktiskt redan riktigt omodern på något sätt.

Du verkar ha nollkoll på mobiltelefoner grabben...
FÖR DET FÖRSTA så ser k750i ut som en barntelefon...(vet ju inte hur gammal du är,men antagligen passar det dig väldigt bra)
s700 har alla dom funktionerna som du nämner+att telefonen är mkt stiligare,
än nåt svart plastigt som knarrar o har sina buggar,med andra ord,en riktigt ful telefon,gav min k750 till min 10åriga son,som är nog i samma åldern som du....Så...lycka till med bluetooth-fjärrstyrning, synkronisering,för det är ju bara k750 som kan det....Nooobie

Ses om en månad eller så.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Har några andra relavanta frågor om K750i eller mobiltelefoner rent generellt går det bra att fråga på

För tredje gången, hur är radion?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
För tredje gången, hur är radion?

Har inte testat den än. Mest pga att man är tvungen att ha handfreen i, den fungerar som en antenn tydligen. Man behöver inte lyssna genom den men man måste ha de i... en aningens jobbigt kan tyckas.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Ok, det kvittar eftersom att jag antagligen inte kommer att använda högtalaren. Kan vara gött med radio om man är trött på musiken i telefonen. Men hur är mottagningen?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Testade nu för din skull

Fan, det är riktigt bra ju! En aningens brus hörs på vissa kanaler men det försvinner om man sätter på "Mono" istället för stereo. Detta är om man lyssnar i handsfree:n, lyssnar man ur högtalaren blir så klart ljudet lite tunt.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Vad har ni fixat för godis till er telefon? Har själv bara lagt in lite mp3or och lite andra teman, men det måste ju finnas tusen roliga saker och program att lägga in i luren.

Att styra en tv t.x.e nån som har tips på ett sådant program?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Testade nu för din skull

Fan, det är riktigt bra ju! En aningens brus hörs på vissa kanaler men det försvinner om man sätter på "Mono" istället för stereo. Detta är om man lyssnar i handsfree:n, lyssnar man ur högtalaren blir så klart ljudet lite tunt.

Nice! Och kan man gå runt utan att det börjar spraka och hålla på?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Radion fungerar bra som i bla s700, kan stå i ett gammalt garage och den får ändå godkänd signal förrutom på vissa ställen(en iriver iFP-800 sög gemfört med s700/k750).
k750>s700 just nu. Dock är skärmen riktigt trevlig på s700, kanske går tillbaks när man orkar ha den i fickan. Men då saknar man väl 1gb minnet och mitt moddade koss the plug headset :<

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, har beställt K750 från Katshing med portering, porteringen har gått igenom redan, men mobilen får jag inte förrens midsommar

Har funderat på att beställa från något annat ställe istället. Kan man avbeställa från Katshing fast att de har porterat åt mig?

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
. Jobbar heltid med att sälja mobil telefoni, så

vilken kedja?...

Permalänk
Medlem

Ingen som kan modda headsetet till k750 som bor i skåne för en liten slant.. Känner mig inte tillräckligt kunnig för att själv pilla med det.

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG