WoW Tips. Gubbe mm..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
ok jag har testat lite olika karaktärer min main char är en rogue och den är väl rolig, men det är inte så kul när man ska springa BRS.. det finns för många helt enkelt.

Priests är nog dom farligaste pvp spelarna på hög lvl.. inget snack om saken. Dom är värre än shamaner som verkligen är overpowered. Dock är priest en ganska svår klass att spela.

Warlocks är roliga annars också ganska svårt.

Warriors är nog den mest enkla klassen i min mening. Bra i instanser och raids men inte så bra i PVP, beror lite på vem som sitter bakom spakarna.

Som sagt testa dig fram så får du se
Välkommen till WoW!

Jag skulle vilja säga att Warrior är bland dom svåraste att spela, spela bra då alltså.

Permalänk

Jag förutsätter att du är en kille så välj en tjej som karaktär.
Du vill ju ha något fint att titta på om du ska spela x antal timmar om dagen

Edit: Att warriors inte skulle vara bra i pvp kan jag verkligen inte hålla med om. Det beror mycket på den som spelar. Jag lyckades döda en 37 mage och en 47 rogue när jag var 41, lite tur antagligen men ändå. Det enda som jag tycker är ganska viktigt är att man får första slaget, dvs att man hinner använda sin charge. Visst kan man använda bloodrage också men njä, första slaget ska det vara
Det enda som jag har haft lite problem med har varit priests. Vet inte varför egentligen, jag vet hur jag ska köra men jag glömmer alltid bort berserker rage
Och det verkar som att alla prällarnas spells är instant så det går inte att använda pummel heller =\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jag förutsätter att du är en kille så välj en tjej som karaktär.
Du vill ju ha något fint att titta på om du ska spela x antal timmar om dagen

Nej, gör inte det. Det är så larvigt att prata med en tjej som man *vet* är en kille. Lite gaystämpel på det.

(90% av alla tjejer i spelet är antagligen killar i verkligheten. 100% av alla female NE rogues är antagligen killar i verklignheten)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Nej, gör inte det. Det är så larvigt att prata med en tjej som man *vet* är en kille. Lite gaystämpel på det.

(90% av alla tjejer i spelet är antagligen killar i verkligheten. 100% av alla female NE rogues är antagligen killar i verklignheten)

Tycker det känns lite smågay att spela som kille faktiskt
"hohoho kolla på mig vad macho jag är"
Men det är väl mest human och NE males som ser så grymt homo ut.

Edit: Och orc

Permalänk
Medlem

Bra skrivet

Offtopic: Förövrigt är rouges, när spelaren är duktig, fruktansvärt bra. En skicklig rouge kan döda en warrior utan några större problem. Får warroirn inte in sin rend är det kört, dotten (dot=damage over time) hindrar rougen från att gå in i stealth igen. Sedan är det bara att köra en disarm och om nödvändigt en intersept

Permalänk
Medlem

Har en hög lvl rogue, men tyvärr är klassen på tok för vanlig och då kan det vara riktigt svårt att komma med i grupper(vilket behövs). Nu levlar jag en hord präst istället. Trodde att det inte skulle vara skoj med präst...så fel jag hade, det är jäkligt skoj!

Jag röstar för paladin eller warrior, dom är alltid eftertraktade.

Lycka till!

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Bra skrivet

Offtopic: Förövrigt är rouges, när spelaren är duktig, fruktansvärt bra. En skicklig rouge kan döda en warrior utan några större problem. Får warroirn inte in sin rend är det kört, dotten (dot=damage over time) hindrar rougen från att gå in i stealth igen. Sedan är det bara att köra en disarm och om nödvändigt en intersept

Dock så tycker jag en bra warrior är det svåraste att möta med rogue (om man bortser från dessa hemska ice mages innan honortrinket kom).

En roge är extremt bra i small scale PvP då stealth gör en väldigt stor skillnad. I zerg krigen som varit på sistone så är det omöjligt att stanna i stealth, och rogues tappar sitt försprång. Dock grundade jag min post på PvE, då jag tror det är det han kommer se mest av i början, speciellt om man är ny i génren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Om du vill köra Easy, ta Undead Rogue
Vill du köra på omgrofllolultrahard, kör Alliance Warlock.

Ta även rogue om du vill känna dig hatad av en del av spelets befolkning.

(Det finns inte en klistrad tråd)

Helt offtopic.. Spelar du på Bladefist? Såg nån som hette just Icetec

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har nu spelat WoW sedan första release-dagen, hunnit testa de flesta klasserna; Här min uppfattning, korta versionen:

De flesta klasserna är inte så varierade, det gäller som Rouge att cheap-shotta/backstabba, samla combo points, man sitter bara och dunkar samma knappar. Mycket samma sak med de andra klasserna. (Hur många AE-builds finns det inte hos mages?) Tänker inte gå in på de andra klasserna.

Men sedan gjorde jag det geniala valet att börja spela på en Druid, helt underbar klass - väldigt varierande - sen att man är eftertraktad i grupper gör inte saken sämre. På den servern jag spelar på (Stormscale) så är Druiden och Warlocken den minst spelade klassen - det finns självklart anledningar, druide har sämst(?) DPS av alla klasser.

Nu blir jag säkert flame:ad men det är så klart min åsikt jag vädrar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Helt offtopic.. Spelar du på Bladefist? Såg nån som hette just Icetec

Slå ner det aset, jag spelar på Bloodscalp

Permalänk
Medlem

Om du måste vara en "svärdgubbe" så är det väl warrior som gäller (rogue finns det 4325 för många av)

Men lova mig att du ger HUNTER en changs, jag har spelat både rogue, warrior, paladin och mage, men huntern är så mycket roligare än de andra så nu kör jag bara med honom.

PS och sen kan du ju inte stöda alliance jävla skum hela bunten

(FOR THE HORDE)

Permalänk
Medlem

Rogue är den överlägset vanligaste karaktären (17%) på den server jag kör på vilket jag kan förstå iom att det är en väldigt obalancerad karaktär.
Jag som warlock förlorar tex nästan alltid mot rogues även om jag är ett par tre levlar (förutsätter att man blir påslagen av dem först) över dom pga att man hela tiden blir avbruten när man skall kasta trollformler. Får man inte in en fear tidigt är det lika bra att sätta sig ner på backen och bli ett enkelt offer och iom att fear inte är en omedelbar spell så händer det tyvärr relativt ofta.

Paladiner är tyvärr nästan omöjliga att döda även de iom att man i princip måste döda dem tre ggr, att de sedan kan de rensa bort de damage over time spells man får på dem samt sedan dra på en aura som gör att de under en tid är osårbara mot magi är bara glaseringen på tårtan så att säga.
Är inte direkt ovanligt att man sett höglevlade paladiner som blivit fear'ade in i en hög med horde spelare utanför Tarren Mills glatt springa ut därifrån och klara sig.

I övrigt så har Alliance 62% av spelarna på servern jag spelar på vilket verkar vara relativt vanlig fördelning av spelarna på de olika servrarna.

Slutsatsen blir alltså skall man få en hyffsat enkel resa genom spelet skall man välja alliance/paladin eller om man vill levla snabbt en warrior iom att man då inte behöver stanna upp och fylla på mana hela tiden.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Fast den värsta obalansen som finns är ju förhållandena mellan undead warrior och human warlock. Warrior kör en charge, warlock en fear, warrior kör will of forsaken och avslutar med Intimidating shout. Jag har inte misslyckats med den taktiken än så länge iafall.

Permalänk

Druid!

Teh imba

Permalänk
Medlem

Jag kör en Gnome Rouge och den är väl rätt underhållande att spela. Nu har jag dock sadlat om tillfälligt och spelar en Shaman i väntan på att gnistan ska komma tillbaka för rougen.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Mycket svar har det kommit. och det är ju bra..tycker att det mest är snack om typ vilken typ man ska vara..allså typ=Rouge, Warrior mm. spelar det ingen roll vilken ras man är? ex. Human mm.?

Permalänk

Det är egentligen bara utseendet som skilljer de olika raserna åt. Sen så kan man inte vara alla klasser med alla raser iof. Bestäm dej för vilken class du vill vara, och välj sen den ras som du tycker verkar ballast.

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom hela tråden så det har säkert sagts innan.
har själv spela wow ett tag nu (sen beta) och dom klassser som ofta saknas när det kommer till instanser är warriors, mages och priest.
Om du vill köra mycket instanser (och det vill man) så är det något jag hade satsat på

Själv sitter man på en rogue och att försöka få in den i en instanse kan vara lite av en utmaning. Vill man köra en rogue eller paladin så bör man skaffa sig en klan för att hitta bra grupper till instanser.

// Haim lvl 60 rogue -Burning Legion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TarzanBoy
Orkade inte läsa igenom hela tråden så det har säkert sagts innan.
har själv spela wow ett tag nu (sen beta) och dom klassser som ofta saknas när det kommer till instanser är warriors, mages och priest.
Om du vill köra mycket instanser (och det vill man) så är det något jag hade satsat på

Själv sitter man på en rogue och att försöka få in den i en instanse kan vara lite av en utmaning. Vill man köra en rogue eller paladin så bör man skaffa sig en klan för att hitta bra grupper till instanser.

// Haim lvl 60 rogue -Burning Legion

Har du kollat IF den senaste timmen? En u NOC fick Barnons Horse
Första i europa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
Har du kollat IF den senaste timmen? En u NOC fick Barnons Horse
Första i europa.

Barnons horse?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Barnons horse?

Oj ska stå Barons Horse. Rare drop från Scholo, kan bara komma om det är en 5 persons grupp och chansen är väll 1 på 5000

Utseendemässigt så är den precis som Epic UD mount, skilljer lite i färgen bara.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Haim lvl 60 rogue -Burning Legion

Aliilu lvl 22 rogue Burning Legion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Aliilu lvl 22 rogue Burning Legion

När vi endå är i farten

Diaz 49 gnome rogue - Burning Legion
Bartuc 49 night elf rogue - Burning Legion

Tröttnade på att vara en av alla night elves så jag gjorde en klon av min beta rogue Diaz

Permalänk
Medlem

Som sagts tidigare så är det bäst att testa själv, jag har startat en gubbe och kör fortfarande med den då jag gillar den pga mitt enkelspåriga sinne

Syph - Lvl 22 Warrior - Burning Legion

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj ska stå Barons Horse. Rare drop från Scholo, kan bara komma om det är en 5 persons grupp och chansen är väll 1 på 5000

Utseendemässigt så är den precis som Epic UD mount, skilljer lite i färgen bara.

Såvitt jag vet droppar barons horse från Baron Rivendare i stratholme, viktigt med detaljer
Och igår droppade onyxia Vis'kag the Bloodletter. Vill ha på den http://www.thottbot.com/?i=36128. Arariel från KR sitter på den nu

Permalänk
Medlem

#2 "Furir" . Så du menar alla som inte har nån koll på vad dom olika karaktärerna kan göra/ha så ska man inte ens tänka tanken att lira? fattar inte riktigt hur du tänker ;s

Visa signatur

P4 3.06ghz | Gainward 6600GT ultra/1960 GS pci-ex @ 594/1220 | 2x512 DDR pc3200 | 160GB s-ata |

Permalänk
Citat:

Såvitt jag vet droppar barons horse från Baron Rivendare i stratholme, viktigt med detaljer
Och igår droppade onyxia Vis'kag the Bloodletter. Vill ha på den http://www.thottbot.com/?i=36128. Arariel från KR sitter på den nu

Mitt fel, är lite borta i skallen pga intensivstudier inför ett kursprov imorgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Testa att köra upp olika klasser till exempel lvl 10 så får du ett hum om hur varje klass är.

Tyvärr måste man lira upp en karaktär lite längre än så enligt mig, för att få en bra bild av den. Level 20 åtminstone.

Jag skulle rekommendera att läsa igenom klassbeskrivningarna på WoW Europe för de stämmer faktiskt rätt bra.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

När vi endå är i farten

Diaz 49 gnome rogue - Burning Legion
Bartuc 49 night elf rogue - Burning Legion

Tröttnade på att vara en av alla night elves så jag gjorde en klon av min beta rogue Diaz

Nödvändigt att göra 2st rogues?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick3
Om du måste vara en "svärdgubbe" så är det väl warrior som gäller (rogue finns det 4325 för många av)

Men lova mig att du ger HUNTER en changs, jag har spelat både rogue, warrior, paladin och mage, men huntern är så mycket roligare än de andra så nu kör jag bara med honom.

PS och sen kan du ju inte stöda alliance jävla skum hela bunten

(FOR THE HORDE)

så meckit att mata djurjäveln man får sen ju och pilarna tar ju slut direkt