Grym kännsla i SWAT4

Permalänk
Medlem

Vart trist i längden när man endast fick använda mindre dödliga vapen, AI klarar inte riktigt av att hantera det, och ger man dom dödliga vapen så blir det nått av en massaker av det. Bra ljud, grafik och känsla är det i spelet. Måste pröva det multiplayer nån gång...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
tycker det är ett grymt bra spel förutom när ens kollegor står och tar kulor och skriker "drop you weapon" iställer för att skjuta tillbaka

Ja, när man har Less Lethal tycker jag att ens grupp borde ha Fire at will...

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Avstängd

Jo angående ljud så måste jag påstå att det låter fruktansvärt härligt när en av sina egna jämt än pumpar ut ett gäng kulor. Eller när man står utanför ett rum och ser alla sina teammates springa in och kriga, det låter ganska häftigt, blir ett rejält hålligång av alla vapenljud-effekter.

Permalänk
Medlem

ska testa spelet i helgen med en polare, är co-op svårare eller är det samma som singeplayer och hur blir det med datorspelare om man t.ex är 2 mänskliga spelare, blir det 3 datorstyrda då?

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Uppdragen är samma som Singelplayer men det blir bara du och din polare inga AI poliser alls (jag har heller inte hittat något option för att aktivera några såna).

Du kan fortfarande klicka med höger musknapp på saker och ge order så får din kompis upp dem på hans skärm. Trycker man TAB växlar man mellan lite olika saker man kan göra med höger musknapp (istället för order kan man rapportera in etc).

Skoj spel helt klart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Uppdragen är samma som Singelplayer men det blir bara du och din polare inga AI poliser alls (jag har heller inte hittat något option för att aktivera några såna).

Du kan fortfarande klicka med höger musknapp på saker och ge order så får din kompis upp dem på hans skärm. Trycker man TAB växlar man mellan lite olika saker man kan göra med höger musknapp (istället för order kan man rapportera in etc).

Skoj spel helt klart.

Jopp, kunde inte ha sagt det bättre själv

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperApa

Jopp, kunde inte ha sagt det bättre själv

Jag är snäll mot dig.

Co-op är fett kul, synd bara att det blir mest non-lethal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperApa
Overkligt är det då rakt inte.. Här gäller Strategi, dvs att planera innan man köttar på, försöka att inte döda "de onda" och att faktiskt agera som de gör i verkligheten.

Få vapen skulle jag heller inte vilja påstå, för nu ligger det ju till såhär att man får använda de vapen amerikanska SWAT har till sitt förfogande, något annat vore overkligt.

Dåligt vapenljud? Har du hört hur alla vapen låter på riktigt? Jag har bla. hört MP5 Colt och Nova Pump, och jag skulle vilja påstå att dessa ljud är mer verklighetstrogna en tex. CS och Ravenshield.

Ens lagmedlemar dör som fan, så länge man inte har fusk på. Jag skulle tippa på att du har kört 2-3 banor, och då är det klart att de inte dör då fienderna har ärtbössor och ger upp så fort man skriker, nejdu på den punkten håller jag inte med.

Jag har kört raven shield, men det tröttnade jag på. Då fienderna prickar en igenom betongväggar anser jag att spelet är dåligt.

ok, ta vapen till och börja med, det är juh roligt att vapnen åker _precis_ rakt upp och inte "skakar", påminner mig bra mkt om q2 smg.

Lagmedlemmarna dör _aldrig_ dom ligger bara o grinar över sina skador och på nästa uppdrag så har dom mirakulöst nog återfått hälsan till 100%.

Vapnen är åtroligt få som jag sa förut, och VISST jag tror mkt säkert på att du har hört en mp5 o en nova pump.. _alla_ har gjort det.

+ I ravenshield så kan inte terroristerna skjuta igenom betongväggarna..
(om du nu inte lirade ngn tidig alpha version..)

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem

Älskar SWAT4, ett av dom bästa spel jag någonsin spelat.. Älskar pirret i magen när man får ett skott mellan ögonen efter att rushat in i ett rum fullt med terrorister :D.. Men mitt SWAT4 har slutat funka =( Allt blir bara svart, och inget händer när jag försöker starta det.. Nån som har haft liknande fel?

Permalänk

nån som testat "teasern" än:p
välj "scout" så får ni den:)
rätt så kul att se gubbarna skaka när man skjuter på dom:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nezerv
ok, ta vapen till och börja med, det är juh roligt att vapnen åker _precis_ rakt upp och inte "skakar", påminner mig bra mkt om q2 smg.

Lagmedlemmarna dör _aldrig_ dom ligger bara o grinar över sina skador och på nästa uppdrag så har dom mirakulöst nog återfått hälsan till 100%.

Vapnen är åtroligt få som jag sa förut, och VISST jag tror mkt säkert på att du har hört en mp5 o en nova pump.. _alla_ har gjort det.

+ I ravenshield så kan inte terroristerna skjuta igenom betongväggarna..
(om du nu inte lirade ngn tidig alpha version..)

"Precis rakt upp?" Hmm... När du går blir dit sikte större, och det är pricksäkerheten. När du står still så är den liten, och när du pepprar ökar siktet igen och träffytan blir mycket större. Ja, vapnet åker uppåt :O, men det är även så det blir i verkligheten

I ett sådant spel så går det inte på vissa banor att köra själv, och därför respawnar gubbarna, men om du inte gillar det är det ju bara att skita i att låta dem vara med och köra solo, men är man duktig slipper mna att ens gubbar dör.

Detta tänker jag inte kommentera, för du verkar tro att det är omöjligt att en vanlig person kan höra alla ljud som finns i CS OMFG!

Jag köpte hela spelet, och ja, de kan skjuta genom betongväggar, runt hörn och liknande om man kör på det svåraste. Det lättaste prövade jag aldrig.

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nezerv
ok, ta vapen till och börja med, det är juh roligt att vapnen åker _precis_ rakt upp och inte "skakar", påminner mig bra mkt om q2 smg.

Lagmedlemmarna dör _aldrig_ dom ligger bara o grinar över sina skador och på nästa uppdrag så har dom mirakulöst nog återfått hälsan till 100%.

Vapnen är åtroligt få som jag sa förut, och VISST jag tror mkt säkert på att du har hört en mp5 o en nova pump.. _alla_ har gjort det.

+ I ravenshield så kan inte terroristerna skjuta igenom betongväggarna..
(om du nu inte lirade ngn tidig alpha version..)

Nej, själva vapnen skakar inte. Men däremot minskar precisionen markant när man springer. Det är i princip omöjligt att pricka något om man rusar fram.
Mängden vapen känns onödig att kommentera. Det finns vapen för varje användningsområde. Swat springer, som du kanske vet, inte runt med eldkastare och raketgevär...
Ljudet sedan känns minst lika oviktigt. Om du genomför ett uppdrag bra är vapenljud inget problem. Enligt mig låter dessutom vapnen minst lika bra som i andra spel.
Att lagmedlemmarna inte dör är väl ändå ganska bra. Det hade ju varit tråkigt om man förlorat sitt team på första banan och fått spela igenom resten av spelet själv.

Permalänk

Känns som ja inte kan lira de på min dator!
JA VILL SPELA DE JU!!!!!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

jag räknar inte med att swat går runt med rocketlaunchers & plasma gunz, men dom kunde juh endå ha med en l85a1, setyr aug, p90 mm.

Dom kunde även låta dom "egna" spelarna modifiera vapnerna med mini-scopes, ljuddämpare, extra stora magasin mm.

superapa, du kanske patcha upp ditt ravenshield till 1.60?. jag har lirat
ravenshield solo i ca ett halvår nu och det har _aldrig_ hänt mig att någon terrorist har kunnat skjuta mig genom betongväggar.

btw, jag säger inte att jag är någon vapenexpert, jag tycker mest att systemet i ravenshield är mkt bättre, att vapnet inte bara åker rakt upp utan att det "rör"sig runt oxo och det åker upp.

vapenljuden i swat 4 låter otroligt... "falska".. dom låter grymt fejkade.
att jag tycker att ravenshields vapenljud e bättre är därför dom anlitade samma företag som gjorde ljudet till "the matrix" och lät dom spela in alla
vapenljud av TEG-styrkan (kanadensiska tror jag..)

Kan även nämna att krypskytt systemet i swat4 suger. jag menar man kan inte byta hans equipment, bestämma vart han ska starta med mera.

i ravenshield kan man iaf själv använda sniper (6 olika + modifiaktioner)
med värmeskikar sikte och massor annat.

i swat4 kan inte inte heller göra upp en plan i förväg vilket blir jävligt jobbigt om man måste korrigera 2st lag hela tiden och även sköta sig själv, kolla efter terrorister med mera.

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nezerv
jag räknar inte med att swat går runt med rocketlaunchers & plasma gunz, men dom kunde juh endå ha med en l85a1, setyr aug, p90 mm.

Dom kunde även låta dom "egna" spelarna modifiera vapnerna med mini-scopes, ljuddämpare, extra stora magasin mm.

superapa, du kanske patcha upp ditt ravenshield till 1.60?. jag har lirat
ravenshield solo i ca ett halvår nu och det har _aldrig_ hänt mig att någon terrorist har kunnat skjuta mig genom betongväggar.

btw, jag säger inte att jag är någon vapenexpert, jag tycker mest att systemet i ravenshield är mkt bättre, att vapnet inte bara åker rakt upp utan att det "rör"sig runt oxo och det åker upp.

vapenljuden i swat 4 låter otroligt... "falska".. dom låter grymt fejkade.
att jag tycker att ravenshields vapenljud e bättre är därför dom anlitade samma företag som gjorde ljudet till "the matrix" och lät dom spela in alla
vapenljud av TEG-styrkan (kanadensiska tror jag..)

Kan även nämna att krypskytt systemet i swat4 suger. jag menar man kan inte byta hans equipment, bestämma vart han ska starta med mera.

i ravenshield kan man iaf själv använda sniper (6 olika + modifiaktioner)
med värmeskikar sikte och massor annat.

i swat4 kan inte inte heller göra upp en plan i förväg vilket blir jävligt jobbigt om man måste korrigera 2st lag hela tiden och även sköta sig själv, kolla efter terrorister med mera.

Det skulle nog vara bra om man kunde modifiera sina vapen själv, det kan jag hålla med om, där har inte utvecklarna gått hela vägen ut.

Jag orkar inte patcha upp.. Precis som du har bestämt dig för att SWAT inte är värt att lira har jag bestämt mig att RS inte är det.

Om man skjuter i verkligheten med ett vapen som tex. en MP5a så skakar man faktiskt väldigt lite, det är snarare trycket som gör att kroppen följer med och därav åker vapnet uppåt (Nu är det inte jag som skjutit med en MP5a men en vän till mig har gjort det.) men vad vet jag, det kanske borde åkar runt mer?

Anledningen till att man inte kan placera ut sin krypskytt är att det skulle bli för lätt helt enkelt. SJälv tycker jag att det är löjligt enkelt att sitta med värmekikare och skjuta genom väggar med det feta snipret. Det blir liksom ingen martch.

Det är jäkligt skoj att planera i förväg, det håller jag med om, men att leda sitt eget team är ännu mer skoj.. Om du gör en helt perfekt planering där allt stämmer in i minsta detalj.. Vad har du då fått ut av spelet? Här har man en möjlighet att kontrollera två team och faktiskt sätta sig in i hur det är att leda sådanna team.
I raven shield känns det mer som att man är den feta snubben med en munk i handen som berättar för alla hur det ska göra, och sedan följer det på en TV skärm

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem

well, jag kan hålla med om det understa du sa superapa, men jag tycker endå att man ska kunna placera sin krypskytt själv... det blir lixom lite mer "av spelet" då..

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nezerv
well, jag kan hålla med om det understa du sa superapa, men jag tycker endå att man ska kunna placera sin krypskytt själv... det blir lixom lite mer "av spelet" då..

Jag tycker att vi sätter punkt där och kommer fram till att smaken är som baken

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem

well, inte mig emot..

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |