OS X Tiger Screenshots HÄR!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
nej.
Jag vill veta just vilket han använder.
Jag har redan sett dina förslag.

Haha

Men jag har för mig han sagt förr att han använde menufela

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
nej.
Jag vill veta just vilket han använder.
Jag har redan sett dina förslag.

Det är Menufela ja, och det är Blade jag ser på.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Snyggt!

Skulle gärna vilja veta vart man kan få tag i bakgrunden och ikonerna.
Sen får du gärna visa ut din kontaktlista till Adium ser ut då samtalsfönstret var cleant

edit.
Samt hur du gör för att få allt i den där snygga grå färgen

Visa signatur

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org

Permalänk
Hedersmedlem

System Preferences -> Appearance -> Appearance: Graphite om du vill ha bort stoppljus-färgerna på stäng/minimera/size-knapparna.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xroy
Skulle gärna vilja veta vart man kan få tag i bakgrunden och ikonerna.

Bakgrunden har jag iaf Ikonerna är jag också intresserad av langa hocce!

http://mptre.mine.nu/files/blopp_blue.png

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte särskilt spännande.

iTunes och Adium igång.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Läckert Aduim-tema du fått till där Kottkrig

Permalänk
Medlem

Kottkrig, scrap book ikonen, var kan man få tag på den? Och hur fungerar det där scrapbook?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
http://img67.imageshack.us/img67/5508/bild1qj3.png

Fortfarande inte särskilt spännande.

iTunes och Adium igång.

De "personliga meddelanden" man ser i kontaktlistan, är de från MSN-kontakter eller från användare av andra protokoll? Det enda som håller mig kvar hos microsofts klient är just dessa "personliga medellanden", så om denna finess fungerar över MSN-protokollet i Adium nu skulle jag bli en gladare man :).

Snyggt skrivbord som vanligt, för övrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
De "personliga meddelanden" man ser i kontaktlistan, är de från MSN-kontakter eller från användare av andra protokoll? Det enda som håller mig kvar hos microsofts klient är just dessa "personliga medellanden", så om denna finess fungerar över MSN-protokollet i Adium nu skulle jag bli en gladare man :).

Snyggt skrivbord som vanligt, för övrigt.

Finns en liten specialversion som har gömts undan rätt bra i deras forum där msns personliga meddelanden fungerar.

Ska se om jag kan hitta den igen.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk

Låter som denna version från denna tråd.

Visa signatur

#mac - irc.pienet.org

Permalänk
Medlem

Kottkrig -> Hur har du fått kontaktlistan i adium så där grå och smooth?

Mitt skrivbord:

http://www.gezeta.se/screen.jpg

Visa signatur

Econo Me.se - Ekonomi, marknadsföring & entreprenörskap

Permalänk
Medlem

Så, gjorde om lite tidigare men som vanligt jag fipplar inte så mycket med skrivbordet, körde väll på med den tidigare confen en 3-4månader eller något sådant..

Men hur som helst, nya layouten..

http://tinyurl.com/36uzwd

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem

Jag fick min MacBook ni i veckan och har några frågor efter att ha tittat på lite skärmdumpar.

Ni som kör IRC i terminalen, tunnlar ni IRC via en Linux burk eller finns irssi (eller liknande) till OSX?

Den andra frågan lyder (om än lite onödig) hur har ni ändrat färger och genomskinlighet på terminalen?

Permalänk
Medlem

jag kör irssi i en screen på en helt annan maskin, ansluter med ssh etc...

färgerna och hur pass transparet terminalen skall vara är lätt att ställa i inställningarna för fönstret, högerklcika på det och välj inställningar så hittar du dem.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cxl
Jag fick min MacBook ni i veckan och har några frågor efter att ha tittat på lite skärmdumpar.

Ni som kör IRC i terminalen, tunnlar ni IRC via en Linux burk eller finns irssi (eller liknande) till OSX?

Den andra frågan lyder (om än lite onödig) hur har ni ändrat färger och genomskinlighet på terminalen?

Många kör nog irssi genom ssh och screen, men irssi finns för mac os med (fink, macports bla.).
Högerklicka på terminalen och välj "Window settings", lek runt lite.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Många kör nog irssi genom ssh och screen, men irssi finns för mac os med (fink, macports bla.).
Högerklicka på terminalen och välj "Window settings", lek runt lite.

Det var så enkelt alltså.

En fråga till då, i windows så byter man ju fönster i irssi med alt + piltangent och vad jag försökt så fungerar detta inte i OSX så frågan är ju då hur man går tillväga i OSX.

Permalänk
Medlem

då terminalen är en riktig terminalklient så har den meta på esc.. så för att byta fönster i irssi blir det då esc+1,2,3,4 etc för den fönster som du vill hoppa till

sen för att skrolla, denna fråga kommer alltid upp, är det shift+fn+pil up/ned tryckta i den ordningen, fn+pil up/ned är skrollning i terminalens egen buffer.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cxl
Det var så enkelt alltså.

En fråga till då, i windows så byter man ju fönster i irssi med alt + piltangent och vad jag försökt så fungerar detta inte i OSX så frågan är ju då hur man går tillväga i OSX.

Om du går in på Terminal -> Window Settings -> Keyboard och markerar "Use option key as meta key" så används alt+pil eller alt+siffra för att byta förster. dock blire lite svårare att skriva typ @ eftersom irssi tolkar det som fönsterswitch, om nån vet så vore jag tacksam för tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
Om du går in på Terminal -> Window Settings -> Keyboard och markerar "Use option key as meta key" så används alt+pil eller alt+siffra för att byta förster. dock blire lite svårare att skriva typ @ eftersom irssi tolkar det som fönsterswitch, om nån vet så vore jag tacksam för tips.

som jag skrev innan är meta esc som standard, har varit det sedan urminnes tidier på unix maskiner.. att använda alt är endast ett fult påfund av någon linux nisse eller så..

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
Så, gjorde om lite tidigare men som vanligt jag fipplar inte så mycket med skrivbordet, körde väll på med den tidigare confen en 3-4månader eller något sådant..

Men hur som helst, nya layouten..

http://tinyurl.com/36uzwd

Vart kan väggpappret fås tag på?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johannordholm
Låter som denna version från denna tråd.

Tack, ska titta på detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
som jag skrev innan är meta esc som standard, har varit det sedan urminnes tidier på unix maskiner.. att använda alt är endast ett fult påfund av någon linux nisse eller så..

men det går, vilket kan vara värt att påpeka för trådskaparen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
men det går, vilket kan vara värt att påpeka för trådskaparen.

Vilket gör att du inte kan skriva en massa bra tecken.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Senaste. Inverterat är störtskönt.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Hedersmedlem

Tss, du har ju inverterat bakgrunden i förväg
... Du får gärna skicka över bakgrunden dock, inverterad eller inte

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Då är det väl min tur...

Efter att ha suttit o blängt på andras scrot ett tag så är det väl dags för mig att visa hur de ser ut hos mig för tillfället.

Primär skärm:

Sekundär skärm:

Visa signatur

Being noticed can be a burden, Jesus got himself crucified becuase he got himself noticed, so I disappear alot. -Bob Dylan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Vilket gör att du inte kan skriva en massa bra tecken.

så sant.

Permalänk
Medlem

Kanon, tack ntity, Movement och ASTRX för svar.

Nu blev jag ju väldigt intresserad av hur Grefven gjort för att ha två synliga Screens i samma terminal. Så svar angående det skulle givetvis uppskattas.

Permalänk
Medlem

^a-? ger dig hjälpen för screen som visar hur du kan dela på fönster etc.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths