Permalänk
Medlem

Nokia N91

hejsan.
Har kastat min gamla mobil i havet av ngn underlig anledning:P
Så nu e det dags för att antingen köpa ny eller vänta och använda en gammal 6610 så länge.
har funderat över k750i ett bra tag då den verkar vara hur bra som helst.. sen såg jag att nokia ska släppa en 3g mobil med 4 gb minne och 2 mp kamera och smaskigheter. Väldigt snygg också. Sen e det att ja vill egentligen inte vänta på en n91:a då den ska släppas 3 kvartalet i år och kommer kosta FLÄSK.. Sen har man ju sett den på e-bay vilket ja tycker är konstigt om den inte finns ute:S.. jajja.. behöver lite råd om hur ja ska göra. 3000 kr för en k750i nu eller ca 6 papp för en n91:a om några månader?

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=16765...

There will be hell to pay son, mark my words *hyttar med näven*

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska vänta...
N91 är så pass mycket bättre, du kan ju slänga ut din vanliga mp3-spelare för gott.
Den har dessutom W-Lan inbyggt så att man kan surfa på telen på sitt vanliga bredband.
Det är också en smartphone så att man kan lägga in tusentals olika program och spel.
Kameran i den är antagligen också lika bra som K750:ins kamera (baserat på N70:s resultat, N91 borde ha samma/liknande optik)

Edit: Lite info http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=1317&source=ARCHIVE

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

hmm.. grejen e ju att den så J*vla dyr.

Permalänk
Medlem

Det är sant... Men vi vet inte det slutgiltiga priset än

Man får också tänka på vad man får, en ipod mini, en telefon, en handdator, wlan och en hyffsad digitalkamera. Så det egentligen är det inte så mycket enligt min mening...

Och så behöver man bara släåa runt på 1 pryl...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

True true.. haha.. ska fundera och kolla runt lite mer.. men man hittar ju 91 på ebay. mailade en tjej från USA som sålde mobiler där åt företag. hon hade gjort det i 7 år och telefonerna var spritt nya.. kan detta stämma?!

Permalänk

Klart det är företag som säljer nya grejer på ebay Det ger bl.a bra reklam

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

jag skulle vara försöktig me att köpa något på ebay som ännu inte släpts i handeln. men kan du få en bild med nått specefikt på så äre ju lite säkrare. t.ex. be att få en bild med nallen o ett äpple bredvid så att man vet att de inte snott bilden på någon annan sida.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

vad kommer den gå loss på här i sverige?

Permalänk
Medlem

kanske runt 6000-7000:-

Som hittat...

Visa signatur

Antec Sonata, Asus A8V Deluxe, AMD A64 3500+ med CNPS-7700CU, Corsair TWINX1024-3200XLPRO, Club3D x800xt pe med VF700-CU

Permalänk

Är det så jävla bra med en hårddisk i en mobil?

Dör den inte om den får minsta lilla stöt? Eller kommer den vara stöttålig?

Vet fan inte vilken mobil jag ska vänta på.

6280 är perfekt förutom att den har series 40 och inte 60 :/

Permalänk
Medlem

mobila diskar är ofta reltivt tåliga, en hdspelare dör ju inte för att du tappar den, detta för att den känner av fritt fall och fäller in läsarmen, alltså kan den inte skadas men det är klart att det inte är nyttigt ändå

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk

Det är väl ändå ingenting i jämförelse mot ett flashminne? Det kan du väl tappa tills helvetet fryser till is?

Permalänk
Medlem

Hej!

Vad tror ni n91 kommer kosta med det billigaste abbonemanget 3 har alltså de som kostar 199kr/mån ?

Visa signatur

a925 bra grejor ;D

Permalänk
Medlem

DN sprider inte direkt färska rosenblad över N91:an

DN 29 Nov 2005 - Tekniktungt blev klumpigt och gubbigt

saxat från länken:

"...Mobilen är tekniktung, men designmässigt svag. Det har den för övrigt gemensamt med alla sina syskon i N-serien. N91 ser mörk och väldigt maskulin ut med sin svarta och borstade stålyta. Den ska kännas gedigen, enligt Jonas Guest, men upplevs som stor, klumpig och formmässigt utdaterad. Den skulle kunna förväxlas med en gammal fjärrkontroll..."

Inte direkt så att jag känner mig sugen på en sån efter att ha läst detta.

Permalänk
Medlem

haha !

Själv tycker jag den är skita snygg

Visa signatur

a925 bra grejor ;D

Permalänk
Medlem

Japp nu har den kommit ut äntligen, riktigt sugen på den men den är riktigt dyr
Någon som köpt den eller ska köpa?

Permalänk
Medlem

ush vilken liten skärm.. finns det ingen pda med bara en touchscreen utan vanliga knappar med inbyggd telefon, 4GB minne, w-lan, 2m-pixel kamera, kunna kolla på film, lyssna på musik, bluetooth, IR osv.. osv..? Enda jag har sett är Motorolas A1010 fast den verkar vara cancelad..

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

ettis:

Qtek S200 är den telefonen som stämmer in på dina beskrivningar. Bara du köper ett stort minneskort till den

Den har pekskärm, W-LAN + allt annat...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Jag klämde lite på en S200 idag, tyckte den verkade så rolig att jag gick hem och beställde en från dustin, 5700 med 1gb minne

Var rätt snabb ändå fast det bara är en 200MHz cpu i den, längtar till jag får den så man får se om det går kolla på film med den

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

går garanterat mycket bra att kolla film på den, min qtek 8310 går hur bra som helst med, och s200 har ju större skärm så kommer gå ypperlig skärmen är bra dessutom!

i min mening är det kameran som ligger efter hos Qtek, annars är det mycket bättre telefoner än Ericsson och Nokia, TYCKER JAG IAF.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Min N91 kom idag äntligen

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jali
Min N91 kom idag äntligen

http://www.sprakstudier.se/uploads/n91.jpg

då får vi alltså en rescension osv snart ;D

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Vad fin den e!

Jag har väntat ivrigt på att den skulle släppas i Sverige och att någon här på SC skulle komma över ett ex. Är mest nyfiken på ljudet i mp3-spelaren.

Permalänk
Medlem

Den är verkligen fin alltså...

Vill du lägga upp fler bilder

Gärna när du gämför den med din fina 3250

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Den är verkligen fin alltså...

Vill du lägga upp fler bilder

Gärna när du gämför den med din fina 3250

Jag tar och fixar en liten recension ikväll

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot det!!!
Berätta lite om hur det är att se filmer på den och hur bra ljud och kamera osv...
Massa bilder också

Permalänk
Medlem

liten recension

Efter att ha använt min N91 i en dag så kan jag sammanfatta det positivt. Telefonen är rätt stor, men jag har haft allt ifrån P900 till Qtek 9090 tidigare, så mig stör det inte så mycket. Man får en kvalites känsla iallafall av tyngden samt laddnings stationen som är i aluminum och påminner om Nokia 8800 som jag haft tidigare.

Ljud:
Jag har sålt min ipod och kamera för att ersätta med denna telefon. Speciellt uppskattat är 4GB hd och vanligt 3.5 hörlursurtag. Det gick lätt att föra över musik, även om den hade lite problem med mac os x.
Ljudet är minst lika bra som på min ipod, med mina sony in-ear lurar. Dock känns ljudet på Nokia 3250 ännu lite bättre faktiskt, men jämfört med ipod så är det inget att klaga på. Den är inte lika lättanvänd som en ipod, och har svårare med spellistor men ändå. Även radio har bra ljud och mottagning.

Bild:
Kameran fungerar som väntat, den är ju inte i klass med N90, men står sig rätt bra mot W800 och K750, dock vinner båda med sitt autofokus när jag jämför båda. Men som kamera för bilder på stan och så är det bra, ger helt ok bilder inomhus också. Ex. taget idag i fullstorlek i bästa kvalite utan förändringar:
http://www.sprakstudier.se/uploads/20060427.jpg
http://www.sprakstudier.se/uploads/20060427(003).jpg

Övrigt:
Skärmen är bra och ljusskarp, men har inte lika hög upplösning som N90 och N80 men det är inget som stör mig.
WLAN fungerar fint, och går riktigt snabbt, har provat att ladda upp bilder och surfat, samt varit på MSN. Video har jag inte provat, men på den mindre skärmytan så kan jag nog tro att det är det enda som den inte är speciellt bra så, också med tanke på begränsade filformat.
Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med denna telefon och kommer troligtvis behålla den länge. Det enda negativa kanske kan tyckas vara priset (5600 kr, utan abbonemang), men det är många prylar man kan ersätta.
Batteritiden har jag inte provat fullt ut, men klarade idag utan att märkas något, men man kan inte räkna med allt för långtid med tanke på hårddisken. Jämför jag med Nokia 3250 så är N91 bättre på allt, men 3250 är absolut ingen dålig telefon, och båda rekommenderas starkt.

Jämförelse med Nokia 3250

Jämförelse med andra prylar:

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk

Verkar bra, men fattar inte varför de kör en hårdisk istället för att köra sd-minne som w950 (w modellen av E600). Annars verkar den vara riktigt bra. Men min w800i får hålla tills nästa sommar.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2