BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triplez
Är det G3 du pratar om? I så fall stämmer din beskrivning med verklighten. Jag hade en sådan när jag gjorde lumpen. Vi hade dock en lite modifierad variant som kallades AK4 (finns den kvar inom försvaret?). Otrolig skjutkraft (penetreringsförmåga), kraftig rekyl, litet magasin om endast 20 skott och mycket svår att skjuta automateld med. Men genoslagskraften var det verkligen inget fel på.

Det är G3'n jag pratar om. Den är onekligen som AK4'an var.
AK4'an finns väl mest i hemvärnet nuförtiden eller har jag fel?

Själv hade jag K-pisten. Den var bra mycket smidigare att släpa runt med än AK4'an
Satte man sen på den en meter långa bajonnetten (den kändes så lång) så blev K-pisten jäklit tuff. Att K-pisten mest var för närstrid (runt 50m max) skiter vi i va?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Det är G3'n jag pratar om. Den är onekligen som AK4'an var.
AK4'an finns väl mest i hemvärnet nuförtiden eller har jag fel?

Själv hade jag K-pisten. Den var bra mycket smidigare att släpa runt med än AK4'an

Ja , det är sant. Jag hade en k-pist också under andra halvan av min tjänstgöring. Den blev inte lika skitig heller vilket gjorde vapenvården betydligt mer smärtfri.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triplez
Är det G3 du pratar om? I så fall stämmer din beskrivning med verklighten. Jag hade en sådan när jag gjorde lumpen. Vi hade dock en lite modifierad variant som kallades AK4 (finns den kvar inom försvaret?). Otrolig skjutkraft (penetreringsförmåga), kraftig rekyl, litet magasin om endast 20 skott och mycket svår att skjuta automateld med. Men genoslagskraften var det verkligen inget fel på.

http://www.4-insatspluton.se/vapensystem.htm Där har du vapnet du pratar om samt lite andra!

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
hehe, kul när man drar in på en publicserver och sätter sig i blackhawk (som pilot) och låter några random's hoppa in, sen flyger man iväg och rockar.. många som aldrig varit med om nått liknande förut, och som typ aldrig fått 20 kills på några minuter, de blir helt vilda "wooow that was aaawsome man!! lets do that again!" osv

Visst är det så att Blackhawken är bra men något måste göras av Dice för att balansera transporthelikoptrarna. Som det är nu så suger ju MEC/Chinas så grymt otroligt om man jämnför med Blackhawken. Minigun vs .50 cal i första hand då. Däremot tycker jag det är bättre sittplatser i MEC/Chinas.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Visst är det så att Blackhawken är bra men något måste göras av Dice för att balansera transporthelikoptrarna. Som det är nu så suger ju MEC/Chinas så grymt otroligt om man jämnför med Blackhawken. Minigun vs .50 cal i första hand då. Däremot tycker jag det är bättre sittplatser i MEC/Chinas.

Ge oss handhållna Stingers! Egentligen är det ju löjligt att det finns icke-handhållna stingers i spelet när själva idéen med stingers är att dom är handhållna!

För övrigt så är det absolut mest tillfredställande man kan göra som MEC att skjuta ner en fulllastad Blackhawk med sin T90.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Minigun vs .50 cal i första hand då. Däremot tycker jag det är bättre sittplatser i MEC/Chinas.

sittplatserna kan jag inte riktigt hålla med om.. var med i en luftstrid, en blackhawk (vet inte hur många de var i den) och sen en fullsatt mec/china(minns inte vilken det var, var iaf en där man kunde sitta 3 st längst bak och dingla med benen).

Rätt som det var så lyckades vår heli komma i linje med deras minigun, och det tog bara en halv sekund så hade alla i vår helikopter dött.. så man sitter definitivt mer skyddat i BH-helin

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

vilka servrar ska man köra på? vilka kör ni på?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är alldeles för få rankade servrar? Har svårt att komma in på dem - och särskilt på kvällarna. Jaja, det blir nog fler sakta men säkert.

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad mellan att köra på rankad server eller inte?

Permalänk
Medlem

på rankade servrar så sparas dina poäng som du får, och du får möjligheten att gå upp i ranks och låsa upp vapen.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Jag är av uppfattningen att det är på tok för mycket flygplan och helikoptrar på banorna. Spelet är mycket roligare när det inte är sånt skit med.

Hur som helst spawnar de alldeles för snabbt. Om man höjde tiden för en del fordon skulle det bli lite roligare tror jag, särksilt på de mer slagkraftigare.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Hur som helst spawnar de alldeles för snabbt. Om man höjde tiden för en del fordon skulle det bli lite roligare tror jag, särksilt på de mer slagkraftigare.

Håller helt med, även om jag som sagt älskar att flyga attackhelikoptrarna. Men jag tycker faktiskt att de är FÖR bra.

Även om man lyckas skjuta ner en helikopter, vilket inte är det lättaste om piloten är skicklig, så spawnas den ju på 15-20 sekunder igen bara. Den tiden är också precis lagom för att personen som blev nerskjuten kan roffa åt sig helikoptern igen, då han vet exakt när den spawnas. Lyckas man inte få en attackhelikopter precis när banan börjar så är det ofta svårt att få tag i en under resten av omgången av den här anledningen.

Båda de här problemen hade lösts om det dröjde 1-2 minuter mellan spawnsen, med lite slumpmässig variation på +/- 15 sekunder eller nåt. Det är tillräckligt länge för att de flesta hade valt att spawna på ett annat ställe istället för att vänta på och hogga helikoptern. Motståndarlaget hade dessutom blivit bättre belönat för att skjuta ner en helikopter, istället för att den bara kommer flygande efter 30 sekunder igen.

Det här resonemanget kan såklart gälla en del av de andra fordonen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triplez
Är det bara jag som tycker det är alldeles för få rankade servrar? Har svårt att komma in på dem - och särskilt på kvällarna. Jaja, det blir nog fler sakta men säkert.

Det kostar pengar att "hyra" en rankad server tror jag, det är därför det finns så få. Men det kommer säkert många fler, spelet är ju nytt så..

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Lyckas man inte få en attackhelikopter precis när banan börjar så är det ofta svårt att få tag i en under resten av omgången av den här anledningen.

Även om spawnsen är lite snabba så behöver inte det vara enda orsaken till att folk inte får nått plan

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/killstreak.JP...

När man väl får ett plan så håller man fast vid det såklart

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Vem fan orkar flyga när det är så bra ös på marken?

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Håller med där, även ifall det är rätt kul att flyga bomb-runda efter runda efter runda så är det allt mer ös på marken

Visa signatur

*-'

Permalänk

Spelar det någon roll var man träffar ett fordon som t.ex. en pansarvagn, när man skjuter med pansarskott (det man skjuter från axeln)? Jag brukar behöva träffa en pansarvagn med tre skott innan den exploderar. Och när jag själv sitter i en, räcker det ibland med att jag blir träffad en gång.

Permalänk
Medlem

tycker det är rätt skönt att köra flyg några rundor irad ibland, eller commander också för den delen, koppla av lite från allt actionpackat springande

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Håller helt med, även om jag som sagt älskar att flyga attackhelikoptrarna.....

Det här resonemanget kan såklart gälla en del av de andra fordonen också.

(Kortar ner quoten av Frux inlägg ovan för det tar onödigt med plats)

Japp, fast buggys tycker jag är helt ok som de är nu, eftersom de mest fungerar som transportfordon. Även om den tunga kulsprutan inte är och leka med mot infanteri.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Och när jag själv sitter i en, räcker det ibland med att jag blir träffad en gång.

Det ar ren logn.

Minor = insta kill, Fly anfall = insta kill och stationara raket vapen 200% eller mer skada an dom som anti-tank klassen har.

Permalänk

Det största felet med flygplan (ej helikoptrar alltså) är att de saknar egentliga hot.
De stationära anti-aircraft stationerna (och mobila AA-enheterna) tar på sig lång tid låsa. Under denna tid har piloten mycket god tid kontra detta på ett flertal sätt. Släppa flares/chaff, åka ut ur "lock on"-avstånd snabbt med hjälp av afterburner, stiga upp till hög höjd också ur sikte eller bara flyga så lågt att det inte går att låsa med träd, byggnader och annat som blockerar. Att *alla* dessa skulle fela och man både hinner låsa, avfyra och träffa händer mycket sällan. Vidare så är AA-stationerna förhållandevis få på varje karta vilket gör det ofta lätt för piloten räkna ut vid vilken fiende-flagga hotet kommer ifrån och snabbt slå ut dessa.
Speciellt med bomb-flygplanen är det förhållandevis lätt även med medelgod skicklighet (mycket tack vare att både avstånd och position syns på fiende-flaggorna även om man är för långt bort kunna urskilja detaljer) göra snabba bomb-attacker utan risker och få många "kills".
Det enda egentliga hotet som finns är andra sidans jaktflygplan och det händer mycket sällan att piloterna som sitter i dessa tar sig tid slå ut fiendeflyget som de bör istället för att attackera markmål.
Och nej, jag skriver inte detta för jag är avundsjuk på de som flyger runt. Anser bara flygplanen i nuvarande form obalanserade. Något jag fick ytterligare bekräftat när jag som tidigare aldrig flygit i Battlefield 2 for runt i över 20 minuter attackerandes på en av Bredbandsbolagets fulla 32 servrar utan bli nedskjuten. Så lätt ska det väl endå inte vara?

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Det största felet med flygplan (ej helikoptrar alltså) är att de saknar egentliga hot.
De stationära anti-aircraft stationerna (och mobila AA-enheterna) tar på sig lång tid låsa. Under denna tid har piloten mycket god tid kontra detta på ett flertal sätt. Släppa flares/chaff, åka ut ur "lock on"-avstånd snabbt med hjälp av afterburner, stiga upp till hög höjd också ur sikte eller bara flyga så lågt att det inte går att låsa med träd, byggnader och annat som blockerar. Att *alla* dessa skulle fela och man både hinner låsa, avfyra och träffa händer mycket sällan. Vidare så är AA-stationerna förhållandevis få på varje karta vilket gör det ofta lätt för piloten räkna ut vid vilken fiende-flagga hotet kommer ifrån och snabbt slå ut dessa.
Speciellt med bomb-flygplanen är det förhållandevis lätt även med medelgod skicklighet (mycket tack vare att både avstånd och position syns på fiende-flaggorna även om man är för långt bort kunna urskilja detaljer) göra snabba bomb-attacker utan risker och få många "kills".
Det enda egentliga hotet som finns är andra sidans jaktflygplan och det händer mycket sällan att piloterna som sitter i dessa tar sig tid slå ut fiendeflyget som de bör istället för att attackera markmål.
Och nej, jag skriver inte detta för jag är avundsjuk på de som flyger runt. Anser bara flygplanen i nuvarande form obalanserade. Något jag fick ytterligare bekräftat när jag som tidigare aldrig flygit i Battlefield 2 for runt i över 20 minuter attackerandes på en av Bredbandsbolagets fulla 32 servrar utan bli nedskjuten. Så lätt ska det väl endå inte vara?

Jag håller med. Det är så sällan man lyckas skjuta ner flygplanen ändå med Stingers så de flesta bryr sig inte om att försöka ens. Det är krångligt även om man har nästan fritt skottfält runtomkring. Finns inte så många AA-stationer på banorna så de blir ofta snabbt bombade och beskjutna med raketer när man sätter sig i dem.

Mobile AA är rätt ok men de är få och finns inte på alla banor.

Jag tycker dock att det här problemet delvis även gäller attackhelikoptrarna, de blir oftast inte skadade till mer än hälften och flyger och reparerar bara. Men flygplanen är ännu svårare att få ner.

Permalänk
Medlem

HJÄLP!
Efter att banan har laddat in sig o sånt, då när jag går in i banan, så försvinner mitt ljud, och kommer inte tillbaka förns jag startat om datorn!
Hjälp mig! :'(

Visa signatur

---

Permalänk

när jag flyger så jagar jag oftast andra flygplan, men nu har jag lärt mig hur man siktar med bomberna också..

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Vet någon om det går att ändra namnet på sin squad?
och i sådanafall hur?

Permalänk
Medlem

Ingen som har svar till min fråga:

HJÄLP!
Efter att banan har laddat in sig o sånt, då när jag går in i banan, så försvinner mitt ljud, och kommer inte tillbaka förns jag startat om datorn!
Hjälp mig! :'(

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
när jag flyger så jagar jag oftast andra flygplan, men nu har jag lärt mig hur man siktar med bomberna också..

Har inte bryt mig om f-15 innan, testade idag och det var riktigt roligt men bomberna missar jag ofta...nagot tips hur man traffar battre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Ingen som har svar till min fråga:

HJÄLP!
Efter att banan har laddat in sig o sånt, då när jag går in i banan, så försvinner mitt ljud, och kommer inte tillbaka förns jag startat om datorn!
Hjälp mig! :'(

Prova uppdatera drivrutinerna på ljudkortet.. funkar inte det, ta en tidigare version.. det där har hänt mig i spel också, man får prova sig fram helt enkelt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e3q1w2
Det ar ren logn.

Minor = insta kill, Fly anfall = insta kill och stationara raket vapen 200% eller mer skada an dom som anti-tank klassen har.

Lögn är det fan inte. En sammanblandning kanske. Men tack för förklaringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e3q1w2
Har inte bryt mig om f-15 innan, testade idag och det var riktigt roligt men bomberna missar jag ofta...nagot tips hur man traffar battre?

gör en bombning, sen höj nosen och byt till F11-mode, så du ser bakom dig vart bomberna träffade, så kan du se om de kommer på tok för långt bak eller på tok för långt fram. även lättare att träffa det du vill om du dyker mot ditt mål och även släpper bomberna rätt nära backen.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!