BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Hej!
Orkar inte läsa igenom 110 sidor så jag frågar istället. Hur gör man för att förstöra fiendens radar och "kommandobrygga"? (Den där husvagnen som står i fiendens bas). Jag har provat att skjuta i sinne men det verkar inte fungera.

//Gyppo

Tror det är 3st C4 som tar ut en sådan. Artelleri och radar tar 2st C4.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Punish system has to go!

Finns fan inte en chans att jag kan stanna min jeep ifall nagon idiot hoppar framfor den bara for han vill aka med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Battlefield 2: Special Forces
http://pc.ign.com/articles/632/632446p1.html

Har kommit över 4000 nu, när blir man corporal ?.

10500 för att vara exakt (inte 10000 som dendär andra snubben sa )

edit: "Tror det är 3st C4 som tar ut en sådan. Artelleri och radar tar 2st C4."

räcker med 2 st för UAV-vagnen också

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e3q1w2
Punish system has to go!

Finns fan inte en chans att jag kan stanna min jeep ifall nagon idiot hoppar framfor den bara for han vill aka med.

Men man hoppar inte i ett fordon och bara bränner iväg som en idiot direkt. Finns det folk omkring så tutar man eller duttar på gasen efter reaktion. Vill dom med så väntar man, ignoreras man så sticker man.

Jag har iaf blivit betydligt mer försiktig tack vare detta punish system som jag bara tyckte var irrierande i början. Man tar inte lika våghalsiga beslut och tex kastar granater där man inte vet om det finns några polare eller ej. Det hela leder till en skönare verklighets-kännsla då man tar stor hänsyn till lagkamraterna för att inte skada eller ta dö på dom. Detta, kombinerat med squadsystemet, är en riktig jävla fullträff av Dice!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Mr. Rambo :I

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

Oooh! Underbara nyheter. Lite info om expansionen till BF2: Special Forces, som kommer i höst.

http://pc.ign.com/articles/632/632446p1.html

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

wow fan va coolt me nattbanor och nightvision

Permalänk
Medlem

ctrl+alt+"+"x34.. fixar biffen på nattbanor >.<

(många använder program som Powerstrip/gammasutra osv ^^)

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men man hoppar inte i ett fordon och bara bränner iväg som en idiot direkt. Finns det folk omkring så tutar man eller duttar på gasen efter reaktion. Vill dom med så väntar man, ignoreras man så sticker man.

tycker folk ska lära sig att använda radio-kommandona ist, och vill de med, då ropar de Need pickup.. jag brukar bara bränna iväg om jag åker på en väg och ser folk som kutar vid vägkanten, vill de med så får de allt säga det, de kan inte tro att jag ska stanna för varrenda snubbe och fråga om de vill ha lift..

sen att jag ofta kör C4-jeep har väl också med det att göra, folk brukar vara dumma nog att aldrig hoppa ur när man skriker bail out 3-4 gånger, och är påväg rakt in i en fiendetank..

btw, gjorde en award för alla muppar som slänger sig framför ens jeep/tank.

edit: ang expansionen, tycker de gott kan vänta ett tag med den, jag menar, de har ju inte ens fått till en fungerande patch till bf2 än.. och om det är dice canada som gör expansionen så är den dödsdömd direkt, de kan inte göra ett skvatt där borta >_<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Vart kan man se hur mycket poäng man har skrapat ihop? Och räknas bara poäng som är spelade på Ranked servers?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vart kan man se hur mycket poäng man har skrapat ihop? Och räknas bara poäng som är spelade på Ranked servers?

BFHQ (inne i bf2), enbart rankade servrar ja.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
tycker folk ska lära sig att använda radio-kommandona ist, och vill de med, då ropar de Need pickup.. jag brukar bara bränna iväg om jag åker på en väg och ser folk som kutar vid vägkanten, vill de med så får de allt säga det, de kan inte tro att jag ska stanna för varrenda snubbe och fråga om de vill ha lift..

sen att jag ofta kör C4-jeep har väl också med det att göra, folk brukar vara dumma nog att aldrig hoppa ur när man skriker bail out 3-4 gånger, och är påväg rakt in i en fiendetank..

btw, gjorde en award för alla muppar som slänger sig framför ens jeep/tank.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/Crash_test_du...

edit: ang expansionen, tycker de gott kan vänta ett tag med den, jag menar, de har ju inte ens fått till en fungerande patch till bf2 än.. och om det är dice canada som gör expansionen så är den dödsdömd direkt, de kan inte göra ett skvatt där borta >_<

Men om man är med i en squad så hör väl inte folk som inte är med i ens squad när man anropar via radio. Förutom om man är väldigt nära personen. Därför använder inte jag det om det inte gäller personer som då är med i min squad. Vet inte riktigt om det där stämmer dock. Någon som vet?

Snygg ribbon förresten:p Inte mycket att skryta om dock:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

vad jag vet så hör väl alla Need pickup osv? oavsett squads osv. möjligt att det är nån gräns så man inte hör de på andra sidan banan, men tror den gäller för både squad och "vanliga".. har inte så stor koll men hör iaf folk i närheten, som inte är i ens squad, som behöver lift.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Gahh! Satt ii en apc och höll på att ta över en flagga, då kommer nån idiot och "landar" med sin helikopter rakt på mig! Straffad för tre TKs på grund av att han landade på mig. =/

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

Hehe, va någon igår som landade en full helikopter på en av mina minor.. ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få större banor och fler bottar i singleplayer? Jag har nu spelat ett tag med 16 spelare och en liten bana men det blit tråkigt efter ett tag så hur gör man för att få större bana/fler bottar i sp?

Permalänk
Medlem

angående serverbrowsern, när jag fyller i något filter i servernamn blir det bara tomt. När jag sedan rensar o trycker refresh är det fortfarande tomt. RÄcker inte med att logga ut -> in. Jag måste starta om BF2. Jag har patchat... nåt förslag?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Hehe, va någon igår som landade en full helikopter på en av mina minor.. ^^

var gunner i en blackhawk förut, vi skulle åka runt och plocka flaggor och slakta massa.. piloten sa att han var bra.. men det motbevisade han när han LANDADE när vi skulle ta en flagga, och självklart var det minerat runt flaggan.. hände samma sak fast med C4 en gång också.. >_<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Hm nån annan som har problem med browsern ?

Jag får inte upp någon server under 100 i ping och inte BBBs alla servrar :-S

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
btw, gjorde en award för alla muppar som slänger sig framför ens jeep/tank.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/Crash_test_du...

haha! Den var bra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gismozthebear
Hm nån annan som har problem med browsern ?

Jag får inte upp någon server under 100 i ping och inte BBBs alla servrar :-S

Japp samma problem, igår dick jag bara upp 3 bbb servrar idag ingen
sedan har en massa 0 pingare kommit tillbaks.. och jag kör med patchen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Hur gör man för att få större banor och fler bottar i singleplayer? Jag har nu spelat ett tag med 16 spelare och en liten bana men det blit tråkigt efter ett tag så hur gör man för att få större bana/fler bottar i sp?

Jag undrar samma sak, eftersom jag vill öva mig på flygplanen. Och på en liten karta med 16 botar verkar det bara finnas en enda karta med flyg. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Så där ja nu är servern uppe!

Server IP: 85.236.101.32:16867 / "Multiplay.co.uk :: Razgriz" i ingame browsern.

20 Players rankad server.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redgrave
Japp samma problem, igår dick jag bara upp 3 bbb servrar idag ingen
sedan har en massa 0 pingare kommit tillbaks.. och jag kör med patchen

EA har dragit tillbaks patchen, så de rekommenderar att man ominstallerar spelet för att få bort patchen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag undrar samma sak, eftersom jag vill öva mig på flygplanen. Och på en liten karta med 16 botar verkar det bara finnas en enda karta med flyg. Någon som vet?

Själv hoppade jag in på en 64 icke rankad server som hade 0-2 spelare och övade där.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Själv hoppade jag in på en 64 icke rankad server som hade 0-2 spelare och övade där.

Bra idé. Tack för tipset.

Sen det där om patchen, om man inte har märkt några problem med patchen, finns det då något skäl att ominstallera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Sen det där om patchen, om man inte har märkt några problem med patchen, finns det då något skäl att ominstallera?

De flesta servrar har tagit bort patchen så man kan inte köra på dom om man har patchen installerad.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
De flesta servrar har tagit bort patchen så man kan inte köra på dom om man har patchen installerad.

Läste precis detta på bf2.com:

"Due to issues that some users have been having with the 1.01 patch released by EA earlier this week, the development team posted today on the Official Battlefield 2 Site that they would be releasing a "Hotfix" for the 1.01 patch. At this time, they are recommending that users NOT install the 1.01 patch until they have issued an updated file. If you are currently having issues with the game, it is recommended that you uninstall/reinstall the game and DO NOT install the current patch."

Så jag kommer att köra vidare med patchen tills hotfixen kommer. Och jag hittar som tur är väldigt många servrar med samma version som jag. Åtminstone så sent som igår kväll (har inte lirat online idag).

Har ni andra ominstallerat BF2 för att få bort patchen, oavsett om ni hade problem eller inte?

Permalänk

BF2 patch-problem
jag kan inte installera patchen, utan det kommer upp en skylt som säger "uppdatering misslyckades". jag har provat att installera om datorn och det hjälper inte...min dator ska klara av det..eftersom den är ny, 2 månader direkt från affären.

nån annan som haft samma problem??

Permalänk

Jepp, men strunta i att installera patchen, den har dragits in av EA/Dice och dom håller på att fixa en fix till den, dom rekkomenderar att inte installera patchen

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk

Angående patchen så kan jag inte starta BF2 utan den, de tycker jag är synnerligt märkligt.

Om jag inte har den installerad: när jag precis kommer in i spelet så stängs BF2 ner, kommer ut i windows.
Med patchen installerad: så funkar det perfekt

Någon som har koll på när dom ska släppa nästa patch?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz