BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redgrave
Om du nu spelar support mest, varför inte låsa upp den bössan ??

Mjo, men jag tänkte bara höra om någon har använt den och tycker att den är tokmycket bättre än den man börjar med. För om den bara är pyttelite bättre kanske jag låser upp nästa assaultrifle istället. (Brukar variera lite och spela som assault ibland, beror på vad resten av squaden spelar som. )

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk

Varför måste man logga in varje gång, trots att man har kryssat i att komma ihåg kontot?

Sen en annan fråga om flygplanen: Hur hinner man med att leta efter mål på marken när allt går så jäkla fort. Själv har jag fullt upp att hålla planet i luften och hinner inte med så mycket mer. Erfarna piloter bombar kontrollerat med precision. Hur gör dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Mjo, men jag tänkte bara höra om någon har använt den och tycker att den är tokmycket bättre än den man börjar med. För om den bara är pyttelite bättre kanske jag låser upp nästa assaultrifle istället. (Brukar variera lite och spela som assault ibland, beror på vad resten av squaden spelar som. )

aah, ok.. jag har inte provat den, jag låste upp spec ops bössan
Men jag brukar också köra olika klasser, bla för att få lite olika badges plus att fylla ett teambehov eller ett behov vid en flagga, tex AT när det rullar in pansar vid en flagga, men min huvudklass är spec.
Men klart är ju att upplåsta bössan e bättre, inte på skadan kanske med med spridningen, och kör du support mest tycker jag du skall låsa upp den, default assault bössan tycker jag är bra som den är..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redgrave
aah, ok.. jag har inte provat den, jag låste upp spec ops bössan
Men jag brukar också köra olika klasser, bla för att få lite olika badges plus att fylla ett teambehov eller ett behov vid en flagga, tex AT när det rullar in pansar vid en flagga, men min huvudklass är spec.
Men klart är ju att upplåsta bössan e bättre, inte på skadan kanske med med spridningen, och kör du support mest tycker jag du skall låsa upp den, default assault bössan tycker jag är bra som den är..

Det kanske blir supportbössan då.
Gillar att ligga på en kulle och blåsa iväg 200 skott på fienden som måste gömma sig, samtidigt som mina squadmembers kutar in och gör slut på dom.

Tack för hjälpen.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk

Jag blev besviken på Medic's andra bössa. Tycker inte alls man kan sikta lika bra med den. Men kanske bara för jag vant mej med den öppna bössan =/

Permalänk
Medlem

Jo, jag håller med, den har inte alls samma känsla och pricksäkerhet
Fast mekanikerns andra vapen är kul

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

medicbössan suger i närstrid då den är vild som tusan när man sprayar, men när man ligger prone, har zoomat, och kör singleshot så kan man lätt använda den som sniper, och vinna 1on1-singleshot-dueller mot sniper, eller vad man ska säga kan man iof med spec-ops-bössan med.. menmen..

edit:

"Man får 2x lagets medel poäng eller något tror jag."

nej, man får bara 2x den poäng som man intjänat när man varit commander.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
medicbössan suger i närstrid då den är vild som tusan när man sprayar, men när man ligger prone, har zoomat, och kör singleshot så kan man lätt använda den som sniper, och vinna 1on1-singleshot-dueller mot sniper, eller vad man ska säga kan man iof med spec-ops-bössan med.. menmen..

Tycker Medicbössan duger bra i närstrid.. Bara man hinner få upp siktet så.

OK, kanske inte riktigt "krocka-runt-hörn" närstirid, då kan jag hålla med om att den är kass.. Men får man tid nog att ploppa upp siktet så brukar det lösa sig bra..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Varför måste man logga in varje gång, trots att man har kryssat i att komma ihåg kontot?

Sen en annan fråga om flygplanen: Hur hinner man med att leta efter mål på marken när allt går så jäkla fort. Själv har jag fullt upp att hålla planet i luften och hinner inte med så mycket mer. Erfarna piloter bombar kontrollerat med precision. Hur gör dom?

Massor med tid ju
Flyg omkring, byt mellan luft och marksikte, notera var fyrkanterna/trekanterna är, bomba om man har tid, flyg runt om inte.

Permalänk
Medlem

Alltså, Jag har tagit Lance Corp. Rank nu, Och som jag förstått det ska man få välja nytt vapen.
Men vart gör man det? Vilken knapp pillar man på? ^^

Tack på förhand.

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
Alltså, Jag har tagit Lance Corp. Rank nu, Och som jag förstått det ska man få välja nytt vapen.
Men vart gör man det? Vilken knapp pillar man på? ^^

Tack på förhand.

Starta om spelet bara så ploppar det upp..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Massor med tid ju
Flyg omkring, byt mellan luft och marksikte, notera var fyrkanterna/trekanterna är, bomba om man har tid, flyg runt om inte.

Glömmer du bort kinas. Notera cirklarna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Det kanske blir supportbössan då.
Gillar att ligga på en kulle och blåsa iväg 200 skott på fienden som måste gömma sig, samtidigt som mina squadmembers kutar in och gör slut på dom.

Tack för hjälpen.

Du kommer bli grymt besviken pa supports andra gevar, den ar helt vardelos man kan knappt traffa med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e3q1w2
Du kommer bli grymt besviken pa supports andra gevar, den ar helt vardelos man kan knappt traffa med det.

Instammer, absolut ingen mening med att lasa upp det vapnet. Har svart att se vad som skulle vara battre med det an de existerande support kulsprutorna. Det har en extremt lag eldhastighet, omojligt att traffa en lada om man sa befinner sig i ladan. Jag har startat et nytt account eftar at jag laste upp den sketna bossan, spelar aldrig med den sa.

Alla support vapnena ar lojligt traff osakra vilket ar ratt nar man skjuter fran staende men liggande borde de fan vara mer traffsakra.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Avstängd

Jag borjar undra vilket vapen som ar vart att lasa upp.

Sniper kanske, spear knappt inte den klassen. Medic har ett bra vapen. Lasa upp anti tank ar ett maste(grym bossa). INTE support. kanner inte till engineer andra vapnet. ABSOLUT inte assult, granatkastaren ar for mycket vart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e3q1w2
Du kommer bli grymt besviken pa supports andra gevar, den ar helt vardelos man kan knappt traffa med det.

Den är bättre än orginalen. Speciellt SAW.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Jag har problem med mitt bf2. Har nyligen ominstallerat och när jag kopplar upp mig på en server så laddar den en massa, precis som vanligt, och efter 5 sekunder inne på servern så bryter spelet och säger att min uppkoppling har problem. Och jag har ju inte problem med det:( Någon som vet problemet? Har kollat brandväggen och det är inte problemet i detta fallet.

Permalänk
Medlem

typ nästan alla av oss har det problemet just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
typ nästan alla av oss har det problemet just nu

Inte riktigt vad jag ville höra:S Vad kan det bero på då? Skumt som tusan. Det funkade innan ju.

Permalänk
Medlem

testa dra ner pbweb [http://www.evenbalance.com/downloads/pbweb.exe], släng in i battlefield 2\pb eller vart det nu är punkbuster-mappen ligger, kör filen så pb uppdateras, sen är det bara att tuta och köra
(för säkerhets skull, kör filen två gånger )

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Någon som vet hur man får igång 5.1 ljud i spelet med ett Audigy 2 ZS kort kopplat till ett Logitech Z680 5.1 system? Får nämligen inget ljud ur centerkanalen..

Har ställt in i windows och creatives inställningar att jag har ett 5.1 system, kör med analoga kablar dvs. Front, Rear & center/sub. Och ja, dom sitter rätt.

Center kanalen fungerar annars, om jag t.ex. kör Pro Logic istället för 6ch så det måste vara något mjukvarurelaterat..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audioslave
Någon som vet hur man får igång 5.1 ljud i spelet med ett Audigy 2 ZS kort kopplat till ett Logitech Z680 5.1 system? Får nämligen inget ljud ur centerkanalen..

Har ställt in i windows och creatives inställningar att jag har ett 5.1 system, kör med analoga kablar dvs. Front, Rear & center/sub. Och ja, dom sitter rätt.

Center kanalen fungerar annars, om jag t.ex. kör Pro Logic istället för 6ch så det måste vara något mjukvarurelaterat..

Morsan kopte en dator med samma "ljud" spec, hon fick bara front hogtalarna att funger men jag laddade ner dom nyaste drivers och det hoppade igang efter det.

Permalänk
Medlem

hehe, kul när man drar in på en publicserver och sätter sig i blackhawk (som pilot) och låter några random's hoppa in, sen flyger man iväg och rockar.. många som aldrig varit med om nått liknande förut, och som typ aldrig fått 20 kills på några minuter, de blir helt vilda "wooow that was aaawsome man!! lets do that again!" osv

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

typ samma för mej fast ja kör helst apache vilket jag är väldigt bra på, sen när gunnern är i och flyger en runda me mej. efter typ om ja dött, och han ser att folk springer mot apachen tar han den och flyger tilll mej :), d e service

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
hehe, kul när man drar in på en publicserver och sätter sig i blackhawk (som pilot) och låter några random's hoppa in, sen flyger man iväg och rockar.. många som aldrig varit med om nått liknande förut, och som typ aldrig fått 20 kills på några minuter, de blir helt vilda "wooow that was aaawsome man!! lets do that again!" osv

Det ar bara att hoppas att dom ar smarta nog att spela engineerer och lagar helikopter under flygning, en bra pilot + ett par vettiga passagerare = regera kartan.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är av uppfattningen att det är på tok för mycket flygplan och helikoptrar på banorna. Spelet är mycket roligare när det inte är sånt skit med.

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som vet ifall det finns någon video där folk kör med de upplåsta vapen?

asså vad är det för skillnad mellan upplåsta vapnet till supporten? den suger ju hästballe jämfört med den första...

Permalänk
Medlem

Ja jag låste upp assault-bössan. Den är väl ok , dödar bra och så men den hoppar och far vid automateld + att magget är på tok för litet. Endast 20 skott Sen så har den ingen granatkastare.
Så det ångrar jag lite att jag tog

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Jag är av uppfattningen att det är på tok för mycket flygplan och helikoptrar på banorna. Spelet är mycket roligare när det inte är sånt skit med.

HAhaha hade exakt samma åsikt som du ! tills jag spelade i en squad häromdan på en av BBB´s 64 servrar, där vi tog blackhawken på en bana, squadleadern var en duktig pilot, jag satt vid ena minigunnen.. tog flagga på flagga, mejade järnet och makalöst roligt var det..

Så nu får dom gärna vara med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Ja jag låste upp assault-bössan. Den är väl ok , dödar bra och så men den hoppar och far vid automateld + att magget är på tok för litet. Endast 20 skott Sen så har den ingen granatkastare.
Så det ångrar jag lite att jag tog

Är det G3 du pratar om? I så fall stämmer din beskrivning med verklighten. Jag hade en sådan när jag gjorde lumpen. Vi hade dock en lite modifierad variant som kallades AK4 (finns den kvar inom försvaret?). Otrolig skjutkraft (penetreringsförmåga), kraftig rekyl, litet magasin om endast 20 skott och mycket svår att skjuta automateld med. Men genoslagskraften var det verkligen inget fel på.