BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
gör en bombning, sen höj nosen och byt till F11-mode, så du ser bakom dig vart bomberna träffade, så kan du se om de kommer på tok för långt bak eller på tok för långt fram. även lättare att träffa det du vill om du dyker mot ditt mål och även släpper bomberna rätt nära backen.

Har en viss tendens att aka i backen nar jag byter kamera vinkel sa det gar inte, kanske har 30% traffar nu och det ar inte bra. Fan vad svart det ska vara att skjuta ner andra jets, dom tycker alltid upp bakom mig.

Nagon anna som inte far upp nagra bra servers? hittar tva(2) stora ranked servers nu, alla andra ar borta.

Permalänk
Medlem

är därför du ska höja nosen och åka uppåt, så du inte krashar in i nått, samtidigt måste du göra det för att få en bra vinkel ned mot bomb-stället så du ser vart bomberna träffade

när du får jets bakom dig så är det bara att svänga så mycket du kan så länge du kan i princip, vad du än gör åk inte rakt för då sitter deras missiler som gjutet i dig

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att dom har gjort helikoptern grymt skön? Har kanske lite dåligt minne men det känns helt underbart att flyga i bf2, har dock fortfarande inte orkat lära mig flygplan, har helt enkelt insett att det inte är min grej

Permalänk

jag har ett mycket jobbigt problem med bf2, min bf2 skiva funkar när jag installerar spelet men sen när jag skall spela sår det "stoppa i rätt spelskiva till battlefield 2, klicka på ok och starta om rogrammet" nån som har en aning om vad detta kan bero på?

(( Jag har sökt på diverse forum och sett att fler har haft samma problem med originalet, mitt är också original så alla "korkade" komentarer om piratkopiering undanbedes))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WHITERIVERKID
jag har ett mycket jobbigt problem med bf2, min bf2 skiva funkar när jag installerar spelet men sen när jag skall spela sår det "stoppa i rätt spelskiva till battlefield 2, klicka på ok och starta om rogrammet" nån som har en aning om vad detta kan bero på?

(( Jag har sökt på diverse forum och sett att fler har haft samma problem med originalet, mitt är också original så alla "korkade" komentarer om piratkopiering undanbedes))

Kanske kopieringsskyddet som strular me din dvd/cd-läsare. För mig tar det t ex ca 4-5 min innan ja ens kan börja läsa från skivan efter ja stoppat in den, vilket är mycket störande!
Kör nu med en mini image som ja mountar i daemon-tools så slipper ja ha i skivan. Testa du med om du inte får det att fungera me skivan.

Permalänk
Medlem

Nån fler än jag som får blåskärm när ni spelar? jag får lite sporadiskt, inte mer än kanske var tredje spelad timme eller så. Har för mig att jag läst att det är vi som sitter med x800 (alla i serien?) kort som har problem med detta. Tänkte bara se om fler än jag här på forumet har problemet.

Installerade nyss nyaste Catalyst (5.6) men har bara hunnit testa en liten stund. Hittills känns det som detta gav mer flyt men det kanske är inbillning?

Däremot fick jag ett mindre problem efter installationen. Catalyst control center vill inte starta utan jag får bara ett felmeddelande istället "gick inte att initiera programmet korrekt". Får väl tanka igen och installera om kanske, är control center nåt man är intresserad av att använda eller? Annars kanske jag låter saken bero.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Om ni vill lira lite BF2 online så har en polare med 10/10 fiber en server uppe ett tag idag..jag är inne ibland (så varmt nu på dagen).

IP: 81.236.224.234

PASS: 7130

In å ha kul!!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Avstängd

Någon som har länken till PunkBuster uppdateringen?

Permalänk

Får upp ett felmeddelande efter bara någon minuts multiplayerspelande:

memory.dll: thread 2068 is deallocating main thread memory

Vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e3q1w2
Någon som har länken till PunkBuster uppdateringen?

http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf2.php

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

woho, äntligen corporal, dags att låsa upp G36C

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Phwee, 11000 poäng?

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
woho, äntligen corporal, dags att låsa upp G36C

Du måste ju spela som en tok:p Gör ett bra val av vapen nu, det är nog sista gången i år som du kan låsa upp ettt:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

nää, får man låsa upp ett till vid seregant så blir det väl upplåst om en månad om jag fortsätter lira i denhär stilen

btw H*LVETE VAD G36C ÄR SKÖN

typ en snubbe som springer mot en på ett bra avstånd, han är ungefär 5mm hög på skärmen.. siktar in sig på honom och burstar ungefär 6-8 skott åt gången, alla träffar i princip.. världens automatsniper vi snackar om här, gryyyymt skönt vapen

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Är det uppgraderingen av Assaults vapen btw?

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Även om spawnsen är lite snabba så behöver inte det vara enda orsaken till att folk inte får nått plan

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/killstreak.JP...

När man väl får ett plan så håller man fast vid det såklart

Sen vette tusan om det är så ofantligt kul att vara "odödlig"... menar man känner sig mer "levande" när man dör nångång ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universal
Är det uppgraderingen av Assaults vapen btw?

spec ops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Du måste ju spela som en tok:p Gör ett bra val av vapen nu, det är nog sista gången i år som du kan låsa upp ettt:D

Äh

Är lite mer än halvvägs till sergeant hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Äh

Är lite mer än halvvägs till sergeant hehe.

Men shit:p Berövad på sommarlovet? Själv har jag stannat på runt 2800 för jag orkar inte spela i denna hetta:D

Blir väl dock tvungen att fortsätta snart då lillbrorsan börjar komma ifatt. Det kan jag ju inte tillåta:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men shit:p Berövad på sommarlovet? Själv har jag stannat på runt 2800 för jag orkar inte spela i denna hetta:D

Blir väl dock tvungen att fortsätta snart då lillbrorsan börjar komma ifatt. Det kan jag ju inte tillåta:p

Hehe vet hur det känns, jag bråkar med 2 andra personer om de top 3 platserna som engineer.
Så fort man tar en dag ifrån BF2 så har de klättrat över en.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Hejsan, installerade nyss BF2 och patchade till v1.01.

När jag startar spelet så kommer detta upp :

http://img59.imageshack.us/my.php?image=bf2fel3qd.jpg

Tack på förhand!

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Spelade en runda innan idag där en kille som hette (typ) SwEcLoCKeRs (inte säker på om alla CAPS är rättplacerade) lyckades döda typ 10 pers i sitt egna lag (samtidigt). Vem är denna jeppe?, träd fram, det såg för jäkla roligt ut! ...

EDIT: Lade till lite text

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Hejsan, installerade nyss BF2 och patchade till v1.01.

När jag startar spelet så kommer detta upp :

http://img59.imageshack.us/my.php?image=bf2fel3qd.jpg

Tack på förhand!

Den patchen innehöll en sorts minnesläcka. Dice och EA har tagit bort den från sina sidor och råder folk att installera om spelet för att få bort patchen. En hotfix för detta är på väg.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kom precis hem efter lite resande och efter att ha läst så tror jag fan att jag väntar tills de släpper en riktig patch innan jag köper...

Permalänk
Medlem

Jag lagger ner detta skit spelet nu. Ar sa himla trott pa alla buggar men mest all javla lagg. Silent Hunter here I come.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Medlem

orka alla "IM OUT OF HERE"-trådar och inlägg.. som att vi bryr oss att nån slutar lira bf2

visst, spelet har sina buggar, nämn ett spel som var buggfritt vid release? ALLA spel behöver ett par patchar om de ska funka fint, om inte spelen försenas 3 år istället dvs, å buggarna fixas före spelet släpps..

visst kan det vara lite frustrerande när man dör pga nån skum bugg osv, bf2 bara stänger av sig ibland osv.. men vafan, det är det värt.. tycker spelet är så himla underbart att jag glömmer buggarna när jag lirar

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Battlefield 2: Special Forces
http://pc.ign.com/articles/632/632446p1.html

Har kommit över 4000 nu, när blir man corporal ?.

Permalänk
Medlem

Hej!
Orkar inte läsa igenom 110 sidor så jag frågar istället. Hur gör man för att förstöra fiendens radar och "kommandobrygga"? (Den där husvagnen som står i fiendens bas). Jag har provat att skjuta i sinne men det verkar inte fungera.

//Gyppo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
orka alla "IM OUT OF HERE"-trådar och inlägg.. som att vi bryr oss att nån slutar lira bf2

visst, spelet har sina buggar, nämn ett spel som var buggfritt vid release? ALLA spel behöver ett par patchar om de ska funka fint, om inte spelen försenas 3 år istället dvs, å buggarna fixas före spelet släpps..

visst kan det vara lite frustrerande när man dör pga nån skum bugg osv, bf2 bara stänger av sig ibland osv.. men vafan, det är det värt.. tycker spelet är så himla underbart att jag glömmer buggarna när jag lirar

Instämmer med katanaa där. Dock har jag klarat mig från dom flesta buggarna Väntar bara på att dom ska släppa hotfixen så det inte tar en halvtimme att komma in på servern.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Hej!
Orkar inte läsa igenom 110 sidor så jag frågar istället. Hur gör man för att förstöra fiendens radar och "kommandobrygga"? (Den där husvagnen som står i fiendens bas). Jag har provat att skjuta i sinne men det verkar inte fungera.

//Gyppo

Spec-ops -> C4 -> Trasig husvagn

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Battlefield 2: Special Forces
http://pc.ign.com/articles/632/632446p1.html

Har kommit över 4000 nu, när blir man corporal ?.

10000

http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=2191