BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Finns det något sätt att få det till att gå fortare att komma in på en server? Det är ju sjukt vad lång tid det tar att connect. Att ladda in banan osv går bara det väldigt långsamt men det beror väl på min dator, och det kan man ju stå ut med då det kanske tar nån minut. Men att den ska gå igenom mitt kunddata i 10 minuter är ju helt sjukt värdelöst. Kan dom inte bara göra så att den kollar igenom kunddatan när man startar spelet eller helt enkelt skiter i att kolla igenom.

Är det någon som har koll på vad den egentligen gör när den går igenom kunddatan?

Ne, dom borde väntat ett halvår med att släppa spelet så dom kunde fixat alla grejer som nu behöver fixas, t.ex. att connecta till servers, nerfa å buffa lite och fixa träffytorna som är värdelösa.

Word...
Dem borde faktiskt jobbat mer med bf 2...
Att det ska va så svårt att ändra kontrollerna

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Finns det något sätt att få det till att gå fortare att komma in på en server? Det är ju sjukt vad lång tid det tar att connect. Att ladda in banan osv går bara det väldigt långsamt men det beror väl på min dator, och det kan man ju stå ut med då det kanske tar nån minut. Men att den ska gå igenom mitt kunddata i 10 minuter är ju helt sjukt värdelöst. Kan dom inte bara göra så att den kollar igenom kunddatan när man startar spelet eller helt enkelt skiter i att kolla igenom.

Är det någon som har koll på vad den egentligen gör när den går igenom kunddatan?

Ne, dom borde väntat ett halvår med att släppa spelet så dom kunde fixat alla grejer som nu behöver fixas, t.ex. att connecta till servers, nerfa å buffa lite och fixa träffytorna som är värdelösa.

testa med att läsa FAQ
iofs är det bara "map-laddningen" som går fortare då!
men för mig tar det ca 1 min att ladda allt

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk

Jag upplever inte att det tar lång tid med att ladda karta osv.

Men jag håller med att man kunde lösa det med nån patch som snabbar på processen
absolut.

Har kanske lite med ens prestanda på datorn att göra också.
Jag sitter på 1.5 Gb minne, polarna sitter på en gig minne och det tar längre tid för dom att ladda kartor.

Men vi kan ju hoppas på patch 1.03 blir nått i stil med att dom åtgärdar detta så fall.

=|TA|=Lalle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Folk startar för mycket skräpomröstningar för att de övriga spelarna ska orka bry sig...

Jag bockade i den där "option out of voting" för jag lessnade på alla ständig röstningar
Man fick ju sitta och trycka hela tiden "yes/no" för den där skitens skull

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Finns det något sätt att få det till att gå fortare att komma in på en server? Det är ju sjukt vad lång tid det tar att connect. Att ladda in banan osv går bara det väldigt långsamt men det beror väl på min dator, och det kan man ju stå ut med då det kanske tar nån minut. Men att den ska gå igenom mitt kunddata i 10 minuter är ju helt sjukt värdelöst. Kan dom inte bara göra så att den kollar igenom kunddatan när man startar spelet eller helt enkelt skiter i att kolla igenom.

Är det någon som har koll på vad den egentligen gör när den går igenom kunddatan?

Ne, dom borde väntat ett halvår med att släppa spelet så dom kunde fixat alla grejer som nu behöver fixas, t.ex. att connecta till servers, nerfa å buffa lite och fixa träffytorna som är värdelösa.

Tar 30-40 sek för mig att ladda en karta och bekräfta kunddata. Om det tar 10 min för dig så är det något som inte stämmer.
Testa starta spelet med den "vanliga" genvägen och inte "spela online" eller vad den nu heter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Folk startar för mycket skräpomröstningar för att de övriga spelarna ska orka bry sig...

Tyvärr ja, men då kunde Dice lagt in att man ska ange en motivation till varför man startade en omröstning. Då tror jag fler hade varit seriösare med röstningen.
Edit : Handlar det om en utröstning av Commandern så borde alla i laget bry sig såvida de inte ger katten i om man vinner eller inte. En bra Commander är en viktig bit i spelet.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

en fråga om man inte har internet kan man spela bf2 då jag har det o jag måste alltid logga på medans min polare sa att han i affären sa att det visst går att spela utan internet!!! vad e sant o vad e osant??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
en fråga om man inte har internet kan man spela bf2 då jag har det o jag måste alltid logga på medans min polare sa att han i affären sa att det visst går att spela utan internet!!! vad e sant o vad e osant??

Det går bra att spela utan internett, dock endast singleplayer
Bara att skapa ett offline konto.

Permalänk
Medlem

ahaaaa tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olkan
när ja kör som medic och delar ut livlådor till andra spelare så får ja ibland inga poäng.. varför är det så?... har dem inte tillräckligt lite liv för att få poäng eller?

undrar samma sak, hur gör man för att få poäng när man fyller på någons liv? får 1 var 10de gång ungefär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
undrar samma sak, hur gör man för att få poäng när man fyller på någons liv? får 1 var 10de gång ungefär

Om den du kastar förbandslådan åt har fullt i liv så får du självklart inga poäng, samma sak när man är support och ger ammo.

Permalänk
Medlem

Snart får jag låsa upp mitt 3:e vapen.... Vilket ska jag välja ?
Har redan låst upp medic och special ops...
Har tänkt mest på Anti tank och Support...
Hur är support vapnet?? Är det verkligen en förbättring???

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

jag är säker på att flera bra servrar redan nämts, men jag är inte så sugen på att gå igenom 166 trådar och leta... så vilka servertips har ni?

EDIT: förresten så har jag fått ett problem, när jag startar bf2 och ska logga in så står det bara efter ett tag "unable to connect to server".. hade inte gjort något och det har fungerat fin fint innan. brandväggen ska släppa förbi bf2

Permalänk
Medlem

Ea Uk 64 spelare servrar eller Hereos Must Conquer servrarna (finns en 40 och en 64, bara att söka på Heroes).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

NO. servrarna brukar rocka , UK likaså . . .men förvånande nog så brukar det lagga som fanken på en del svenska servar ???

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget säger jag bara...
Finns inte bättre server
Dem är alltid fulla ffs... tycker dem borde skaffa sig fler servers... typ 5 till

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Finns det officiella servrar som kör med mer än ca 200 tickets?

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Finns det officiella servrar som kör med mer än ca 200 tickets?

Nope, det finns inte.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Snart får jag låsa upp mitt 3:e vapen.... Vilket ska jag välja ?
Har redan låst upp medic och special ops...
Har tänkt mest på Anti tank och Support...
Hur är support vapnet?? Är det verkligen en förbättring???

Jag har låst upp PKM (supportbössan) och tycker att det är en uppgradering.
den är inte lika snabb att spotta ur sig kulorna men den är mer pricksäker
och jag som oftast spelar supportklassen tycker att det var väl värt en upplåsning!
Däremot skulle Anti-tank vara skön å ha på stadsbanor då den är riktigt farlig i närstrider!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN

Bredbandsbolaget säger jag bara...
Finns inte bättre server
Dem är alltid fulla ffs... tycker dem borde skaffa sig fler servers... typ 5 till

Håller helt och hållet med på den biten..
BBB 32 servrar är riktigt roliga..
Men som du sa, finns sällan plats ledigt på deras servrar.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk

Hur spelar man BF2 i 1280*1024 i upplösning, finns ju bara 1280*960.

Såg här i FAQ:en att man skulle tydligen skriva "BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024" i genvägen men funkar inte, kan nån hjälpa mig, vill inte lira i 1024*768. Får gärna förklara lite bättre hur man skall gå tillväga!

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Finns det fortfarande folk som kör spel i 1280x1024?

Förresten, på tal som servrar... de enda servrar värda att köra är 64 spelare-servrar. Allt annat är fattigt, tråkigt och segt. De bra, snabba, svenska 64-servrar jag hittat (typ de enda som finns är):

1. One.se-servrarna. Brukar finnas 1-5 st online. Grymt snabba, alltid fulla och fett roliga! (sök på one)

2. Bredbandsbolaget. Har bara en 64-server, #6, men den är jättekul. (sök på bredband)

3. Datorbutiken brukar ha ett par servrar online. (sök på dator)

På tal om vapenupplåsning. Medicvapnet äger, spec ops är också jävligt bra. M95 sniper är helt ok, 1 eller 2 hits dödar. PKM, supportvapnet, är en av mina favoriter. Många gillar inte PKM men den är absolut pricksäkrare pga lägre rekyl, plus att varje torsoskott gör 45 skada - jämför med runt 20 för de flesta carbines eller 32-38 för assault rifles! Sen kan du skjuta 67 av 100 skott utan att den överhettas! Grymt bra vapen. Engineer och anti-tankvapnen... hmm... jättebra i närstrid, men möter du en kille 150 meter därifrån är det inte alltid jättelätt att lyckas ta dig fram till honom för att skjuta... :S Jag gillar att ha mina muslimer/kineser på ett rimligt avstånd när jag dödar dem

Förresten, finns det några bra medics här? Jag är global #5,000 medic (och aviator nu)... satsar på topp 100

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Hektik
undrar samma sak, hur gör man för att få poäng när man fyller på någons liv? får 1 var 10de gång ungefär
--------------------------------------------------------------------------------

Om den du kastar förbandslådan åt har fullt i liv så får du självklart inga poäng, samma sak när man är support och ger ammo.

--

Sorry men det e helt fel. Exempelvis när du är support och ger ammo - testa att droppa dina vapenpaket på marken. Ha en assault i närheten som kastar sin ENDA smoke grenade och sen plockar upp din vapenlåda. Du får en ammo giving point för detta. Kastar han sin nya smoke grenade och plockar upp en till låda får du ett till poäng. Detta är ett av många sätt att missbruka BF2. I rent testsyfte gav jag en kille 20 poäng på 60 sekunder när vi väntade på att en heli skulle spawna.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk

hmm igår installerade jag nyaste Cataclyst drivarna till mitt Radeon 9800 pro. Det funkade fint ett tag, men på kvällen så vart spelet helt mongo. Hela spelet hackade rejält och det gick knappt att spela. Nu verkar det ju lite konstigt att det först gick fint, och sen gick jättedåligt, med dom nya drivarna. Men kan det vara dom som spökar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Finns det fortfarande folk som kör spel i 1280x1024?

Varför skulle man inte göra det?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
hmm igår installerade jag nyaste Cataclyst drivarna till mitt Radeon 9800 pro. Det funkade fint ett tag, men på kvällen så vart spelet helt mongo. Hela spelet hackade rejält och det gick knappt att spela. Nu verkar det ju lite konstigt att det först gick fint, och sen gick jättedåligt, med dom nya drivarna. Men kan det vara dom som spökar?

Troligtvis ja. Testa med de gamla igen och se vad som händer då.

Permalänk
Medlem

Vart kan jag se mina globala stats för ett kit?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

i BFHQ menyn klicka på kits.

Permalänk
Medlem

Jag menar globala rankingen för ett kit...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
hmm igår installerade jag nyaste Cataclyst drivarna till mitt Radeon 9800 pro. Det funkade fint ett tag, men på kvällen så vart spelet helt mongo. Hela spelet hackade rejält och det gick knappt att spela. Nu verkar det ju lite konstigt att det först gick fint, och sen gick jättedåligt, med dom nya drivarna. Men kan det vara dom som spökar?

Själv kör jag med Omega Drivers enbart på mitt ati kort och de har aldrig strulat, men omega versionen har inte kommit med de senaste drivarna än men de gamla funkar fin fint (dvs 5.7).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Finns det fortfarande folk som kör spel i 1280x1024?

Hmm... du har nog fått det om bakfoten... de flesta kör 1280x1024 och det av en enkel anledning, nämligen att nästan alla 17 och 19" tft skärmar som säljs har den upplösningen... Så därför är det snarare anmärkningsvärt att man måste in och pilla i genvägen själv för att köra 1280x1024.

Kolla här för att se fördelning av upplösningar... http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43883...

44% kör 1280x1024, 20% kör 1024x768, 10% kör 1600x1200 och 8% kör 1280x960.

Permalänk
Medlem

Från FAQ:

Hur får jag fram FPS?
A: Skriv "renderer.drawFPS 2" i consolen.
Chrester

När jag skriver detta i consolen så står det no closing ""!. Har testat lägga till ett ! efter kommandot men det står endå no closing ""!

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Från FAQ:

Hur får jag fram FPS?
A: Skriv "renderer.drawFPS 2" i consolen.
Chrester

När jag skriver detta i consolen så står det no closing ""!. Har testat lägga till ett ! efter kommandot men det står endå no closing ""!

Jag har för mig att jag skriver "renderer.drawfps 1" för att kolla mina fps.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"