BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Jag ligger på plats ca 2000 när det gäller pansarvärns soldat, tror det är rätt bra med tanke på att jag inte spelat så mycket.

Någon som vet hur många tusen aktiva spelare det finns nu?

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

är det någon annan med audigy 2 zs som har fått igång ultra high på ljudinställningarna? innan så kunde jag bara välja high men efter 2 ominstalationer av bf2 så kan jag välja ultra high.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
är det någon annan med audigy 2 zs som har fått igång ultra high på ljudinställningarna? innan så kunde jag bara välja high men efter 2 ominstalationer av bf2 så kan jag välja ultra high.

Det går inte att köra Ultra High med dagens ljudkort, visst det kan hända att man kan välja det (bug i spelet) men man kör ändå inte i ultra high eftersom dagens kort inte stödjer det ljudet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det går inte att köra Ultra High med dagen ljudkort, visst det kan hända att man kan välja det (bug i spelet) men man kör ändå inte i ultra high efter dagens kort inte stödjer det ljudet.

Antar att kommande Sound Blaster X-Fi stödjer det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag var med om det på Operation clean sweap för några dagar sen. Spelade USMC och var i en BH. Vi försökte ta MEC:s flagga längst bort vid deras flygfält. Inget hände!!

Kan det inte vara så att en fi ligger i närheten och gömmer sig?
Har varit så för mig flera gånger , man är vid flaggan men inget händer . . . så börjar man kuta runt och hittar då en fi som ligger och trycker i närheten

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Kan det inte vara så att en fi ligger i närheten och gömmer sig?
Har varit så för mig flera gånger , man är vid flaggan men inget händer . . . så börjar man kuta runt och hittar då en fi som ligger och trycker i närheten

Brukar vara så, eller så är det en bugg för jag har råkat ut för samma sak. Man står vid en flagga och mätaren går som den ska men stannar precis innan flaggan tillhör vårt lag. Även om man går ifrån och kommer tillbaka så står mätaren på samma ställe vilket den inte borde göra om någon fiende trycker i närheten av flaggan.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Kan det inte vara så att en fi ligger i närheten och gömmer sig?
Har varit så för mig flera gånger , man är vid flaggan men inget händer . . . så börjar man kuta runt och hittar då en fi som ligger och trycker i närheten

Jo, det har man ju varit med om ett antal ggr. Fast i det här fallet var vi i en fullastad BH, så man tycker att flaggan borde hissats även om det råkade ligga en MEC gömd. Det måste varit en bugg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Antar att kommande Sound Blaster X-Fi stödjer det.

Yep, den är helt och hållet gjord för X-Fi korten.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag har inte tagit mig tid att räkna på det men hur många % av rösterna behövs vid en utröstning av t.ex. Commandern? Jag trodde att det var en majoritet av rösterna som behövdes, dvs 11/20 osv men det verkar ju vara mer....Jag har aldrig sett en dålig Commander bli avsatt. Det behövs för stor procent av rösterna för att få det att fungera, kan också bero på att folk skiter i att rösta, så då får man stå ut den rundan med en sunkig Commander som inte gör ett skit...
Spelet borde kunna känna av sånt här istället, om en Commander inte använder UAV/Artilleri/Spaning/Material på några minuter så blir han avsatt automatiskt.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Finns det ingen som kan tipsa om fler sidor som bf2s, got3n och bf2tracker som fortfarande fungerar ?

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Finns det ingen som kan tipsa om fler sidor som bf2s, got3n och bf2tracker som fortfarande fungerar ?

Stats Retriver 1.5 fungerar bra, dock ett program. http://bf2se.filecloud.com/files/file.php?user_file_id=43884

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Finns det ingen som kan tipsa om fler sidor som bf2s, got3n och bf2tracker som fortfarande fungerar ?

http://www.paradroid.net/bf2stats/

Permalänk
Medlem

Blir så jävla trött på BF 2 ibland
Skulle kunna knäcka skivan för fan!
Jag skulle bara testa lite olika videoinställningar på BF 2... så jag ändrar lite till medium osv... sen trycker jag "Apply" knappen.
HELT PLÖTSLIGT så fastnar hela bajset, och jag är tvungen att stänga av datorn med power knappen.
Startar BF 2 och loggar in... och vad ser jag? jo.... alla mina controls e borta.
Men då tänkte jag... "Bara att trycka change to default knappen sen ändra till vad som passar mig".
Så då gör jag det, tills jag kommer till Crouch... försöker ändra crouch till LEFT SHIFT.
Men då klagar BF 2 att det redan finns LEFT SHIFT på land vechicle.
Så då tar jag bort LEFT SHIFT från land vechicle och testar ändra crouch...
Men då klagar BF 2 att det redan finns LEFT SHIFT på Aircraft.
Tar bort det därifrån och testar ändra nu.
Men nu klagar BF 2 att det redan finns i Helikopter...
Men jag hittar inget... jag hittar ingen LEFT SHIFT knapp i Helikopter.
Så då testade jag med att ta bort alla knappar på helikopter controls och testar att ändra...
Men går det ändra crouch till left shift nu ?? NEEEEEEEJ!
Så nu måste jag ducka med left control Och det passar VERKLIGEn Inte MIG!

BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DET HÄR SPELET !!!!!!!!!!!!!.......:@ BAH!!!!!!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

hehehe mjoo, oftast går det ju flytande ingame, men ibland så tänker den NONSTOP hela jäv*a tiden, och typ tex att allt går helt flytande precis tills man möter en fiende och ska skjuta honom, så hackar det o så är man död -_-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
hehehe mjoo, oftast går det ju flytande ingame, men ibland så tänker den NONSTOP hela jäv*a tiden, och typ tex att allt går helt flytande precis tills man möter en fiende och ska skjuta honom, så hackar det o så är man död -_-

Hur mycket minne har du?

För mig hjälpte det mycket med 2Gb istället för 1Gb.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Har 1024 GB, okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
Har 1024 GB, okej

Hehe, okej

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Nu har jag faktiskt inte letat igenom 164 sidors BF2 tråd så om svaret redan finns. Säg inte det. Bara svara. Har sökt och inte hittat.
Till saken:
Mitt BF2 stängs ner. Ni vet, när man ska starta de så byter den upplösning. Mitt hinner precis byta och byta tebax sen händer de inge o ja sitter i windows igen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjum
Nu har jag faktiskt inte letat igenom 164 sidors BF2 tråd så om svaret redan finns. Säg inte det. Bara svara. Har sökt och inte hittat.
Till saken:
Mitt BF2 stängs ner. Ni vet, när man ska starta de så byter den upplösning. Mitt hinner precis byta och byta tebax sen händer de inge o ja sitter i windows igen...

Denna sida kanske kan hjälpa dig nått? -> http://www.gpforums.co.nz/printthread.php?s=&threadid=280859

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Denna sida kanske kan hjälpa dig nått? -> http://www.gpforums.co.nz/printthread.php?s=&threadid=280859

Nopes. Samma sak fast nu byter den ju inte upplösning men den blir svart och skuttar tebax till windows...

Det är rätt skumt för att han jag köpte datorn av (köpte den igår) har spelat BF2 på den... Fick spelet på köpet. Har även tankat uppdateringen...

Edit: Btw, testade demon nu oxå. Samma problem där. Stör mig ju som fan på de!!! Tidernas spel och jag kan inte spela det. + att han har spelat på just denna datorn innan!

Om det kanske kan vara till hjälp så skriver jag datorn:
p4 2.66, x800xt, 1024 ram. Moderkortet vet jag inte vad det heter. Men det har ju funkat :s

Edit2:
Polare kom på en grej nu som stod på den sidan. Jag tänkte inte på att jag hade ändrat hertzen.. Men de hade jag ju. Tog bort reforce o de men de hjälpte inte särskilt mkt. Nu är det svart en lite längre tid innan den skickar tebax mig till win...

Permalänk

Alltså jag blir lack på det här jävla VoiceIp eller vad fan det heter. Jag har ett headset som fungerar alldelles utmärkt i varenda program du kan tänka dig (eller som jag provat iaf ). Men inte i BF2, jag kan ställa in "tröskelnivåer" och testa micen i options osv. Sen när jag går in på valfri server som enligt listan ska stödja VoIP (tex one.se eller bredbandsbolaget). Då har mitt namn ingen högtalar icon brevid sig och när jag går in på options så är krysset i VoIP-rutan borta helt plötsligt och det går inte att kryssa i rutan igen

Nån som har haft liknande problem och lyckats lösa det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Alltså jag blir lack på det här jävla VoiceIp eller vad fan det heter. Jag har ett headset som fungerar alldelles utmärkt i varenda program du kan tänka dig (eller som jag provat iaf ). Men inte i BF2, jag kan ställa in "tröskelnivåer" och testa micen i options osv. Sen när jag går in på valfri server som enligt listan ska stödja VoIP (tex one.se eller bredbandsbolaget). Då har mitt namn ingen högtalar icon brevid sig och när jag går in på options så är krysset i VoIP-rutan borta helt plötsligt och det går inte att kryssa i rutan igen

Nån som har haft liknande problem och lyckats lösa det?

Provat uppdatera ditt ljudkort med senaste drivisar? funkade för mig

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Provat uppdatera ditt ljudkort med senaste drivisar? funkade för mig

Så enkelt... jaja klockan är "mycket"

tack!

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Sitter och kollar igenom mina stats och ser något ganska skumt. Under Vehicle Category har jag två Road Kills med Air Defense. Hur himmlar får man road kill med en sån? Är inte det dom som sitter fast i marken?

Kollar också ribbons och badges och sånt. Har inte varit så intresserad av att ta de förut, jag har bara spelat för att det är allmänt kul.
Insåg att BF2 buggar när det kommer till Awards.

Helicopter Service Ribbon:
* 15 Minutes in Helicopter
* 19 Kills in Helicopter

Det har jag ju, men inte har jag fått nån sån Ribbon. Fick det till och med i en runda. Jag satt dock som gunner. Det kanske inte räknas då?

Förresten har jag fått Basic Sniper Combat två gånger. Det synns inte i statsen, men ni vet när man är ingame så kommer det ju upp en ruta när man fått en Award. Den för Basic sniper kom upp för typ 2-3 veckor sen och sen för några dagar sen igen. Slå det om ni kan!

Edit: Det finns ju AA tanks *dumbo*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Helicopter Service Ribbon:
* 15 Minutes in Helicopter
* 19 Kills in Helicopter

Det har jag ju, men inte har jag fått nån sån Ribbon. Fick det till och med i en runda. Jag satt dock som gunner. Det kanske inte räknas då?

Förresten har jag fått Basic Sniper Combat två gånger. Det synns inte i statsen, men ni vet när man är ingame så kommer det ju upp en ruta när man fått en Award. Den för Basic sniper kom upp för typ 2-3 veckor sen och sen för några dagar sen igen. Slå det om ni kan!

Helicopter service räknas även om man är gunner i den.

Och att man får en badge flera gånger så som i ditt fall basic sniper är bugg i spelet men det är lätt att slå.
Fick 4 st Basic Engineer Combat på en runda när spelet trodde jag var private en gång när jag var sergeant...

Men varför kunde dom inte släppa en patch denna månad för?..
Man är så trött på Black Hawkens hoppandes mellan flaggor *urk*.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Man kan få en award flera gånger om server man spelar får fel information om vilken rank man har.
Har spelat på One.se några gånger då det har hänt, hade då den lägsta ranken i stället för lance corpral. Troligtvis får den informationen att spelaren har 0 poäng totalt.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Ok.

Nu måste dom allvarligt fixa BF2.
http://legacy.lostsource.net/bf2.JPG

Ingen som vet hur man fixar det utan att behöva ominstallera hela spelet?
Jag har ju inte modfierat nått!

Det är andra gången det här kommer upp hos flera servrar. Första gången ominstallera jag allt och det fungerade bra ända tills nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Ok.

Nu måste dom allvarligt fixa BF2.
http://legacy.lostsource.net/bf2.JPG

Ingen som vet hur man fixar det utan att behöva ominstallera hela spelet?
Jag har ju inte modfierat nått!

Det är andra gången det här kommer upp hos flera servrar. Första gången ominstallera jag allt och det fungerade bra ända tills nu

Du har inte gjort nått alls med filerna i spelet?

Det finns folk som deletar zipfilerna som man kan unzippa för att få ner ens laddtider lite, vilket man inte ska göra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Du har inte gjort nått alls med filerna i spelet?

Det finns folk som deletar zipfilerna som man kan unzippa för att få ner ens laddtider lite, vilket man inte ska göra.

Kom på att jag hade unzippat de där filerna, men jag hade inte deletat orig. zipfilerna.
Trodde det va det som va felet, så jag installerade om allt. Nu fungerar det bra igen.

Permalänk
Medlem

när ja kör som medic och delar ut livlådor till andra spelare så får ja ibland inga poäng.. varför är det så?... har dem inte tillräckligt lite liv för att få poäng eller?

Sen en annan sak som jag tycker är jobbigt är att när man kör som anti-tank och det kommer en stridsvagn så behövs det ibland mer än 3misiller för att döda den... varför är det så? ska man sikta på nåt speciellt ställe eller?