BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Så hur funkar statsen, om de nu funkar alls? Jag har fått samma medalj två gånger, men inget i BFHQ än. Vore surt om man inte kan bygga vidare på sin statistik förräns infon i BFHQ har uppdaterats.

Permalänk

Suck suck suck...ranksystemet suger ju...har fått samma reward 3 gånger och det står inte att jag har spelat något alls? = den uppdateras inte...jag är inte ensam om problemet...

shey zhou: du får ju spela på europaservrarna annars är det klart att du har för hög ping...EA Europe Offical ska du lira på...där har jag typ 30 i ping

Permalänk
Citat:

shey zhou: du får ju spela på europaservrarna annars är det klart att du har för hög ping...EA Europe Offical ska du lira på...där har jag typ 30 i ping

Har testar flera av EA:s europaservrar och jag har haft 50 i ping som bäst där, har testat några svenska servrar och där hade jag 10-20.

Visa signatur

De e najs...

Permalänk

upp till 80 ping är acceptabelt för mig iaf...men de där jag skrev om ranksystem så ska de fan inte vara? riktigt dåligt...

Permalänk

Jag läste för ett tag sedan att man kunnde välja om rösterna i spelet skulle snacka på lagets språk, eller helt på engelska. Det är ju så irriterande att behöva läsa texten hela tiden för att fatta vad folk rapporterar när man spelar som MEC eller Kina.

Edit: Glömde frågan:p Någon som vet om detta går att ändra i spelet?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är kommandot för att kolla ens fps?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag läste för ett tag sedan att man kunnde välja om rösterna i spelet skulle snacka på lagets språk, eller helt på engelska. Det är ju så irriterande att behöva läsa texten hela tiden för att fatta vad folk rapporterar när man spelar som MEC eller Kina.

Edit: Glömde frågan:p Någon som vet om detta går att ändra i spelet?

Japp det går att ändra! Finns i option, nån bock man ska bocka i...
Kan kolla lite nogrannare om du inte hittar! Men har sett där man kan bocka i att det är samma språk även fasst du är MEC eller kines!

Edit: under alternativ sen ljud, där kan du bocka i...

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

renderer.drawfps 1

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk

Funderar att skaffa retail, men innan jag gör det - hier kommt såm frågen!

Frågor:

- Hur går man upp i rank som t ex Medic? Hur lång tid tar det att låsa upp nästa vapen?

- Jag får hela tiden "check your networksconnection"-skiten när jag connectade i Demot, endast ett fåtal funkade. Funkar det bättre i retail eller finns det något sätt man kan fixa det på?

- Är Serverbrowsern lika dålig som i demot? Den hackade sig igenom servrarna ffs.

- Vet någon om DICE har planer på att fortsätta expandera spelet eller bara skita i det i sann EA-anda och istället släppa en sketa massa expansioner?

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Funderar att skaffa retail, men innan jag gör det - hier kommt såm frågen!

Frågor:

- Hur går man upp i rank som t ex Medic? Hur lång tid tar det att låsa upp nästa vapen?

- Jag får hela tiden "check your networksconnection"-skiten när jag connectade i Demot, endast ett fåtal funkade. Funkar det bättre i retail eller finns det något sätt man kan fixa det på?

- Är Serverbrowsern lika dålig som i demot? Den hackade sig igenom servrarna ffs.

- Vet någon om DICE har planer på att fortsätta expandera spelet eller bara skita i det i sann EA-anda och istället släppa en sketa massa expansioner?

- Du dödar och helar, får "olika" ranks och utmärjelser beroende på.

- Aldrig haft det problemet..

- Ja, men patch är på G enligt DICE.

- BF1942 patchade dom ju i flera år.. Tror samma sak blir med BF2. Dom har ju redan "antytt" nya banor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter

- Du dödar och helar, får "olika" ranks och utmärjelser beroende på.

- Aldrig haft det problemet..

- Ja, men patch är på G enligt DICE.

- BF1942 patchade dom ju i flera år.. Tror samma sak blir med BF2. Dom har ju redan "antytt" nya banor.

- Tar det månader/dagar/timmar att låsa upp vapnet som visas bredvid låset?

- Nehe!

- Inom en snar framtid eller något de hade "tänkt" göra?

- Ja, men då ägdes de inte av EA.

Permalänk

Lezziter: Servern som du skall lägga upp med lösen, kör du den med demot eller retail? Jag är gärna med om det är demo-versionen.

Spelet får jag nog inte förräns på måndag.
För posten delar väl inte ut post imorgon, right?

Permalänk
Medlem

haha ni har uppenbarligen inte testat kina-snipern! rena headshot-maskinen ju!
dessutom kan mna mosa iväh 10 skott på 5 sek i närstrid om d behövs...
Tog ut en kille som måste vart säkert en km bort med bössan ju... det var iofs en bot men ändå...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Nå ? Blir det nån lösen då ?
Vill faktiskt kunna lira på en bra server..

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Hoppas statusen uppdateras någon jä*la gång.. Har spelat några timmar på både en EA server och senaste Bredbandbolaget båda med "ranking".. Fick bla purpur hjärtat och någon airborne bös, men nej.. ingen uppdatering ännu.. Medic är min favoritposition..

Permalänk
Medlem

nån som vet nån server som kör battlerecorder som det FUNKAR att ladda hem demot ifrån? blir galen >_<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

jag håller på att beställa en ny dator, jag har ingen koll på vad som gäller och det e ett hyffsat budgetbygge jag håller på med.
kravet e dock att jag ska kunna spela bf2 utan att det går alltför slött.
jag står i valet och kvalet mellan ett grafikkort från ati eller ett från nvidia.
vilket tycker ni jag ska satsa på bf2 lär väl vara lite specat för nvidia men ati är väl bättre i de flesta fallen.
här är 2 kort som har liknande prisbild men vilket tycker ni jag sak sattsa på.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306373&view=detailed

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308130&cks=PRL

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat mer än kanske 10 matcher totalt på demot. Fick retail idag men kan inte spela eftersom jag jobbar, men jag funderar på en sak som ni kanske har svaret på:

Ofta kommer inte den röda eller blå indikationen upp "i rättan tid" på varken soldater eller fordon så det är svårt att se vem som är allierad eller fiende. Är det meningen att det skall vara så här? Vill dom ha massa teamkills eller vad är det frågan om? Jag tycker iaf att det är ganska svårt att se skillnad så jag vill kunna se blå eller röd indikation direkt när jag siktar in mig på något.

Permalänk
Medlem

Det ska nog vara så. Om du trycker på Q för att rapportera att du ser något brukar man se om den är röd eller blå snabbare..

Jag kom ihåg när jag spelade America's Army för rätt länge sedan så var det väldigt svårt att se om det var vän eller fiende..

Du får väl snegla på radarn lite snabbt..

Permalänk
Relik 📜

SweC Platoon uppe med lösenord!

Formatterad och klar.

PASSWORD: fairplay

Ge det till era vänner.. Nu slipper vi iaf alla random noobs som går in via serverbrowsern!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
SweC Platoon uppe med lösenord!

Formatterad och klar.

PASSWORD: fairplay

Ge det till era vänner.. Nu slipper vi iaf alla random noobs som går in via serverbrowsern!

Mycket bra Lezziter!
Nu är det bara en sak som saknas... Att du slutar döda mig hela tiden

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Mycket bra Lezziter!
Nu är det bara en sak som saknas... Att du slutar döda mig hela tiden

No chance!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
SweC Platoon uppe med lösenord!

Formatterad och klar.

PASSWORD: fairplay

Ge det till era vänner.. Nu slipper vi iaf alla random noobs som går in via serverbrowsern!

kommer!!! =D

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

Lezziter: Är det demot? Isf kommer jag och kanske lite annat folk från Loading.

Eee, btw...vad är IP´n?

Permalänk
Medlem

Det är inte demot....

IP: swec-platoon.no-ip.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockasin
Det är inte demot....

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta är utan tvekan en av dem bästa online spelen som gjorts...
Detta spelet äger CS så jävla hårt...
Ahhhh vilken känsla i spelet...!!!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

någon som kan tipsa om några rankade servrar i sverige (om det finns) ?

Visa signatur

De e najs...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Måste säga att detta är utan tvekan en av dem bästa online spelen som gjorts...
Detta spelet äger CS så jävla hårt...
Ahhhh vilken känsla i spelet...!!!

Jag håller med dig. Jag testade btw att lira lite CSS i förrgår efter en några timmar med BF2.
CSS kändes helt plötsligt fruktansvärt stelt, enformigt och ointressant. Jag har faktiskt tyckt det var kul innan, men...aldrig mer CSS!

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig det tar ~5min att logga in, och sen hoppar spelet ut till windows lite hipp som happ och inloggningen måste göras om? Är så otroligt störande

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm