Permalänk

Nice. Önskar att jag hade energi till att starta ett sådant projekt.

Permalänk
Medlem

ja samma här!

jättesnyggt!!!

Visa signatur

ABIT IP35, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz, Radeon 7800GT 512Mb, Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB, WD Raptor 36Gb, WD Caviar 500Gb, Zalman CNPS770-Cu, ESI Juli@, Lian Li PC-S80

Permalänk
Medlem

vi vill ha update =D

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk

grabben har ungdomens ork hur som inte alls ett vanligt bygge , du e jätteduktig å bilderna behövs inte minskas , tar mig 0.000003 sekunder att ladda dem ju grattis till bygget . skulle vara coolt om du orkade måla ditt motiv sen med en metallic färg . som man använder till modellbyggen ex . vore lite mer unikt

Visa signatur
Permalänk

Väldigt snyggt bygge. Hoppas allt blir som du tänkt dig

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

det här blir ju jättesnyggt! kanske inte så ljudisolerat men jag tar hellre ett sånt än vilket annat chassi som helst! kommer nog kyla bra också iomed att du kan sätta dit så mycket fläktar du vill bara det får plats

Permalänk
Medlem

bilderna är helt ok sen så verkar bygget väldigt coolt oxå!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

nu var det ett tag sen det hände nått =/
riktigt najs bygge

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av i am
nu var det ett tag sen det hände nått =/
riktigt najs bygge

ja...

Permalänk
Medlem

nu var det 20 dagar sen senaste updaten. har bygget dött ut?
det skulle vara lite tråkigt då det var ettt jevligt snyggt bygge.

väntar med spänning på update iaf.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk

fint bygge!
keep it comming!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu är det runt 1 månad sen det hände nått. har du gett upp?

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk

hallå? Blir det någon fortsättning eller?

Permalänk
Medlem

Javisst
Ursäkta så jätte mycket, men min nuvarande dator har strulat lite så jag har inte haft tillgång till alla bilder som jag tagit. Nu måste jag sticka till skolan.

Update kommer redan ikväll, jag lovar.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Vila i frid

Update plz!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

äntligen, fan va underbart

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

nu är det väl ändå kväll va?

Permalänk
Medlem

japp, nu är det kväll ;D

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

absolut;):D mer updates!! som du lovade

Permalänk

mycket intressant bygge.... fortsätt jobba...
fan vad nice.....

Visa signatur

//el Bulto

Permalänk
Medlem

tack för kvällens update

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Uppdaten var planerad till igårkväll men brorsa+wow+battlegrounds=upptagen dator.
Så jag lägger in den nu. Några bilder har tyvärr försvunnit så jag har lagt in några illustrationer istället.

Sidodörrar

Sidodörrarna vållade lite problem eftersom jag inte hade funderat ut hur jag skulle fästa gångjärnen på ett snyggt sätt. Tanken var att de skulle svänga upp i luften som ett par måsvingedörrar.

Jag provade lite olika varianter och kom slutligen fram till att det bästa vore att använda pianogångjärn.

Dessa inköptes på ClaesOhlson för en ringa summa (ursäkta bildkvalitén).

Gångjärnen skruvades fast på dörrarna på samma sätt som moderkortsplattan fästes i chassiet. Tyvärr så gick det inte att använda samma teknik när dörren skulle fästas i chassiet.
Lösningen blev att använda bultar istället vilket resulterade i ett annat problem.

För att dörrarna ska kunna stänga sig helt så får inte skruvhuvudena sticka upp mer än 1 mm. Tyvärr så finns det inga bultar som har vinklade huvuden efter som de inte är designade för att sänkas ner i tex trä. Därför så var jag tvungen att tillverka mina egna.

Till vänster så ser ni original bulten och till höger mitt moddade exemplar.

Det tog ungefär 20 min per skruv men till slut blev jag klar.

Sedan monterades gångjärnen på dörrarna.

För att sedan monteras i chassiet med hjälp av mina hemmagjorda bultar.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Vila i frid

mer updates !!! =D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket imponerad av noggrannheten och tålamodet i bygget. Att tex lägga ner 4 timmar på slipandet av 12 skruvar tycker jag bevisar med vilken hängivenhet du arbetar.

Slutresultatet kan inte bli annat än fenomenalt. Att det är ditt första arbete av denna klass gör inte direkt saken mindre imponerande!

Mycket starkt!

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

samma som ovan

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Tack och hoppas ni blev nöjda med uppdaten.

För tillfället så letar jag efter ett par gasfjädrar (eller liknande) för att kunna hålla uppe dörrarna, men än så länge har jag inte hittat några.
Någon som har någon lösning till detta problem?

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Grymt jobb!
Kunde du inte få tag på försänkta skruvar? Det ser ju ut att vara vanliga M3.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Grymt jobb!
Kunde du inte få tag på försänkta skruvar? Det ser ju ut att vara vanliga M3.

Det stämmer.
Hade jag hittat några så skulle jag köpt dem direkt .

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.