elektrobutiken.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spajder
Kolla in det här:

http://www.kkuriren.se/kkuriren/index.php?senastenytt=1&val=1...

Woho Katrineholm

Permalänk
Medlem

_2FST_ Vingåker är det ju! =P

*Min byhåla*

Varför kan inte folk tänka sig för innan de köper så billiga saker?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
_2FST_ Vingåker är det ju! =P

*Min byhåla*

Varför kan inte folk tänka sig för innan de köper så billiga saker?

Tror på under

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
_2FST_ Vingåker är det ju! =P

*Min byhåla*

Varför kan inte folk tänka sig för innan de köper så billiga saker?

Äsch då Katrineholms Kuriren iaf

Permalänk

Fan jag har ju satt in pengar på en killes konto i förskott för han skulle importera datorer.
Fan om jag har blivit blåst fast å andra sidan satte jag in på ett personkonto.
Sånt borde väl gå att kolla upp?
Fan va korkad man är om de är bluff.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrhenius
Fan jag har ju satt in pengar på en killes konto i förskott för han skulle importera datorer.
Fan om jag har blivit blåst fast å andra sidan satte jag in på ett personkonto.
Sånt borde väl gå att kolla upp?
Fan va korkad man är om de är bluff.

Det är nog väldigt mycket bluff. Tyvärr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrhenius
Fan jag har ju satt in pengar på en killes konto i förskott för han skulle importera datorer.
Fan om jag har blivit blåst fast å andra sidan satte jag in på ett personkonto.
Sånt borde väl gå att kolla upp?
Fan va korkad man är om de är bluff.

Ja, om du har personnummer så kan du få namn, adress och lite annan intressant information.

Permalänk

Vart kollar man upp de?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrhenius
Vart kollar man upp de?

http://www.smsupplysning.se/ bl.a.

Där kan du registera dig och söka på personnummer eller namn och så vidare för att få fram folkbokförd adress gratis. Om du vill ha rapporter på person eller företag så måste du ladda på med pengar.

Annars så är http://www.smsupplysning.se/ ett bra tips för alla som gör köp över internet. Kolla upp köparen lite mer grundligt innan ett eventuellt köp. Rapporten ger adress, betalningsanmärkningar, inkomst och mycket mer för 30 kronor. Ingen stor summa om man kan undvika att bli blåst.

Permalänk

Ok men nu är de så att jag inte vet om jag har blivit blåst så jag vill inte måla upp fan på väggen än, men om vi säger att jag bara har ett personkontonr då funkar inte smsupplysning.se så bra.

Vad göra då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrhenius
Ok men nu är de så att jag inte vet om jag har blivit blåst så jag vill inte måla upp fan på väggen än, men om vi säger att jag bara har ett personkontonr då funkar inte smsupplysning.se så bra.

Vad göra då?

Om det är ett personkonto hos tex nordea så är det personnumret som är kontonumret.
Annars så kan du inte göra så mycket nej.

Permalänk

Nej så är de inte. om de är 00 är de personkonto. Frågade nämnligen de på banken... Hans personnr har jag alltså inte.
Dom kunde inte de ut de för de var nåt me bankens sekretess, men allt i de här landet går ju att kring gå de borde gå detta me då