Quake 4 - Första "Större" Filmen finns nu.

Permalänk
Medlem

Quake 4 - Första "Större" Filmen finns nu.

http://www.quake4game.com/

Vad tror vi? Själv så är det spelet jag sittar och väntar mest på nu.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Mantus får gåshud och längtar tills spelet kommer ut

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

heftig trailer iallfall!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

FAN!
kunde dom inte ha gjort spelet baserat på quake 1 istället det är så tufft

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk
Medlem

cool trailer, får hoppas dom portar det till linux me

Permalänk

Värsta Doom3 rippoffen ju

Verkar grymt!

Permalänk

Bygger Q4 på Doom3 motorn eller? Var väldigt likt. Jag hoppas att Q4 blir bättre än Doom3 också. Doom3 var så linjärt, det var ju bara gå omkring och skjuta skjuta och skjuta, hände inget speciellt. Det var en enda stor grafikupplevelse.

Men som jag såg på trailern så verkar detta bli lite mer fantasifullt

Permalänk
Medlem

quake4 blir mer varierande banor som utomhus och man får väl ratta olika fordon samt spela med lagkamrater så det blir fan bättre än doom3.

Permalänk
Medlem

Är inte imponerad i huvud taget, ser ut som en ripoff från en hel del spel just nu, samt D3 motorn är ingen höjdare heller tuvärr.

Aja man får alltid hoppas på det bästa en sä länge är jag icke imponerad.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hur ser man trailern? Får bara upp en bild. Inga klickbara länkar=(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Är inte imponerad i huvud taget, ser ut som en ripoff från en hel del spel just nu, samt D3 motorn är ingen höjdare heller tuvärr.

Aja man får alltid hoppas på det bästa en sä länge är jag icke imponerad.

måste nog säga att jag håller med :/ är inte så imponerad. Tycker det ser jätte mycket ut som doom 3 :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m00o
Hur ser man trailern? Får bara upp en bild. Inga klickbara länkar=(

Du måste fylla i när du är född.

Fast det är ju samma trailer som alltid har funnits.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m00o
Hur ser man trailern? Får bara upp en bild. Inga klickbara länkar=(

Avaktivera din Pop-up blockerare

Permalänk

Hade hoppats på en ny trailer men denna var samma som den dom visade på e3.

Permalänk
Medlem

Som sagt, denna visades på E3 också. Om ni vill ha videon i HD-upplösning finns den på Microsofts hemsida.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Avaktivera din Pop-up blockerare

Tackar, hoppas spelet går att spela på ett gf4 4600=/

Permalänk
Medlem

Min tanke efter de första inläggen var: Jösses jäkla whine som vanligt. Men jag måste också säga att det till och med ser ut som en D3 expansion eller ngt. Jag menar kolla på sidan han i grönt kan ju lika gärna va brorsan till allas vår D3 kille han har säkert ngt namn men jag kan det inte

Permalänk
Avstängd

men verkar coolt med lagbaserad AI

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk

ET:Quake Wars är ju det man väntar på

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte blir en Doom 3-klon bara. Mindre mörker, mer roliga strider!

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tycker de verkar följa upp storyn från Q2, vilket isf är jävligt bra.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Den har varit ute länge. Finns som sagt även en riktig highres version att tanka på fragzone. Jävla maffig trailer är det iaf.

http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/quake_4/Quake%204%20E3%20...

För övrigt så kommer detta spel inte vara likt Doom3 alls enligt utvecklarna. Bara för att det är samma grafikmotor så behöver det inte vara likadant spel. Det skulle vara som att säga att Halflife är som Quake1/2:rolleyes:

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

hmm synd jag trode det skulle va nan ny film men nope sa va det inte.

spelet ser utt att bli javligt grymt...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Mantus får gåshud och längtar tills spelet kommer ut

är du en trollkarl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Den har varit ute länge. Finns som sagt även en riktig highres version att tanka på fragzone. Jävla maffig trailer är det iaf.

http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/quake_4/Quake%204%20E3%20...

För övrigt så kommer detta spel inte vara likt Doom3 alls enligt utvecklarna. Bara för att det är samma grafikmotor så behöver det inte vara likadant spel. Det skulle vara som att säga att Halflife är som Quake1/2:rolleyes:

men du måste ju erkänna att Doom och Quake är liite mer besläktade med varandra än Quake och halflife?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
är du en trollkarl?

Är du en Bard/Cleric/Fighter, eller vad?

OnT: Quake 4 verkar bli bra.

Permalänk
Medlem

Detta kommer nog bli ett riktigt kul online spel tror ja om man kan köra teams

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Avstängd

Quake vart surt efter 1:an

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
För övrigt så kommer detta spel inte vara likt Doom3 alls enligt utvecklarna. Bara för att det är samma grafikmotor så behöver det inte vara likadant spel. Det skulle vara som att säga att Halflife är som Quake1/2:rolleyes:

Skall inte såga det innan det släpps men utseendemässigt (miljöer, karaktärer och monster) är det ju väldigt likt Doom3, skulle lika gärna kunna varit en trailer för en Doom3 expansion. Det kan inte sägas om Half-Lide och Quake direkt...

Permalänk
Medlem

lagom låg fps på sina ställen var det ju iaf.

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"