Vilket / Vilka spel ser du fram emot nu?

Permalänk
Medlem

Fallout 3 till PC
Tycker de två första är helt suveräna.

Vet nån när det kommer?

Permalänk

Civilization IV
Har spelat alla föregående spel i serien och är generellt sett ett TBS(Turn-Based Strategy)-fan.

Heroes of Might and Magic V
Som sagt, jag gillar TBS och har även i detta fall spelat samtliga föregångare och även om 4:an inte var så bra enligt mig så ser 5:an ganska så lovande ut tycker jag.

Tycker att det ska bli spännande att se båda dessa spel ta klivet in i 3D även om jag är något skeptisk till det, men för att lyckas få till sig nya spelare så är det väl förståeligt. Dessutom så måste man ju ändra på spelen för att dom ska kunna bli bättre även om så inte alltid är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed

Elder Scrolls IV: Oblivion. Elder Scrolls spelen är ju som bekant världens bästa RPG serie, så detta kan ju knappast gå fel.

Kan inte annat än hålla med dig. Har inte spelat de tidigare särskilt mycke, men Daggerfall är riktigt bra faktiskt. Morrowind är en klass för sig själv, väldigt, VÄLDIGT bra spel.

Oblivion verkar bli så bra att jag mer eller mindre inte behöver köpa nått annat spel de kommande 5 åren iallafall. Det som är så roligt med Elders Scroll serien är att den är så fri och det finns samtidigt så förbannat mycket i dom. Knappt MMORPG har så stort komplex med saker att göra. Modsen sen gör det bara bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Serious Sam 2. Grafiken är ju inte i klass med Half-Life 2 och Doom 3, precis, men gameplayet kommer nog vara väldigt kul. Och det är ju det som räknas!

Tycker inte det ser fult ut, iallafall i klass me HL2, vilken inte är negativt alls . Det är samtidigt mycket mycket värre än både HL2 och DooM 3 när de gäller fiender vilket absolut måste tas in i räkningen. Hundratals hjärndöda monster och en serious sam + ett par galna självmords"bombare" som skriker "ahhhhhhh" i horizonten är bara för jäkla roligt .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pettor

Tycker inte det ser fult ut, iallafall i klass me HL2, vilken inte är negativt alls . Det är samtidigt mycket mycket värre än både HL2 och DooM 3 när de gäller fiender vilket absolut måste tas in i räkningen. Hundratals hjärndöda monster och en serious sam + ett par galna självmords"bombare" som skriker "ahhhhhhh" i horizonten är bara för jäkla roligt .

Nej, fult ser det inte ut. Utvecklare gick ju bara mer åt et "tecknat" håll än vad Half-Life gjorde, vilket jag tycker är bra. Den smått animerade stilen som Serious Sam 1 hade höjde bara den sjuka atmosfären.

Det jag gillar mest med spelen är nog att man kan se sina totala kills. Efter ett par banor så har man dödat över tusen monster, utan vidare.

Och ja, Oblivion kommer att förse mig med spelglädje i flera år framöver, samtidigt som jag antagligen går över till Morrowind lite då och då! Det skulle ju iofs vara asgrymmt om man kunde importera Morrowind världen in i Oblivion, så man får båda. Men Oblivion går på en annan motor, vad jag kan förstå, så det går nog inte...

Väntar förresten på Tamriel Rebuilt modden till Morrowind. Den kommer bli något extra! De ska bygga hela Tamriel i Morrowind editorn, vilket är ett enormt stort landskap.

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic V:
Älskade trean och femman verkar ju nästintill baseras på trean så det blir nog riktigt sköjj

Rome Total War: Barbarian Invasion:
Älskar barbarer!

The Elder Scrolls 4: Oblivion:
Verkar ju råcoolt och Morrowind var ju helt underbart!

Hellgate London:
Kan nog bli ett riktigt ballt RPG, och så är det ju gamla killar från Blizzard som är med och gör det. Kan det bli annat än bra?

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Diablo 3
Älskar ettan, dyrkar tvåan, hoppas på nya utmaningar i trean med bättre grafik

Call of Duty 2
Ettan var otroligt bra, så jag hoppas tvåan blir bättre.

S.T.A.L.K.E.R
Verkar bara vara ett allmänt häftigt spel, med härlig story och sköna vapen.

F.E.A.R
Om Tomb Raider skrämmer skiten ur mig, vad lär inte detta göra??

NFS most wanted
Har varit bilspelsintresserad enda sedan treårsåldern, och förväntar mig att detta nfs ska vara lika bra som de äldre spelen, hot persuit osv.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Age of Empires 3:
Har förvisso bara spelat 2'an, men det tyckte jag räckte. Underbart spel, och av det jag sett av 3'an, verkar bli riktigt lovande! En kopp kaffe med ett maffigt strategispel, klockrent

Fear:
Verkar bli en höjdare. Har inte så mycket att säga, mer än att jag längtar efter att få testa fullversionen.

Quake IV:
Motivering överflödig...

World of Warcraft Expansion:
Motivering överflödig här också

Fallout 3:
Någon som vet om det är under utveckling?

Permalänk
Medlem

Hallå!!!
*räcka upp handen och vifta, samt hoppa runt och föra liva av sig*
The Legend of Zelda: Twilight Princess

finns det nått annat att längta efter?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Dungeons and Dragons Online

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

jadu,inte många,tycker spelen bara blir sämre och sämre.

om det är nått nytt total war spel på gång så ser jag fram emot det och sen skulle jag vilja slänga ett öga på AOE 3 också.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
För att reta upp sånna petiga människor som dig, såklart.

^^ Bra där

Fear (PC)
Verkar ha skit bra SP och tror att det kommer bli skit läskigt.

Metal Gear Solid 4 (PS3)
Ganska lång tid kvar men jag väntar ändå förväntasfullt.
Tyckte Alla Metal Gear Solid spelen genom tiden har varit super duper bra.

Alan Wake (PC)
Gillade Max Payne så varför inte.
Ser ut att bli ganska läskigt och verkar ha en slags stämmning som jag helt enkelt gillar.

Call Of Duty 2 (PC)
Mums! Gillade första så nu har man höga förväntningar på 2:an.
Första CoD var hade sjukt rolig SP och MP är också en succé.

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
Fallout 3:
Någon som vet om det är under utveckling? [/B]

Japp det är väl Bethesda (eller hur det stavas som köpt licensen och jobbar med det).

1. En värdig uppföljare till Baldur's Gate II, hoppas på att det är Dragon Age

2. Fallout 3

3. Final Fantasy XII

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Final Fantasy XII - RPG - PS3 (?)
Ännu en spelserie som är väldigt bra. Själv tyckte jag inte alls om FFX, så jag hoppas på ett nytt FF-spel som blåser in lite friska vindar.

vad jag vet så skulle det komma till ps2

sen e detta nog det enda spel jag vill spela just nu.

FFX var lite kul men storyn var.... tom

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Tycker FF var bra fram till VIII
sen vart det för mesigt... så jag hoppas på XII men har
inga höga förväntningar heller då storyn verkar vara rätt
rippas från Skies of arcadia rätt hårt... man man kan ju hoppas.
Nått man längtar lite efter vore ju ett riktigt CS2 och inte
bara source... jag menar 1.6 portat till HL2 motorn räknar
iallafall inte jag som en ordentlig uppföljare...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Sagan om ringen MMORPG

Permalänk
Medlem

1. FFXII PS2 (släpps 16 mars i japan)
2. Grandia III PS2
3. Oblivion PC/Xbox360

Lite längre fram i tiden så ser jag nog fram emot Endless Saga. Ska bli intressant och se vad de hittar på med Unreal 3-motorn. MMORPG till PC/PS3. 2007 ska det visst komma.

Permalänk
Medlem

¤ Hitman: Blood money

¤ Fallout III

¤ Rainbow Six: Lockdown

¤ Diablo III

Permalänk
Medlem

GODFATHER

BLACK AND WHITE 2

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

Gothic III -> 2006

Ufo - Aftershock

X3

Fall out III

Mafia 2

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Gotic III:
eftersom 1 & 2 var helt underbara.

Age of empires 3:
helt enkelt bäst.

Mafia 2:
Om det någonsin kommer en uppföljare?

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Gotic 3
Oblivion
Black and white 2
AOE 3

Ja alla är nämda innan, min post saknar poäng.

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint 2
Action
PC
Ettan va det grymmaste spel ja spelat på länge, nu ska jag bara Uber trimma min burk för opf2

Visa signatur

Shadyrecords & Aftermath

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn_J
Fallout 3 till PC
Tycker de två första är helt suveräna.

Vet nån när det kommer?

Det kommer påbörjas så fort Oblivion har kommit mot sit utvecklingsslut
Det är Bethsoft som har licensen nu.

---------------------------

Och för att reda ut FF och Elderscrolls grälet som blev

Till konsol är FF den mest omtalande serien
Till PC så har elderscrolls vunnit dom bästa priserna
för deras spel.

Kolla deras hemsida hur tidningarna har resonerat vid E3

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Call Of Duty 2

Visa signatur

BOOMM HEADSHOT!!!

Permalänk

Starship troopers
Jag bara älskar filmen så jag ser verkligen fram imot detta spel
Age of empires 3
Som stor fantast av föregångarna så längtar jag verkligen
Battle for middle earth 2
Som ett sagan om ringen fan så är det ett självklart:D

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda: Twilight Princess
Final Fantasy XII
Grandia III
Unreal Tournament III
Gears of War
Halo 3

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Har inte så stor koll på vilka spel som ska släppas, men de jag vet och verkligen ser framemot är följande:

Duke nukem 4 ever: Är det inte en myt så ska det ju komma nån gång, älskar man duke så ser man ju fram till detta spel, så är det bara.

Resident evil 5: Älskar allt som har med umbrella att göra.

FEAR: verkar ballt.

Farenhit: Efter demot blev jag mållös, så satans fräckt det verkar, gillar att man kan styra handlingen som man själv behagar.

STALKER: Spännande med en stor övergiven värld att undersöka.

Och självklart alla kommande street fighter spel, street fighter är världens bästa fightingspel, så är det bara.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Rome total war: Barbarian invasion (Expansion pack) - Rome var jätte bra, men ja skulle gärna vilja spela med hunnerna.....

Permalänk
Avstängd

S.T.A.L.K.E.R - grafiken, verkligheten/storleken, storymässigt och för att d ser roligt ut

I-8: kolla bara på gamespot, till ps3 finns en film, när ni sett den så fattar ni!!

mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Mario Tennis Advance - Sport - GBA
Mario Tennis till GBC var såpass grymt, så GBA varianten kan knappast blir sämre.

DRIV3R - Action - GBA
Konsolvarianten till de stationära konsolerna vart närmast värdelös, men GBA versionen har imponerande grafik och verkar vara riktigt kul.

Tony Hawk's American Wasteland - Sport - DS
Tony Hawk, nuff said.

Gunstar Super Heroes - Shooter - GBA
Port utav ett gammalt spel som vart suveränt

Metal Slug 1 - Shooter - GBA
Port utav ett gammalt spel som vart suveränt

Alien Hominid - Shooter - GBA
Port utav ett spel som vart suveränt.

Boktai 3 - RPG - GBA
2:an vart bra, så förhoppningsvis så är 3:an bättre.

Mega Man Anniversary Collection - Plattform - GBA
Samnling utav alla gamla GB megamanlir.

Mega Man X Collection - Plattform - ?
Samnling utav alla Megaman X spel till Snes och PSX, så det blir nog redigt mäktigt.

Castlevania: Dawn of Sorrow - Äventyr - DS
Första Castlevania spelet till DS, blir förhoppningsvis lika bra som Aria Of Sorrow.

Zelda: Twilight Princess - Äventyr - Gamecube
Nya Zelda, nuff said.

Finns många spel som jag ser fram emot, men dessa är de jag kommer på direkt.

Vet du när megaman spelen kommer?

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)