Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Battlefield 2 - Special Forces

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Tips! Köp på www.cd-wow.com 209 spänn! Helt otroligt! Köpte nyss 2 stycken, ett åt polaren och ett åt mej. Hoppas jag får det snart!

Vad blev det i frakt därifrån och kan man betala med cash-on-delivery hos dem?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Noter att från cd-wow riskerar man att få betala moms+tull samt postens avgifter för paket över 200kr. Dock är det gratis frakt.

edit: Sen är det givetvis förskottsbetalning som gäller som i alla länder utanför Sverige i princip. Men cd-wow är ett bra företag så dom kommer inte att blåsa dig, dom är stabila.

Edit2: Om man räknar på att paketet fastnar och sen moms plus postens avgift så blir det 590kr. Det inkluderar inte tullavgiften som är på 1-4% eller något sånt, har inte koll på den.

Permalänk
Medlem

Ingen som tankat spelet via ea downloader?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Ska se ad min händiga lilla bok(The making of the SAS and the world´s elite forces) säger, den säger Sea-Air-Land.

Annars skulle det bli SELA

Airborne launched, det var nått nytt hehe.

Dropped isåfall

Och om vilken som är den tuffaste och hårdaste, så är det SAS.
Dom tränar på dom varmaste och kallaste ställena dom kan hitta, och tränar stenhårt.

Kanske inte så många som hoppar av som i SEALs, men så är det inte så många som söker till SAS som till SEALs om man räknar med folkmängd osv. , och så är det nog lite tuffare folk som söker till SAS från början och man måste ju varit yrkesmilitär i minst 3år för att få ansöka.
Dom är ju också dom äldsta av dessa special styrkor(av dom som finns i BF2:special forces.).

SEa and Airborne Launched går också om du tittar.

Sen är det så att man har fortfarande ingen aning om vilken träning som är hårdast då ingen av specialstyrkorna visar upp hela sitt träningsprogram utan väljer att hålla det hemligt av förståeliga skäl. Om jag skulle satsa på vilken specialstyrka som var "bäst" så skulle jag nog satsa på någon som var hemlig. För man är nog ganska naiv om man tror att vi vet om varenda specialstyrka som opererar ute i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Ingen som tankat spelet via ea downloader?

Jag har tankat det från EA, gjorde det i måndags och det funkade bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Jag har tankat det från EA, gjorde det i måndags och det funkade bra.

Gjorde också det nyss, allt funkar finfint!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9137120603

läste den boken om sas.

sas är bra om inte bäst på diverse landbaserad krigsföring i olika miljöer.
dom har träning för öken, vinter, djungel mfl.
dom är allround så att säga. bör tillägas att de har erfarenhet från i princip varenda konflikt sedan ww2 som england på något sätt varit inblandad i.

SEAL är annorlunda och har inte lika vid träning samt att det antagligen är fler som gör utbildningen överhuvudtaget. USA har större arme än england. gör det lite till en mer ordinarie specialstyrka.

Spetsnaz är rysk "kvalitet" så att säga men de har så vitt jag vet god erfarenhet från diverse konflikter eller iaf afganistankriget på 80-talet.

gilalr dock en styrka som jag tror fans i burma eller där nånstans unde ww2 och det var ghurkorna eller "ghurkas" för att vara mer korrekt.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

SAS hade rosa jeepar under WW2. Det är ballt!:)

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

Problem!

Hej!
Har precis köpt Battlefield 2: SF!
Men varje gång jag ska köra över internet på någon av de nya banorna så stängs spelet bara av så fort jag trycker på Anslut till spel.
Kan någon vänlig själ vara snäll och hjälpa mig med mitt problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av number7
SEa and Airborne Launched går också om du tittar.

Sen är det så att man har fortfarande ingen aning om vilken träning som är hårdast då ingen av specialstyrkorna visar upp hela sitt träningsprogram utan väljer att hålla det hemligt av förståeliga skäl. Om jag skulle satsa på vilken specialstyrka som var "bäst" så skulle jag nog satsa på någon som var hemlig. För man är nog ganska naiv om man tror att vi vet om varenda specialstyrka som opererar ute i världen.

Boktäverna passar, visst...men rätt?

- Private, Load the catapult with one aiborne soldier!

- FIRE!

Fallskärmsburna trupper släpps, inte avfyras iväg

Sea - Air - Land, är det enda och rätta SEAL.

Nä det går inte mäta det då det finns en massa hemliga enheter, som tex SBS som ingen vet vad dom gör eller vad dom gjort, man vet att dom finns och att det finns ett par bilder av dom.

Men eftersom tråden gäller BF2: Special forces och där finns det BARA dom som finns med i spelet att diskutera, och DÅ leder SAS långt i tuffhet(vilket dom gör i vanliga fall iaf)

Dempe-X: Gröna baskrarna eller US Army: Special Forces som dom egentligen heter, opererar både i jungel, öken, kyla, vatten och från luften.(precis som SAS och USN SEALs)

Och om man tittar vart SAS opererat, så "spöas" dom inte av US:SF i jungel, då dom opererat mycket i tex. borneos jungler.

Och SAS är tränade att operera i extrem kyla med, tränar i nordNorge bla. (precis som US:SF)

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Avstängd

vad är så jäkla roligt med special forces, typ samma som bf2, finns det ens nya vapen ( som man håller i handen)???, verkar inte vara värt sitt pris iaf

Permalänk
Medlem

Testade sf igår. Tyckte det var väldigt lite nytt. Men så har det ju varit med expansionerna till bf 1942 med. En del grejer var kul som tårgasen och flashbangs. Men lite taskigt av dom att inte ge insurgents och spetznas nya vapen, bara samma gamla MECvapen. RPG för insurgents iofs.

Tycker man att bf2 är det bästa som finns så är det nog värt pengarna.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ganska illa av dem att tillåta folk att använda sina Special Forces-leksaker som flashbangs på vanliga BF2-servrar. Jag har sällan lust att spela spelet som det är, främst på grund av att det är så fruktansvärt omständigt att hitta och komma in på en server. Men att behöva vara i underläge för att man inte vill lägga ut ytterligare pengar än de som man redan betalat för en produkt som ännu inte känns helt färdigutvecklad?

Permalänk
Medlem

Jag tycker Special Forces var ett välkommet tillskott... hade börjat lessna lite på "vanliga" bf2. Nya banor & nya upplåsta vapen var inte helt fel. Så köp säger jag....

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Jag tycker det är ganska illa av dem att tillåta folk att använda sina Special Forces-leksaker som flashbangs på vanliga BF2-servrar. Jag har sällan lust att spela spelet som det är, främst på grund av att det är så fruktansvärt omständigt att hitta och komma in på en server. Men att behöva vara i underläge för att man inte vill lägga ut ytterligare pengar än de som man redan betalat för en produkt som ännu inte känns helt färdigutvecklad?

Underbart, som om det inte ar nog med de frustrationer som redan existerar i form av red tag bugg, spontana nedkopplingar fran sevrar, idioter som TK for fordon etc. etc. Nu ska man behova spela med Flashbangs och annat skit? Fan, CS finns for sadant trams. Vem fan anvander flashbangs och targas i strid? Ingen forutom polis eller paramilitara styrkor. Hoppas verkligen att normala servrar kan stanga av sadant, hade jag velat spela med det sa hade jag kopt skitet. Nej, fy fan, snart aker BF2 ut fran HD:n. Hade hoppats pa riktiga buggfixar i patchen. Snarare har dom lagt krutet pa att fixa buggar i SF. Tro att jag ska ta och kora ner till EA:s lokaler i Redwood city och skita framfor deras huvudingang.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Medlem

Happ...installerade Special Forces och det funkade bra, sen lade jag in senaste patchen och nu, varje gång jag ska gå in i ett onlinegame, åker jag ut direkt pga att den påstår att jag har en "modifierad version av spelet". Fuck this.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Jag tycker det är ganska illa av dem att tillåta folk att använda sina Special Forces-leksaker som flashbangs på vanliga BF2-servrar. Jag har sällan lust att spela spelet som det är, främst på grund av att det är så fruktansvärt omständigt att hitta och komma in på en server. Men att behöva vara i underläge för att man inte vill lägga ut ytterligare pengar än de som man redan betalat för en produkt som ännu inte känns helt färdigutvecklad?

Jag vill ha ett pure-filter. BARA BF2 och inget annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Boktäverna passar, visst...men rätt?

- Private, Load the catapult with one aiborne soldier!

- FIRE!

Fallskärmsburna trupper släpps, inte avfyras iväg

Sea - Air - Land, är det enda och rätta SEAL.

Nu är det ju faktist så att om man är airborne betyder det bara att man färdas i luften vilket SEAL-soldater gör. Har inget att göra med att man avfyras.

Jag har sett förklaringen Sea and airborne launched i en Tom Clancy bok och han brukar ju ha koll så jag vet inte riktigt vilket som har rätt.
Och som sagt så tror jag inte du är någon expert på Amerikanska Specialstyrkor så du går också efter det du har hört.

Vi är överens om att vara oöverens.

Permalänk
Inaktiv

SEAL står faktiskt för Sea, Air, Land. Har Clancy (vilket jag tvivlar på) skrivit så till SEAL så har han gjort en miss, eller så har du läst fel och blandat ihop det med något annat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Navy_Seal

Står väl tom i CS har jag för mig, och vem har inte spelat CS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob
SEAL står faktiskt för Sea, Air, Land. Har Clancy (vilket jag tvivlar på) skrivit så till SEAL så har han gjort en miss, eller så har du läst fel och blandat ihop det med något annat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Navy_Seal

Står väl tom i CS har jag för mig, och vem har inte spelat CS?

Jo det pekar nog mot att det heter så och eftersom min expertis inom Specialstyrkor är ganska begränsad och att man har läst på en del ställen Sea, Air, Land så måste jag nu tillsist, ge med mig om att SEAL med största möjliga sanning står för Sea, Air, Land.

Permalänk
Medlem

Oja, jag vet vad Airborne betyder.

Men dom släpps iaf, eller landsätts med helikopter(vanligast idag).

Dom skjuts inte iväg.

Och man ska inte tro på allt som skrivs av en romanförfattare.

Du kanske skulle kolla mer Rätt fakta?

som tex DENNA sida:
http://www.seal.navy.mil/

2 sek letande på google

Förövrigt så är special styrkor lite av ett intresse för mig, och har ett flertal faktaböcker och dokumentärer om bla SAS och USN SEALs.(och om 101st airborne, har t.o.m. ett ÄKTA 101st Airborne märke liggande i byrålådan som snart ska ramas in.)

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Noter att från cd-wow riskerar man att få betala moms+tull samt postens avgifter för paket över 200kr. Dock är det gratis frakt.

edit: Sen är det givetvis förskottsbetalning som gäller som i alla länder utanför Sverige i princip. Men cd-wow är ett bra företag så dom kommer inte att blåsa dig, dom är stabila.

Edit2: Om man räknar på att paketet fastnar och sen moms plus postens avgift så blir det 590kr. Det inkluderar inte tullavgiften som är på 1-4% eller något sånt, har inte koll på den.

Köper du ett spel för 208 spänn så blir det inte tull och frakt på det. Knappast, dom skickar som brev och inte som paket. Så, nea...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För er som vill spela utan en massa sf-nissar som springer runt och flashbangar, kör en äldre patch istället för den nya. Jag kör fortfarande 1.0, det funkar kanon. Det finns inte så många servrar men mycket folk spelar fortfarande.
Annars så lär nog många fortsätta spela 1.03.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Köper du ett spel för 208 spänn så blir det inte tull och frakt på det. Knappast, dom skickar som brev och inte som paket. Så, nea...

I omgångar har tullen plockat grejor hårt från cd-wow, här finns en tråd om butiken:
http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=111...
just nu tror jag det är rätt lugnt men man kan aldrig vara helt säker.

Tror alla var överens om att det var gratis frakt iaf.

Permalänk
Medlem

Ni som undrar hur ni ska få fram fps:en så rekommenderar jag Fraps: http://www.fraps.com/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Navy S.E.A.L. och SAS

Navy S.E.A.L. och SAS i all ära men har ni som vet så mö som ni säger.Om vem som är bäst? men vi har ett själva ett förbannd nämligen SSG om ni inte viste det.

jag tycker att SSG är mycket hådare än Navy S.E.A.L. och SAS för att.

1 :
villka gick först in i afganistan och ""röjde och samlade info"" för dom som ni nämner JO svenskarnas SSG.

2 :
vem villka var med franska främlingslegionen i kongo nu för några månadersen Jo SSG och där var det strider. och vad jag har läst än så har inte våra anndra vänner varigt där än ( Navy S.E.A.L. och SAS.

Visa signatur

klockar tills det rasar ;-)
Vattenkylningen ligger på 1/2 tum + Vapochill PE ;-)

Permalänk
Medlem

Någon annan som märkt att glaset på byggnader är lite flumm... Jag spelade på flygplatsbanan igår och såg en fiende genom en fönser, började skjuta men fönstret svalde alla kulor... Inte en enda gick igenom.
Hur många flygplatser har pansarglas som fönster?

Permalänk
Medlem

SF unlocks

Ursäkta att jag återupplivar den här enormt gamla tråden, men jag undrar om nån vänlig själ som fortfarance har SF installerat kan låsa upp L96 (snipern) åt mig?
Dom säljer inte special forces på EAs online store längre.
Som jag förstått det så räcker det att nån med SF loggar in och spelar nån runda med mitt konto.
Släng över ett pm, för den som har tid/lust att hjälpa till

Permalänk

Octo, Det bör ju fungera att "importera" Special Forces från t.ex Piratebay och köra en runda?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Ja det kan iofs vara möjligt...fast vem vet, antagligen krävs det att man spelar på en rankad server.
Tveksamt om man kan göra det med en "tillfälligt lånad" SF..men det kan vara värt att kolla upp...

- Kollat runt lite nu och det verkar vara lite riskabelt...det kan muppa upp orginal BF2 och det känns
inte värt besväret att kanske behöva ominstallera osv..så jag vill fortfarande efterlysa en SF spelare!