Permalänk

Jävla dator :(

Jag hatar datorer, speciellt min dator. Jag är så jävla less på den så jag bara vill slänga ut den genom fönstret. Helvetes jävla skitfan!!!

Så, nu har jag svurit klart, och kan berätta vad problemen är:

Det började med att jag formaterade den för ungefär 3 veckor sedan. Jag fick inte igång internet, och den betedde sig allmänt konstigt. Till slut fick jag ju igång Internet, och jag blev glad igen.

Jag försökte installera BF2, men det går så klart inte. Det händer absolut ingenting när jag trycker på knappen "Installera". Har ingen aning om vad det beror på.

Jag försökte spela F.E.A.R-demot. Det går så klart inte. Installationen gick bra, men när jag startar spelet händer absolut INGENTING.

Häromdagen när jag startade datorn, hade den fått *bort* /GAPa. Efter att jag kört ad-aware i ca 4 sekunder, hade den hittat ca 40 spyware (Ingen aning om var det kom ifrån) och därefter startades datorn om, utan att kunna ta bort spywaren. Datorn fortsatte att vara sjuk i huvudet, och startades om av sig själv hela tiden (Det var inte blaster eller sasser eller vad fasen skitviruset heter)

Tillslut kunde ajg genomföra en hel genomsökning med ad-aware, och spywaren är borta. Men nu funakr inte Firefox. Eller jo, det funkar, men alla favoriter osv är borta, och fönstret innanför ramarna hoppar upp och ner som om den har tagit crack.

Nu kväll försökte jag föra över bilder från min karmera. Det går så klart inte. "Odefinierat fel" står det.

Jag tror det var allt, men antagligen är det inte det.

Någon som vet vad fan allt det här beror på? Vad kan jag göra (Det sista jag vill är att formatera, eftersom det kommer fan bara bli likadant igen)

Jag behöver VERKLIGEN hjälp!
Tack på förhand

Hoppas att jag postat i rätt kategori. Brukar ju inte göra trådar här, så det kan ha blivit fel...

Permalänk
Medlem

skaffa firewall, sluta använda internet explorer och sluta svära.. så alla problem lösta

Permalänk
Medlem

Det alltid bra att börja med att berätta vad man har för saker i datorn alltså komponenter.

Andra frågan man ställer sig är vad har du för skydd i datorn. Har du aktiverat Windows brandvägg, har du antivirus. För sånt gör att man inte drar på sig massa annat skit, och det skall man göra så fort Windows är installerad. En viktig sak är att dra ut nätverks kabeln under installationen och först aktivera Brandvägg.

Har man installerat operativ systemet och lagt in SP1/SP2 så skall datorn fungera tillfredställande.

Men för att få den att fungera helt 100% korrekt så krävs även drivrutiner för moderkortet, grafikkortet och kringutrustning som man har.
Tips är att ladda ner dom senaste drivrutinerna som finns ute.

En annan sak som är oxå bra att tänka på är att köra Windows update efter installationen för att fixa diverse buggar, säkerhetshål och buggar i Windows.

Gör så här:
1.Aktivera Windows brandvägg. Den stoppar intrång.
2.Installer Antivirus och Ad-Ware.
3.Starta om datorn och starta upp den i Felsäkert läge. Under uppstarten så trycker du på F8 och väljer Felsäkert läge utan nätverksdrivrutiner.
4.Väl inne i Window så kommer det inte att se så vackert ut men vem bryr sig du skall ändå bara rensa.
5.Kör både Antivirus och Ad-Ware rensa det som dom hittar och starta om daton i Normalt läge.
6.Installera dom senaste drivrutiner för Moderkortet, grafikkortet. Sen kan du även kolla om du har skrivare t.ex om den behöver drivrutiner oxå.
7.Uppdatera din Windows med Windows Update för att täta till den.

Angående kameran så kanske du behöver installer drivrutiner innan du kopplar in kameran. Gör så att du laddar ner och installerar drivrutiner innan du kopplar in kameran. Efter installationen av drivrutiner så kopplar du in kameran och då hittar Windows den.
Har du möjligen kopplat in den utan att installer drivrutiner så kan just DEN USB PORTEN strula så byt USB porten till en annan som är ledig.

P.S du kan behålla Internet Explorer. Koncentrera dig på andra saker som jag beskrev ovan.

Återkom hur det har gått.

Lycka till.

Permalänk

Tack DualCore. Ska göra så som du sa, och återkommer imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av falco frumblefoo
Tack DualCore. Ska göra så som du sa, och återkommer imorgon.

Vad har du för komponenter i datorn? Kanske lättare för oss att hjälpa dig om du skriver ner dom.

Permalänk
Medlem

Inaktivera xp firewall snabbt som fan om du har den aktiverad,tanka hem armor2net,formatera om aset konfigurera din nya fina firewall och prova igen.

Visa signatur

Asus G1s

Permalänk
Hedersmedlem

Läs §3.1 i reglerna och kontakta mig eller en annan moderator när du har en idé om vilken rubrik den här tråden borde ha för att följa denna regel. Då kan vi lägga in ditt rubrikförslag och låsa upp tråden.

*tråd låst*