[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Hej,

jag har aldrig fått klart för mig hur man får moddar att fungera i wow....
Jag skulle vilja ha en sån här modd http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=222 Hur får jag då den att fungera?

Ge mig gärna en steg för steg, jag har ingen aning om hur jag ska göra...

Sen en modd som visar livet i % och spell casting i "räkna ner tid" skulle inte heller vara fel...

Nån som kan hjälpa mig?

/PaE

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Hej,

jag har aldrig fått klart för mig hur man får moddar att fungera i wow....
Jag skulle vilja ha en sån här modd http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=222 Hur får jag då den att fungera?

Ge mig gärna en steg för steg, jag har ingen aning om hur jag ska göra...

Sen en modd som visar livet i % och spell casting i "räkna ner tid" skulle inte heller vara fel...

Nån som kan hjälpa mig?

/PaE

ok..

1.gå in i din wow mapp och gå till interface mappen och skapa en mapp som heter Addons.

2. unrara/unzippa filerna nu i mappen addons.

3. logga in och spela och ställ in hur du vill ha det.

den andra modden su sköer kan nog vara
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=1646

ps läs lite på sidorna så vet du va du ska klicka eller skriva för att kunna ändra på inställningarna

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

"Ställ in hur du vill ha det!" ??

Det fattade jag inte

Edit: Fick det o fungera! Tack för snabbt svar

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Någon som känner till någon addon som låter en editera ens Exp bar? den känns lite otymplig som den är, och Move anything fungerade inge vidare, den går tillbaka till sin ursprungliga storlek varje relog :S

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det finns något addon som sorterar dom i sitt party efter den som har mest/minst hp kvar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Jag undrar om det finns något addon som sorterar dom i sitt party efter den som har mest/minst hp kvar.

Det finns nått som heter panicbar eller liknande i CTraid som visar dom med lägst HP iaf. Har jag för mig då.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Emergency Monitor. Fungerar både i raid och utanför raid. Finns som nämnts i CT_RaidAssist (Additional Options om jag inte mistar mig).

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk

Mitt UI

Jag har inte gjort detta UI själv, det heter Reborn UI och går att ladda ner på curse-gaming.com

Visa signatur

Life is a Game

Permalänk
Medlem

Vad heter detta addon? Som visar hur många spells man kan använda beroende på hur mkt mana man har kvar?

Visa signatur

w y s i w y g

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av San
Vad heter detta addon? Som visar hur många spells man kan använda beroende på hur mkt mana man har kvar?

http://img227.imageshack.us/img227/7347/asdf7kx.jpg

ABinfo

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Åh, äntligen en UI-tråd. Väntat länge på en sådan.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/WoWScrnShot_0...

Använder följande Ui-mods:

ScrollingCombatText.

Perl Player-Frames. Skönt med cast-baren mitt i ens player-frame. En plus på kanten också är att du ser personen som du har markerat, hans/hennes target ovanför (eller var du vill) deras player-frame.

CT-mod, mest för skillbars:en.

TitanPanel, med vissa plug-in's

EquipCompare, gör så att när du för muspekaren över t.ex en rustning, så får du en stats-box bredvid så du lätt kan jämföra med din nuvarande rustning som du har på dig. Mycket smidigt!

QuuSpellAlert. Kan anses vara fuskigt i vissa kretsar, men jag har vant mig och tycker den är hur bra som helst. Det poppar fram en text mitt på skärmen om en fiende-warlock håller på och slänger Fear på dig t.ex.

Atlas, bra om man aldrig varit i en viss instance förut. Visar en karta över instancen och alla viktiga föremål/bossar. Kanske trist om man gillar upptäcka sakerna själv, men denna mod hjälper om man har teflon-minne (inget fastnar) som jag.

QuickLoot. Slipper föra muspekaren över all loot, istället hamnar loot-rutan under muspekaren direkt. Ja, jag är lat.

Gatherer. Visar alla mineraler (eller växter, beror på vad du har för gathering-profession) som du plockat direkt på radarn så att du vet mer exakt var t.ex Mithril-ådror spawnar.

Tror det var allt. Vad förvånad man blev... trodde jag skulle ha fler mods aktiva.

Jag har nu kollat igenom de flesta modsen i tråden och har bestämt mig att detta verkar passa mig väldigt bra :D. Jag är inte speciellt bra på sånna här saker så hur gör jag? Har laddat ner alla mods som står där vart ska jag sedan lägga allt?
Edit: Gjorde så här: Tömde interface mappen la allt under addons men det ser fortfarande ut som det gamla med några undantag...
Edit2: Jag har provat ta bort en del och ha en del addons men jag fattar fortfarande inte hur jag får bort det gamla samt vilka som han har enablat på bilden.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nintendoandreas
Mitt UI
http://img300.imageshack.us/img300/2528/wowuimolgera6ol.jpg

Jag har inte gjort detta UI själv, det heter Reborn UI och går att ladda ner på curse-gaming.com

Ser jobbigt ut imo :):P less is more.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har sett drakedogs senaste pvp film, inte den han tar bort sin gubbe etc. I så fall undrar jag vilken mod det är som gör att han ser sina cooldowns i rött upp till höger på skärmen.

Visa signatur

..

Permalänk

Jag behöver verkligen hjälp är så jäkla trött på att knapparna inte sitter där jag vill.... vet verkligen ingen på hela swec hur man tar bort de gamla menyerna och fixar till det så som han har det på bilden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör med DAB, TitanBar, allinone inventory för banken, scrolling combat text, moveanything och lite till.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk

Jag gjorde ett försök med insomniax istället och nu ser det ut så här:

Nu till frågan: Hur får jag bort rutan med familiar?
(jag vet att vapnet ligger på 2 ställen men jag bara skapade en ny karaktär för att leka med interfacen så blev det så.)

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

vilka addons och mods funkar efter patchen egentligen? sitter och väntar på att nerfed kommer tebax

Visa signatur
Permalänk
Gäst

De flesta fungerar men orsakar felrutor. För att slippa dem då de är väldigt jobbiga finns en addon som heter Improved Error Frame. Ett måste för mig som annars dampar ur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murgot
vilka addons och mods funkar efter patchen egentligen? sitter och väntar på att nerfed kommer tebax

Jag använder nurfed fungerar fint.

Visa signatur

..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Festis123
Så här ser mitt ut när jag raidar: http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/MMcthun.jpg

Får man Starcraft sakerna endast som Druid?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

nej .. bara tanka Reborn UI från curse-gaming.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Jag använder nurfed fungerar fint.

nerfed betan? den körde jag

Visa signatur
Permalänk

Kör nurfed..vill ha några andra unitframes så kör original atm :/
http://img95.imageshack.us/img95/9704/uiftw3gx.jpg

Permalänk
Inaktiv

Reborn UI hittar inte den kan nån läga up en länk????

Edit: hitta

Permalänk
Medlem

Mitt Ui

Frågor svara i tråden eller lägg ett pm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blafa
http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/WoWScrnShot_022806...

Mitt Ui

Hur kan man undgå att fråga?

Vad har du de där snygga gula mätarna till? Nåt särskilt eller bara utsmyckning?

Och får man fråga vad du ska ha allt siffrorna till nedanför karaktären? Jag menar eftersom du redan har dem längst upp? Samt vad de där gröna och lila små sakerna är till för Jag är egentligen rätt nöjd med mitt UI, men det är alltid intressant att höra varför andra lägger till vissa saker och så...

Permalänk
Medlem

Jag har 4 frågor till er som jag vill ha svar på.

1. Det första är min pet-bar.. ( Jag är Hunter ) Pet-baren ligger allitd över min spell-bar när jag loggar in i wow.. Jag använder mig av moveranything och flyttar upp den så som den ska vara, men när jag loggar ut och in igen så ligger den mitt på min spellbar igen.. Jag använder mig av titan bar också + ct-raid modden.

2. Hur gör jag för att få bort den svarta panelen runt mina spellbars?.. Finns det någon addon för det eller nåt?..

3. Har sett massa filmer där vissa har sina spellbars på speciella sätt.. lite hur dom vill om man säger så.. Vad använder dom sig av för addon?

4. När jag går in i Video options och ändrar min UI scale så blir texten i chatten och alla annan text i spelet så konstig, men jag vill ändå ändra så att allt blir lite minder i spelet så man ser något när man har massa addons..
Hur fixar jag det att det ser snyggare ut överallt när jag ändrar på min UI scale?

Jag är väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jag har 4 frågor till er som jag vill ha svar på.

1. Det första är min pet-bar.. ( Jag är Hunter ) Pet-baren ligger allitd över min spell-bar när jag loggar in i wow.. Jag använder mig av moveranything och flyttar upp den så som den ska vara, men när jag loggar ut och in igen så ligger den mitt på min spellbar igen.. Jag använder mig av titan bar också + ct-raid modden.

2. Hur gör jag för att få bort den svarta panelen runt mina spellbars?.. Finns det någon addon för det eller nåt?..

3. Har sett massa filmer där vissa har sina spellbars på speciella sätt.. lite hur dom vill om man säger så.. Vad använder dom sig av för addon?

4. När jag går in i Video options och ändrar min UI scale så blir texten i chatten och alla annan text i spelet så konstig, men jag vill ändå ändra så att allt blir lite minder i spelet så man ser något när man har massa addons..
Hur fixar jag det att det ser snyggare ut överallt när jag ändrar på min UI scale?

Jag är väldigt tacksam för svar!

1. Det borde ligga kvar med MoveAnything! Det är ju liksom hela poängen med addonen!

2. Finns nått under interface options och så finns det som man kan ställa in i CT_BarMod har jag för mig.

3. Discord Action Bars, Nurfed Action Bars, etc.

4. Skulle va att byta font då. Har aldrig haft det problemet själv, även fast jag har ändrad UI scale.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blafa
http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/WoWScrnShot_022806...

Mitt Ui

du råkar inte spela på FW ?

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550