[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Som så många andra använder jag photek, men på den senaste version har jag fått problem.
Runt mina actionbars så ligger det en stor grå ruta som jag inte får bort, vet inte vilken av mina addons som den tillhör till, och kan inte hitta nåt alternativ via bartender där jag kan ta bort den.
Så hur tar rackarns får jag den ur mitt UI?

Jag fick till det så, ska försöka lägga upp en bild så får man se ifall det var nåt och hurra för...

Det är eePanels, disabla modden eller skriva /eepanels för lite options.

Permalänk
Medlem

En fråga jag skulle vilja ha svar på. Hur får man igång mobhealth3 tillsammans med ag_unitframes nu i 2.0 patchen. Står i menyerna att mobhealth är incompatible. Nån som kan hjälpa mig så vore jag tacksam.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia

- Fixa ett addon som tar bort den irriterande kartknappen runt minimapen som blizzard satte dit bara för att retas. Har hittat ett som hetter MapBegone. Men det funkar inte Folket på curse säger att det funkar men jag får inte rätt med det. Så här uppskattas förslag på en annan mod eller en lösning på problemet

Edit: Har kommit fram till att det är Squeenix som sabbar min knappmod. Stänger man av Squeenix så försvinner kartknappen, men när man har squeenix aktiverat så stannar den kvar. Lösning? [/B]

Jag kör oxå med Squeenix (ingår i senaste PhotekUI) och retade mig på den knappen, testade med MapBeGone men det funkade inte som du skrev, hittade då en annan addon och den funkade för mig.

Hittade en lösning på Curse-gaming, Worldmapbuttonhider .

Permalänk
Medlem

Har inte spelat wow på ca 4 månader, men tänkte installa och checka runt lite när jag kommer hem från jobbet, Har inte tid att läsa genom tråden nu men om nån vet om det finns nå fungerande nurfed ui som funkar med senaste patchen ? skulle va trevligt om nån visste

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
Har inte spelat wow på ca 4 månader, men tänkte installa och checka runt lite när jag kommer hem från jobbet, Har inte tid att läsa genom tråden nu men om nån vet om det finns nå fungerande nurfed ui som funkar med senaste patchen ? skulle va trevligt om nån visste

Latis. Slappa hit, slappa dit -> http://nurfedui.net/

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excelion
Latis. Slappa hit, slappa dit -> http://nurfedui.net/

tack så mycket, hade totalt glömt bort deras officella sida, märks att man behöver lite semester nu

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
En fråga jag skulle vilja ha svar på. Hur får man igång mobhealth3 tillsammans med ag_unitframes nu i 2.0 patchen. Står i menyerna att mobhealth är incompatible. Nån som kan hjälpa mig så vore jag tacksam.

Kolla på ui.worldofwar.net

Står inte att den e uppdated men dom har gjort en fuling o uppdaterat den långt innan 2.0 patchen.
Just ja.. de e mobinfo som jag snackar om. Mobhealth funkar ej.
Använd mobinfo och stäng av all annan statistic som du inte behöver i tooltipet så funkar det galant.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag kör mobhealth3 och aguf utan problem..

MobHealth3:

r18948 | greywind | 2006-12-04 08:47:55 -0500 (Mon, 04 Dec 2006) | 1 line

ag_UnitFrames:

r19660 | devla | 2006-12-08 23:14:06 -0500 (Fri, 08 Dec 2006) | 2 lines

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Kolla på ui.worldofwar.net

Står inte att den e uppdated men dom har gjort en fuling o uppdaterat den långt innan 2.0 patchen.
Just ja.. de e mobinfo som jag snackar om. Mobhealth funkar ej.
Använd mobinfo och stäng av all annan statistic som du inte behöver i tooltipet så funkar det galant.

Ah, godis. Fanns t.o.m en nyare theorycraft på den sidan. Tackar och bockar som hjärtligast

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är jag "klar" med min ui så som jag vill ha den.
Är i praktiken en kopia av blaze101:s UI, har dock gjort lite småändringar:

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

http://www.geting.se/image.php/18509-WoWUI.JPG

Det var snyggt

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk

Hej

Har en fråga, har installerat SCT ok pillat med den så som jag vill ha den, en inställning som jag vill ha är att den DMG som JAG gör ska visas vr finns den funktionen? Den finns i WoW:s inbyggda interface men jag vill att ha så man ser skadan man gör i SCT typsnitt och sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glassbåt
Hej

Har en fråga, har installerat SCT ok pillat med den så som jag vill ha den, en inställning som jag vill ha är att den DMG som JAG gör ska visas vr finns den funktionen? Den finns i WoW:s inbyggda interface men jag vill att ha så man ser skadan man gör i SCT typsnitt och sådant.

http://wow.curse-gaming.com/en/files/details/2992/sct-damage/

Permalänk

Jag körde in skinner nu, och sen råkade jag "disabla" den. Ska man skriva nåt för att få fram den igen? har provat lägga in skinner på nytt i Addon mappen utan resultat.

tacksam för svar

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk

Farner: Tackar för upplysningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jota_ernst
Jag körde in skinner nu, och sen råkade jag "disabla" den. Ska man skriva nåt för att få fram den igen? har provat lägga in skinner på nytt i Addon mappen utan resultat.

tacksam för svar

Kan inte kommandot för att just visa den, men skriv /skinner så ska det komma fram en massa alternativ. Om den typ buggat och inte funkar kan du leta upp 2 filer i din karaktärs WTF-mapp som heter Skinner.nånting

Permalänk
Medlem

Jag har upptäckt en störande grej, som säkert blir svårt för er att hjälpa mig med.. men av någon anledning så kan jag inte dra med musen på ett speciellt ställe på min gubbe. Den bara halkar omkring som om det inte fanns något fäste (kan alltså inte ändra kameravinkeln). Ytan handlar om bara några millimeter i diameter, men är precis i mitten vid min gubbe. Så ofta träffar jag just den ytan och blir lika irriterad varje gång när jag ska ändra riktning med högerknappen intryckt eller kameravinkeln med vänster. Någon som har en aning varför det är på detta vis?

Får känslan av att något osynligt objekt orsakat av ett addon kan vara problemet, men vettefan vad.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Jag har upptäckt en störande grej, som säkert blir svårt för er att hjälpa mig med.. men av någon anledning så kan jag inte dra med musen på ett speciellt ställe på min gubbe. Den bara halkar omkring som om det inte fanns något fäste (kan alltså inte ändra kameravinkeln). Ytan handlar om bara några millimeter i diameter, men är precis i mitten vid min gubbe. Så ofta träffar jag just den ytan och blir lika irriterad varje gång när jag ska ändra riktning med högerknappen intryckt eller kameravinkeln med vänster. Någon som har en aning varför det är på detta vis?

Får känslan av att något osynligt objekt orsakat av ett addon kan vara problemet, men vettefan vad.

Jo det är troligen en addon som orsakar det. Jag hade nån enemy cast bar förr som gjorde så för mig, fast på ett stort område mitt på skärmen. Skitdrygt när man styr gubben med musen ...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Då har man äntligen fått tummen ur röven och provat göra det jag alltid velat göra, ta bort min action bars och försöka utöka utrymmet på skärmen, klickar ändå aldrig med musen. Provade med endast pet bar men det var lite knepigt att hålla koll på cooldowns så jag lade in en action bar, underlättar en del när jag ska dricka vatten och potions också.

Edit: Glömde att fråga om det var någon som kunde rekomendera nått adon så att jag kan flytta på min "cast bar"? Just nu är den lite ivägen, vill gärna ha ner min minimap en aning men min "cast bar" är ivägen. En mod för att flytta på bg ikonen på minimapen hade suttit fint det med.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Min castbar hamnar snett när jag kör med photeks nyaste? någon som vet hur man centrerar den? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

http://www.geting.se/image.php/18509-WoWUI.JPG

Skönt att se att uit funkade som det skulle

Såg imorsse att DART finns som en "fixad" version för 2.0.
Ska experimentera lite ikväll så får vi se vad som blir av.

Rekomenderar alla som använder en "all in one" inventory att använda modden MrPlow, autosorterar och auto stackar inventory.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tillbax på Swec efter en tid utan uppkoppling.
Såg att WoW fått ruskigt många ändringar, där ingår alla addons.
Pillade ihop och uppdaterade alla mina addons igår, men, har fortfarande ett antal jag inte fått o fungera.

- Aspected - En uppdaterad verisonen av Aspected

- Uppdaterad version av Trinket Menu

- Hunter Timers - Väldigt bekväm addon som visar Freez Trap, Serpent Sting timers etc.

- Tracking Addon vid Minimapen - Sparar oerhört mkt plats som hunter.

- ICU eller liknande (Hunter Tracking Addon som gör att man kan se lvl, ras, class etc i minimappen på track-ikonen). Denna addon verkar inte längre uppdateras i curse-gaming...?

- Hur gör man egentligen en macro med Feign Death och att mitt pet slutar attackera?! /use feign death bla bla bla men pet:et?

- Tar gärna emot tips om användbara hunter addons!

- Wardrobe - Jag och ACEWardrobe har inte kommit överens, kan ge den ett nytt försök om jag hittar en uppdaterad version

- Jag kan inte duelera normalt, måste skriva /duel. Det säger att Atlas addon:et blockerar denna funktion? Har samma problem med Titan Panel, fast något annan WoW funktion (kommer inte ihåg vilken funktion det var =P )

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu

Edit: Glömde att fråga om det var någon som kunde rekomendera nått adon så att jag kan flytta på min "cast bar"? Just nu är den lite ivägen, vill gärna ha ner min minimap en aning men min "cast bar" är ivägen. En mod för att flytta på bg ikonen på minimapen hade suttit fint det med.

riktigt snyggt ui, ECB casting bar (har för mig den hette så) kan då ändra färg, flytta, ja göra lite vad du vill med

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Då har man äntligen fått tummen ur röven och provat göra det jag alltid velat göra, ta bort min action bars och försöka utöka utrymmet på skärmen, klickar ändå aldrig med musen. Provade med endast pet bar men det var lite knepigt att hålla koll på cooldowns så jag lade in en action bar, underlättar en del när jag ska dricka vatten och potions också.
http://img213.imageshack.us/img213/6858/shot0418xy8.th.jpg

Har du lust att skriva ner vilka addons du använder? Framförallt buffmoden, är det CTmods nya eller?

Permalänk
Medlem

I need HELP!

Vill ha såhär: http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/uiuiuiogen2.png

Med guild chatten till höger.
Har gjort nytt window, flyttat dit det, tagit lock window. Men när jag går in i bg's , startar om. osv så försvinner guild fönstret därifrån?

Använder Chatmod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
I need HELP!

Vill ha såhär: http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/uiuiuiogen2.png

Med guild chatten till höger.
Har gjort nytt window, flyttat dit det, tagit lock window. Men när jag går in i bg's , startar om. osv så försvinner guild fönstret därifrån?

Använder Chatmod.

Testa att bocka ur "auto join guild channel" ur interface options, brukar funka efter att man gjort det av någon konstig anledning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoda^FFS
Testa att bocka ur "auto join guild channel" ur interface options, brukar funka efter att man gjort det av någon konstig anledning

Coolt, det funka! Tack!

Just ja, kan man på något sett fixa så att texten inte försvinner efter en stund i chatboxen?

Permalänk
Medlem

Hej jag har en fråga angående ett addon.
Jag kommer ej ihåg vad det hette men jag undrar om det finns något likande som funkar till den nya patchen?
Det är allså en "bar" där man kan plasera spells, potions etc

=http://www.picoodle.com/view.php?srv=img01&img=/6/12/20/f_Wo...

Tacksam för svar

MVH Gustav

Edit: sorry jag vet inte hur man länkar ordentligt. Hoppas någon ser vad jag menar

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

De två barsen du ser där kommer inbyggda i spelet.. Gå in i Interface->Advanced Options och klicka i Show Right bar 1 och Show right bar 2. Så tror jag att dom heter iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Coolt, det funka! Tack!

Just ja, kan man på något sett fixa så att texten inte försvinner efter en stund i chatboxen?

Jag är inte säker, men testa att bocka ur nått i stil med "fading chattext".