Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Du skämtar med mig?

I kid you not!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det kan inte vara så att det är din konsoll som har problem? Provat spela hos någon kompis eller så?

Inget fel på konsolen förutom att dom borde släppt den i slutet på -06 istället för -05.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC-spelare
I kid you not!

Inget fel på konsolen förutom att dom borde släppt den i slutet på -06 istället för -05.

Måste ju vara din konsoll då ingen annan har problem.

Lite goda nyheter iaf.
Dead Rising demo snart.
http://www.youtube.com/watch?v=rQddAJ4V8Dk&eurl=http%3A%2F%2F...

MS har överaskningar på gång för att kontra PS3-releasen.
http://www.mcvuk.com/newsitem.php?id=24192

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Måste ju vara din konsoll då ingen annan har problem.

Lite goda nyheter iaf.
Dead Rising demo snart.
http://www.youtube.com/watch?v=rQddAJ4V8Dk&eurl=http%3A%2F%2F...

MS har överaskningar på gång för att kontra PS3-releasen.
http://www.mcvuk.com/newsitem.php?id=24192

Härligt, Dead Rising är en av 360ns starkaste titlar imo. Verkar bli skitkul, älskar zombieslakt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Måste ju vara din konsoll då ingen annan har problem.

Alla jag känner som har 360 och alla maskiner jag sett i butik har problemen så, nej det är inte bara min maskin.

Sedan finns det ju dom som inte vill se problemen men det är en helt annan sak...

Permalänk
Medlem

Mitt Saint's Row fölt på som bara den utan fps drops. Endast när man krokade i stora krockar. Konsigt.

Permalänk
Medlem

Märkte inte några FPS drops men spelet flöt inte bra alls, var dålig FPS hela tiden vist konstant men det hjälper inte.

Mår förövrigt fortfarande illa efter att jag spelade det, inte så många spel som för mig att göra det i dagsläget men det här är ett av dem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Mitt Saint's Row fölt på som bara den utan fps drops. Endast när man krokade i stora krockar. Konsigt.

Vet inte om du kör SD eller HD samt vilken storlek på skärmen du har. Själv kör jag HD och 106" och där märks det kan jag säga.

Permalänk

Med "skitkonsoll" så syftade jag snarare på 360 rent allmänt. Det är väl inte något större fel på själva konsollen. Men vad är vitsen med att ha en om man inte kan lira något på den med flyt? Den största anledningen till att folk köper en är för att dom inte har råd att uppgradera sin dator hela tiden för att kunna lira det senaste med fin grafik. Denna fördelen är ju helt väck med 360. Visst, alla spel hackar inte. Men de som jag har sett fram emot har varit ett helvete, förutom PGR3 som funkar perfa.

Och det är inte något fel på min konsoll. Alla polare jag har som har en 360 upplever precis samma framedrops (5 per) i samma spel. Jag har även läst ett flertal gånger i denna tråden om att vi inte är dom enda som upplever detta.

Sen beror det på vilket format man lirar i också. Har man inte möjlighet att lira i HD så är spelen inte alls lika krävande.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC-spelare
Vet inte om du kör SD eller HD samt vilken storlek på skärmen du har. Själv kör jag HD och 106" och där märks det kan jag säga.

Varierar det inte från person till person också? hur känslig man är för det dvs...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Avstängd

360 kontrollen är verkligen mycket sämre än controller s till första boxen =/

hoppas dom fixar en ny nån gång snart

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
360 kontrollen är verkligen mycket sämre än controller s till första boxen =/

hoppas dom fixar en ny nån gång snart

Håller inte med dig alls, tycker att XBOX360 kontrollen är väldigt bra. Den är nästan lika bra som kontrollen den plagierade, dvs Dualshock. Controller S har för att nämna t.ex. 2 st knappar som är HELT TOTALT VÄRDELÖSA, svart och vit, medans de knapparna nu har hamnat där Dualshockens R1 och L1 ligger, väldigt bra. Inte minst för utvecklare som nu kan skapa alla spel med Dualshock som standard istället för att spelet ska bli sämmre som t.ex. SSX på XBOX var. Sen är fyra så kallade "shoulderbuttons" väldigt bra när man spelar FPS med kontroll då du plötsligt har 2 extra knappar som kan användas UTAN att släppa de analoga spakarna. MS gjorde ett bra jobb med XBOX360 kontrollen helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen handkontrollen till 360... svårt att gå tillbaka till den gamla nu måste jag säga Men jag tycker inte den är särskilt mycket bättre än handkontrollerna till PS2 och Gamecube, förutom det faktum att den är trådlös förstås...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Det ända som stör mig på 360 handkontrollen är styrkorset (d-paden), den är inget vidare exakt. =/
Märks klart när man spelar fighting spel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC-spelare
Vet inte om du kör SD eller HD samt vilken storlek på skärmen du har. Själv kör jag HD och 106" och där märks det kan jag säga.

Den tv jag har provat på är vanlig, har en hd och en vanlig. Och den är typ 32", ska ladda ner det på den andra 360 ochså och prova.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Gillar verkligen handkontrollen till 360... svårt att gå tillbaka till den gamla nu måste jag säga Men jag tycker inte den är särskilt mycket bättre än handkontrollerna till PS2 och Gamecube, förutom det faktum att den är trådlös förstås...

Nja jag tycker den känns plastig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Måste ju vara din konsoll då ingen annan har problem.

Njaa, det hela beror på hur känslig man är som person att uppfatta små förändringar. Nästintill alla konsolspel har problem med bilduppdateringen i vissa situationer, men det är långtifrån alla som har sådana problem att det blir jobbigt att spela. Jag finner det tyvärr helt omöjligt att spela Shadow Of The Colossus till PS under längre spelperioder just för att det hackar och flyter på allmänt dåligt, medans tusentals påstår att det inte hackar överhuvudtaget när det är konstanterat att det gör det. Visan kommer garanterat att återuptas med Saint´s Row.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Sen beror det på vilket format man lirar i också. Har man inte möjlighet att lira i HD så är spelen inte alls lika krävande.

Det beror snarare på hur stor bilden är än vilken upplösning man kör i. Har man större bild, desto större yta att märka av ojämnheter och hack. 360:n renderar alltid bilden i 720p, sedan skalas den upp/ner beroende på vad man kör med för inställningar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Nja jag tycker den känns plastig

Finns väl ingen handkontroll som inte känns plastig? Tycker xbox, PS2, PS, NES, SNES, N64 och GC känns plastig, men jag gillar faktiskt 360ns handkontroll mest. Den ligger skönt i handen, inte för långt mellan knappar och analoga spakar och den sladdlösa versionen funkar klockrent att spela med. Har aldrig haft nåt sladdlöst som funkat så problemfritt och har så bra reaktioner ändå.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

Ohhh helt omöjligt att ladda ner Saints Row demot!!!

Bara får upp något felmeddelande efter ett tag (suck)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Njaa, det hela beror på hur känslig man är som person att uppfatta små förändringar. Nästintill alla konsolspel har problem med bilduppdateringen i vissa situationer, men det är långtifrån alla som har sådana problem att det blir jobbigt att spela. Jag finner det tyvärr helt omöjligt att spela Shadow Of The Colossus till PS under längre spelperioder just för att det hackar och flyter på allmänt dåligt, medans tusentals påstår att det inte hackar överhuvudtaget när det är konstanterat att det gör det. Visan kommer garanterat att återuptas med Saint´s Row.

Sant, tyckte dock han verkade ha alldels för stora problem. Men det är ju möjligt att han är en av dom känsligare plus den stora bilden. Jag blir iaf glad varje gång jag läser sånt att jag inte stör mig det minsta på sånt där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MysticalAcid
Ohhh helt omöjligt att ladda ner Saints Row demot!!!

Bara får upp något felmeddelande efter ett tag (suck)

Säker på att du har utrymme så det räcker på hårdisken då?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Nja jag tycker den känns plastig

japp

dpaden är helt värdelös och dom analoga spakarna och triggerserna käns väldigt billiga

dessutom får jag inget direkt grepp om kontrollen, hade samma problem med dreamcast-kontrollen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Säker på att du har utrymme så det räcker på hårdisken då?

Hmm har jag inte tänkt på kanske är det som är fel? Ska kolla upp det nu.....

Där var felet tack så mycket Bi99uy för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Lite goda nyheter iaf.
Dead Rising demo snart.
http://www.youtube.com/watch?v=rQddAJ4V8Dk&eurl=http%3A%2F%2F...

En 720p version av samma trailer finns på xboxyde.com
http://www.xboxyde.com/news_3252_13296_2_en.html

Enormt blodigt!

Skratta högt när han körde runt zombien i jordborren.

Permalänk
Inaktiv

En riktitg framterate e viktig! Men vi ska inte bara hacka på 360, de senare PS2 spelen har just samma problem. De vill mer än PS2an vill, men å andra sidan äre ju en gammal konsoll.

I alla fall, jag hoppas 360 kommer över dessa problemen, och att i nästa generation finns bara 1 överlevande konsoll kvar. E jag en galen idiot? Nej, men vafan, kan jag få tillgång till alla spel genom att bara köpa en konsoll tar jag det före PS3 eller 360 varje dag. Så jävla mycket smidigare, men innebär det att titlar ska dö, då får 360n gå i graven. Men det e ju bara en åsikt angående spel.

Ni får ursäkta stavningen, något förfriskad just nu!

Permalänk
Medlem

anledningen till att det hackar är väl mer att dom inte kan utveckla spelen ordentligt. saints row laggar på sina ställen men spel som lost planet som är sjukt snyggare flyter på rätt bra (iaf för mig) vilket är synd. Men vi får hoppas på att dom lär sig.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det beror snarare på hur stor bilden är än vilken upplösning man kör i. Har man större bild, desto större yta att märka av ojämnheter och hack. 360:n renderar alltid bilden i 720p, sedan skalas den upp/ner beroende på vad man kör med för inställningar.

Jag lirar i 720p på en 42" plasma. Så det blir alltså ännu mer krävande för att jag har en stor bildskärm? Det låter verkligen inte som något jag hört förr. Bilden visas väl i en viss upplösning, som sedan stretchas ut för att passa min bildskärm. Det ska väl inte kräva någon prestanda på det sättet?

Jag får iaf hyffsat bättre fps om jag stänger av HD totalt via kontakten och i menyn. Men då ser bilden för jävlig ut.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Det enda som kommer med stor bild är att grafikfelen är lättare att upptäcka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag lirar i 720p på en 42" plasma. Så det blir alltså ännu mer krävande för att jag har en stor bildskärm? Det låter verkligen inte som något jag hört förr. Bilden visas väl i en viss upplösning, som sedan stretchas ut för att passa min bildskärm. Det ska väl inte kräva någon prestanda på det sättet?

Jag får iaf hyffsat bättre fps om jag stänger av HD totalt via kontakten och i menyn. Men då ser bilden för jävlig ut.

Prestandan har inte ett dyft att göra med vilken storlek på bilden man kör i, utan det är snarare så att man märker av grafikfel och hack betydligt lättare desto större bilden är. Kom kanske inte fram helt tydligt i mitt gamla inlägg.

Ifall du får bättre prestanda när du stänger av HD så är det något som är konstig med din 360, då den sim sagt alltid renderar i en fast upplösning och sedan låter ett separat chip skala om det. Jag märker då iallafall ingen skillnad när jag kör på projektorn i 1280x720 och på en 32 tums CRT tv i SD, spelen hackar likamycket på samma ställen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag lirar i 720p på en 42" plasma. Så det blir alltså ännu mer krävande för att jag har en stor bildskärm? Det låter verkligen inte som något jag hört förr. Bilden visas väl i en viss upplösning, som sedan stretchas ut för att passa min bildskärm. Det ska väl inte kräva någon prestanda på det sättet?

Jag får iaf hyffsat bättre fps om jag stänger av HD totalt via kontakten och i menyn. Men då ser bilden för jävlig ut.

Är det en låg eller högupplöst plasma du har? Kan ha något med din plasma att göra hur den hanterar signalen och hur den skalar om bilden.

Ett alternativ är ju att prova köra med VGA-kabeln till 360. Så kan du ställa in olika upplösningar och prova dig fram.

Permalänk
Avstängd

Så nu finns Street fighter 2 att tanka hem på XBLA

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports