vilket moderkort rekomenderar ni om jag är sugen på dessa delar?

Permalänk
Medlem

vilket moderkort rekomenderar ni om jag är sugen på dessa delar?

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/fläkt

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs (uppgraderar nästa månad med en sticka till)

Hiper Nätaggregat ATX 580W Svart, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin

Så ser kundvagnen ut hittils. Låda, hårddiskar samt kringutrustning(mus,t-bord osv) har jag liggandes hemma.

Men vilket moderkort tycker ni jag ska välja? Är det något annat ni vill säga? Hur är det med kylningen på graffekortet? Helt ok det som följer med eller bör man köpa ett nytt? Och processorkylning, där har jag också dålig koll.

Tacksam för alla tips.

Permalänk
Medlem

En DFI planka skulle jag köpt.

Ang. minnet: köp inte 3x512mb!!!

Köp en 1gb sticka nu och köp en till senare, så kör du dual channel på dessa.

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seawally
En DFI planka skulle jag köpt.

Ang. minnet: köp inte 3x512mb!!!

Köp en 1gb sticka nu och köp en till senare, så kör du dual channel på dessa.

Okej. Dfi har jag kikat en del på. Minnet var miss av mig! hehe, självklart är jag ute efter en 1 gb sticka nu för att uppdatera senare med en till.. Jag har väll lite grus i ögonen nu så här mitt i natten

Permalänk
Medlem

Varför köpa en boxad fläkt? Det finns mycket bättre fläktar att köpa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henki2
Varför köpa en boxad fläkt? Det finns mycket bättre fläktar att köpa!

skriver att jag har dålig koll på vad som gäller. Ge förslag på vettig prollekylning?

Permalänk
Medlem

Zalman CNPS 7000 eller 7700 är mina favoritfläktar, har ni något annat förslag?

Permalänk
Medlem

DFI kostade en del för mycket har jag kommit fram till. Vad sägs om detta ?

MSI K8N SLI-F, nForce4 SLI, Socket-939 SATA,GbLAN,ATX,Raid,Dual-DDR,PCI-Ex16
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311329&s=sc

Permalänk
Medlem

han kanske inte vill lägga ut pengar på en annan kylare när boxade kylningen faktiskt funkar bara att det låter lite mer? angående minnet så skulle jag nog sattsa på en KHX 1gb sticka. För att sedan köpa en till när du har pengar. om du nu är ute efter snabba minnen annars så är A-Data vädligt prisvärda nu?`billigaste 2x1gb stickor som finns ute nu "tror jag"

edit: men om du nu är ute efter en bra cpu kylare och vill lägga pengar på det så sattsa på en Zalman eller en XP120 med en 16db adda fläkt på. båda är tysta och effektiva.

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem

komplett.se säljer bara boxade för övrigt.. eller är det jag som ser som en kalv?

Tackar för era förslag gällande cpu kylning. Körper nog en ny zalman som jag tidigare kört på och det har ju fungerat bra.

Permalänk
Medlem

Kör på en Zalman eller en TT.

En DFI planka också

Visa signatur

Thermaltake Shark ~ DFI nF4-D ~ 3500+ Venice @ 2400Mhz [Temp Idle: 32 Full: 40] Tt Big Typhoon ~ 2048MB Corsair XMS 3200C2 (2x1024) [2.5 3 3 6] ~ XFX 7800GT 460/1068 ~ Hiper 580W ~ Seagate 250Gb