Permalänk
Medlem

Tävling med hemligt pris...

Ja, som topic lyder... Här finns chansen till att kamma hem ett litet pris som kanske kan vara något för din moddade dator eller nåt...

Skall inte säga vad priset är, mer än att det lyser, men är inte en lysdiod eller lampa... Är inte heller någon grej som man köper i vilken affär som helst. Mitt jobb "sponsrar" mig med denna, kan jag säga Inpriset på jobbet är ca 600:- Priset är en begagnad pryl, men fungerar precis som en ny...

Men nu till tävlingen. Skall först och främst berätta lite om bakgrunden till denna idé:

På jobbet så sköter vi våran tidrapportering på så sätt att vi matar in våra arbetade timmar i ett tidrapporteringsprogram. Vi har alltså ingen stämpelklocka, ingen som kontrollerar oss, utan det är bara vårat samvete som styr oss Nu har några killar upptäckt att på deras avdelning så finns det en kille som inte verkar ha allt för mycket till samvete. Han fuskar m.a.o på sin tidrapport. De har hållt lite koll på när han har kommit och gått och sedan kollat upp vad han har rapporterat för tid, och det har inte riktigt stämt överens. Det är ibland ett par timmars skillnad. Nu tänkte vi att vi på något sätt skall logga hans arbetstid och på så sätt kunna stämma av hans tidrapporter lite bättre. Sedan så vill de ha ett underlag för att kunna visa upp för deras chef.

Fubbe-killen jobbar som montör och har sin egen arbetsbänk där han sitter och jobbar hela dagarna. Det han gör när har kommer på morgonen är att tända på sin bänk, och när han slutar för dagen så släcker han den då givetvis. En liten tanke som kom upp är att bygga något som loggar tiden som hans bänk är spännings-satt. Typ att när han sätter på strömmen, så startar en klocka och går så länge han har strömmen på till bänken. Sen kan man läsa av den varje vecka och se hans antal jobbade timmar.

Det var den bästa idé som vi kunde komma på, men jag tvivlar inte på att ni har ännu bättre idéer att komma med. Alla ideér och förslag är välkomna. Kommer man med en utförlig beskrivning och kanske till och med en ritning så är chansen större till att kamma hem vinsten. En avancerad lösning innebär inte att den vinner över en väldigt simpel. Ju simplare men ändå smart lösning kan vara nyckeln till vinsten...

Har ni några frågor om hans arbetsplats utformning eller kanske vad för utrustning som han använder, eller vad ni nu vill veta så skall jag göra mitt bästa för att svara på det.

Deadline på denna tävling är den 30:de september kl. 23.59.59. Någongång i början i av oktober kommer vinnaren att koras.

Så gnugga geniknölarna ordentligt nu och kom med era fiffigaste lösningar. Jag kommer att hålla koll dagligen för att svara på frågor m.m....

Lycka till och må bäste man/kvinna vinna... (eller vad man nu säger)

Permalänk
Medlem

Bara undrar.
Hur ska ni få chefen att lyssna?
Det bästa vore väl att gå och prata med honom och sedan att han också kontrollerar när ni sätter in det eller liknande.
Nu vet jag inte vad ni har för chef, men ni vet antagligen bäst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En lite fråga: När du säger "tända sin bänk". Är det typ en sån ljusbänk som ex. arkitekter har, som lyser upp pappret underifrån?

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Bara undrar.
Hur ska ni få chefen att lyssna?
Det bästa vore väl att gå och prata med honom och sedan att han också kontrollerar när ni sätter in det eller liknande.
Nu vet jag inte vad ni har för chef, men ni vet antagligen bäst.

Det har hänt tex att denna kille jobbat halvdag, men ändå rapporterat den som en jobbad heldag. Chefen har blivit underrättad, men han den dumme fan tror ju att den bara har skett ett misstag som inte varit meningen... Vi har bara haft enstaka gånger att komma med. Nu vill vi kunna visa att han har satt det i system att fuska.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _boriz
En lite fråga: När du säger "tända sin bänk". Är det typ en sån ljusbänk som ex. arkitekter har, som lyser upp pappret underifrån? [/B]

Nej, det är en vanlig arbetsbänk med bl.a en lödkolv och lite annan bröte. Med att tända sin bänk menar jag att han tänder lysröret vid sin arbetsplats, sätter igång lödkolv m.m.

Permalänk
Medlem

Att installera en dold kamera kan väl inte vara så svårt?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

att smyga in en sånhär http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=131331.htm någonstans på arbetsbänken kanske tål att tänkas på?

Den kanske även skulle kunna förses med en dygnstimer som gör att den stängs av när skiftet är slut? Jag antar att det är fler skift på arbetsplatsen, dessutom kan det vara missvisande om snubben glömmer släcka lampan.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem

Vanligt tidtagarur sån vanlig som man klickar på en knapp så sätts klockan igång, men istället koppla den brytaren till knappen på bänken. kanske tänker helt fel men det är det lättaste sättet jag kommer på:P..

Permalänk

Som Bad_and_ugly sa, Fast kanske denna som går på 220v, Så slipper ni krångla med dc omvandlare osv.
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elf...
Samt en sådan kanske?
http://www.jula.se/butik/default.asp?pf_id=SE-400161 Som stänger av spänningen till räknaren om tex lampan är på längre än ~18:00.

Gjorde ett litet schema,

Du paralellkopplar allt så inte tex timern bryter strömen för lampan på nått sätt. Nu vet jag inte hur mycket du kan och vågar "bygga om".
Men tror detta skulle fungera

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Frågan är ju hur mycket man kan "modda" grejer i hans närhet utan att han märker det.

Mitt enkla förslag är så här:
Köp en elenergi-mätare på Clas Ohlson för 179:- (http://www.clasohlson.se/shop/store/fs_mm.asp?CatPath=Eq0q112...). Koppla in den till lysröret och mät hur mycket lysröret drar och kalla detta för x. Nollställ den och låt den sitta kvar. Efter t ex en vecka läser du av hur många kWh den står på och kalla detta för y. Antalet timmar lampan/lysröret har varit igång är då y*1000/x.

Fördelar: mycket enkel lösning
Nackdelar: man ser energimätaren, han kanske inte har lysröret på exakt den tiden han jobbar (glömmer det när han går hem, på lunch osv).

Alternativ 2:

Gör om det manuella systemet till ett mycket enkelt delvis automatiserat system. Ställ upp en dator där man t ex får "klicka" på en hemsida när man kommer och går och registrera tiden. Hemsidan ska då givetvis inte vara tillgänglig från internet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Att installera en dold kamera kan väl inte vara så svårt?

Letar efter en enkel lösning och framför allt billig. Räcker ju inte med bara kameran, utan allt måste ju spelas in och joxas med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
att smyga in en sånhär http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=131331.htm någonstans på arbetsbänken kanske tål att tänkas på?

Den kanske även skulle kunna förses med en dygnstimer som gör att den stängs av när skiftet är slut? Jag antar att det är fler skift på arbetsplatsen, dessutom kan det vara missvisande om snubben glömmer släcka lampan.

Detta var inte en dum idé. Egentligen så hade jag tänkt mig ett hemmabygge av något slag, då detta är ett forum för modifikationer - eget bygge m.m. men finns det färdiga grejor, så varför inte? Man skulle ju kunna sätta en liten diskret stickpropp i ett uttag på hans bänk och sedan dra kabeln vidare till något bra ställe där man kan gömma drifttidsmätaren.

Fler skift är det inte, utan vanligt dagsarbete så att säga. Risken att snubben glömmer att släcka lampan är inte särskilt stor. Det har aldrig hänt hittills i alla fall vad jag vet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Som Bad_and_ugly sa, Fast kanske denna som går på 220v, Så slipper ni krångla med dc omvandlare osv.
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage...?dok=131331.htm
Samt en sådan kanske?
http://www.jula.se/butik/default.asp?pf_id=SE-400161 Som stänger av spänningen till räknaren om tex lampan är på längre än ~18:00.

Gjorde ett litet schema,

Du paralellkopplar allt så inte tex timern bryter strömen för lampan på nått sätt. Nu vet jag inte hur mycket du kan och vågar "bygga om".
Men tror detta skulle fungera

Ett plus för det fina schmat

Att våga bygga om är inga problem. Lite pillipill får man allt räkna med.

Än så länge så är nog idén med en drifttidsmätare den bästa. Tyvärr så är den ju inte speciellt diskret, utan blir lite "klumpig" och blir svår att gömma...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Frågan är ju hur mycket man kan "modda" grejer i hans närhet utan att han märker det.

Mitt enkla förslag är så här:
Köp en elenergi-mätare på Clas Ohlson för 179:- (http://www.clasohlson.se/shop/store...82B390113267925). Koppla in den till lysröret och mät hur mycket lysröret drar och kalla detta för x. Nollställ den och låt den sitta kvar. Efter t ex en vecka läser du av hur många kWh den står på och kalla detta för y. Antalet timmar lampan/lysröret har varit igång är då y*1000/x.

Fördelar: mycket enkel lösning
Nackdelar: man ser energimätaren, han kanske inte har lysröret på exakt den tiden han jobbar (glömmer det när han går hem, på lunch osv).

Alternativ 2:

Gör om det manuella systemet till ett mycket enkelt delvis automatiserat system. Ställ upp en dator där man t ex får "klicka" på en hemsida när man kommer och går och registrera tiden. Hemsidan ska då givetvis inte vara tillgänglig från internet.

Får nog lov att säga att en drifttidsmätare slår förslaget med energi-mätaren. Drifttidsmätaren har fördelen med att man inte behöver räkna om för att kontrollera tiden. Nackdelen med den är väl att den inte går att nolla efter varje avläsning.

Att göra om det manuella systemet är inte aktuellt. Då kan vi ju inte sätta dit honom rejält som vi hade tänkt Dessutom så blir det nog en kostnad för företaget som de inte är intresserade av. Men efter att vi kommit med vår bevisning mot tidsfuskaren, så vet man ju inte vad som händer, för att förhindra att det händer igen...

Permalänk

varför gör ni inte så här.

Fuskaren åker hem, då går ni till chefen och säger att han åkt hem. Sen får han titta till i databasen vad han har angivit för timmar.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
varför gör ni inte så här.

Fuskaren åker hem, då går ni till chefen och säger att han åkt hem. Sen får han titta till i databasen vad han har angivit för timmar.

Tidsrapporteringen sker i efterhand. Oftast månadsvis i slutet av varje månad. De som är duktiga rapporterar tid varje vecka, men det går lite upp och ner. Varje månad skall vi i alla fall fört in våran arbetade tid i systemet.

Sen så vill vi ha en längre tidsperiod att kontrollera, gärna en månad eller så för att se hur mycket det skiljer.

Eller så kanske det är så att "fuskaren" anser att han jobbar så effektivt att på en timmes arbete, så jobbar han så effektivt att han anser att det är 1,5 timmes jobb

Permalänk
Medlem

Kan inte NI skriva upp när han kommer och går i 1-2 veckors tid. Sedan går ni alla in (antar att det är några stycken) till chefen och lägger upp det på hans bord och visar hur det går till på hans arbetsplats. Han lär ju tro på er om ni är några stycken (han bryr sig nog om sina pengar med).

/kale

edit: finns ju ingen anledning till att krångla till det

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Hmm det är konstigt tror minsann det finns en sån på varje arbetsplats.
Håller med det är irriterade som bara den.
Men säger inte människan till när han går, eller ser ingen att han går??
Är det ingen som saknar honom vid 16.00 när det är dax att gå hem?
Gör han så varje dag, eller bara i början och i slutet av veckan?

Jag är för dom enkla lösningarna, därför är mitt förslag att ni för en logg
över honom själva i ett excel blad.
Under låt oss säga under 2 veckor, då är det knappast ett fel eller nått som bara händer vid enstaka tillfällen.
Kolla sedan tidrapporten, gå med den till chefen tillsammans med er logg.
Borde vara tillräckligt för er chef att reagera på.
Eller så kan ni ju konfrontera honom själva innan ni går till chefen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Kan inte NI skriva upp när han kommer och går i 1-2 veckors tid. Sedan går ni alla in (antar att det är några stycken) till chefen och lägger upp det på hans bord och visar hur det går till på hans arbetsplats. Han lär ju tro på er om ni är några stycken (han bryr sig nog om sina pengar med).

/kale

edit: finns ju ingen anledning till att krångla till det

Jo visst skulle man kunna göra som du säger, men jag tänkte att ni skulle få visa er uppfinningsrikedom här på SweClockers. För visst är det roligare att bygga en liten mackafilidonk istället för att skriva upp tiderna på ett papper? Problemet med att skriva upp tiderna på papper är att fubbe-gubben ibland kommer först på morgonen och då är det ju lite svårt att motbevisa att han inte började klockan 06.00 som han säger utan 07.00 när näste man kom...

Permalänk
Medlem

borde det inte snarare ligga i chefens intresse än ert att personerna han har anställda sköter sitt jobb ? om jag va chef och jag fick uppgifter om att nån fuskar skulle jag ta tag i detta själv alla fall

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

Varför fixar ni inte ett nytt program där man skriver in namn + lösenord när man kommer och samma när man går, då kan han ju inte skriva in fel tider...

Permalänk
Medlem

Kan ni verkligen tillförlita er på strömmen ... hmmm alltid på osv. kan bli fel.
Tycker dock allt detta låter lite fel.. alltså vett å rätt å så. Prata med eran medarbetare sedan chefen lite mer (fast de kräver ju mod). Sen kan ni sätta upp mätare om de kommer till det, utan att smussla.
Kanske inte lika kul, men nog mera rätt iaff.

Edit:
Bäst vore ju med ett vanligt passerkortsystem med tidkoll för alla..Då slipper ju alla tidsrapporteringen. Fast de kanske är för dyrt(hmm)/snålföretag. Tryck på (öööhm facket ) om det.

Permalänk
Medlem

Det absolut simplaste måste ju vara en helt vanlig dygnstimer, typ 20 spänn om man köper på rätt ställe. Kolla av en gång om dagen, och skruva tillbaka till nolläge.

Varför bygga grejer när det finns som funkar?

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
borde det inte snarare ligga i chefens intresse än ert att personerna han har anställda sköter sitt jobb ? om jag va chef och jag fick uppgifter om att nån fuskar skulle jag ta tag i detta själv alla fall

Problemet är att vi har bara enstaka gånger att komma med, och de gånger som vi varit inne hos chefen och påtalat detta (3-4 gånger)så har resultatet blivit fubbe-gubben skyller ifrån sig med att han gjort ett litet misstag på tidrapporteringen som inte alls varit meningen. Och eftersom våran chef är så förbannat godtrogen av sig så sväljer han ju det med hull och hår.

Nu hade vi tänkt oss att ha lite mer att komma med och verkligen visa att det inte är något misstag att han sätter upp mer tid än han jobbar och att han dessutom har satt det i system. Hjälper inte detta och våran chef inte gör något åt det så kommer vi gå högre upp till våran VD, och hoppas på bättre respons där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fält
Varför fixar ni inte ett nytt program där man skriver in namn + lösenord när man kommer och samma när man går, då kan han ju inte skriva in fel tider...

Vi skall först och främst se till att något görs mot "tids-optimisten". Sedan efter det så kanske ett nytt tidrapporteringssystem kommer på fråga. Men det är inget för oss att bestämma, utan det får våran VD göra...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Kan ni verkligen tillförlita er på strömmen ... hmmm alltid på osv. kan bli fel.
Tycker dock allt detta låter lite fel.. alltså vett å rätt å så. Prata med eran medarbetare sedan chefen lite mer (fast de kräver ju mod). Sen kan ni sätta upp mätare om de kommer till det, utan att smussla.
Kanske inte lika kul, men nog mera rätt iaff.

Edit:
Bäst vore ju med ett vanligt passerkortsystem med tidkoll för alla..Då slipper ju alla tidsrapporteringen. Fast de kanske är för dyrt(hmm)/snålföretag. Tryck på (öööhm facket ) om det.

Att prata med våran medarbetare hjälper inte. Han vet ju att vi kommit på honom, men han fortsätter ju ändå. Desamma gäller chefen... Ibland så verkar det som om det är OK att fuska med tiderna på avdelningen, så alla kanske skulle börja med det Då skulle det nog hända saker...

Gällande passerkortsystemet så är det inget som är intressant i detta läget. Det är upp till vår VD att bestämma hur det skall bli i framtiden. I dagsläget så vet han inget om detta som pågår här på avdelningen. Men snart så blir det väl att gå direkt till honom för att det skall hända saker...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JL
Det absolut simplaste måste ju vara en helt vanlig dygnstimer, typ 20 spänn om man köper på rätt ställe. Kolla av en gång om dagen, och skruva tillbaka till nolläge.

Varför bygga grejer när det finns som funkar?

En dyngstimer kommer inte att funka, då vi inte vet säkert om vi kommer ha möjlighet att läsa av den varje dag. Det optimala hade varit att mackapären loggar dag för dag, men går att tex läsa av en gång i veckan.

Permalänk
Medlem

Ok, veckotimer då? Finns analoga sådana för inte så mycket mer pengar.

(om man förutsätter att tiden är mindre eller lika med 8 h räcker en dygnstimer upp till 3 dagar)

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem

Svårfångad figur :] gl :]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
borde det inte snarare ligga i chefens intresse än ert att personerna han har anställda sköter sitt jobb ? om jag va chef och jag fick uppgifter om att nån fuskar skulle jag ta tag i detta själv alla fall

det ligger nog i bådas ,(han snor ju deras lön).. men cheffen kan mycket väl agera, det är väl knappast någonting an skryter om.. det ska ju vara hemligt så han inte skärper sej

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En fråga bara.

Varför skiter ni inte bara i honom? Jobba på som vanligt.

Det finns alltid sådana som denne person, har även sådana på mitt jobb...

Permalänk

Modda in tidtagaren i en gammal radio ni kopplar in men inte har igång (den ska naturligtvis fungera) så finns det ganska gott om spelrum för elektronik, radioapparater brukar ha ganska luftigt innanmäte. Viktigast är att radion går på snubbens eluttag så tidtagningen blir korrekt samt att han inte kopplar ur den för att köra elverktyg.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk

köp en stämplins klocka... eller försöka göra så att man måste gå in till chefen vid början och slut av dagen.. "lite svårt de med tider"

jag förstår att ni är sura om det finns någon som lurar systemet och utnjyttjar de

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sitter ni ner när ni jobbar eller finns det så man kan stå också?

Visa signatur

Dator:1 |Amd XP 2000| Asus Radeon 9200se 128mb | 1x60gb ibm deskstar | 1x40gb ibm deskstar| 1X160 Maxtor 9+|
www.sunny-gti.tk | Friskt kopplat hälften brunnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
Modda in tidtagaren i en gammal radio ni kopplar in men inte har igång (den ska naturligtvis fungera) så finns det ganska gott om spelrum för elektronik, radioapparater brukar ha ganska luftigt innanmäte. Viktigast är att radion går på snubbens eluttag så tidtagningen blir korrekt samt att han inte kopplar ur den för att köra elverktyg.

Tänk vad glad han skulle bli för att ha fått en alldeles egen radio
Bara han inte byter uttag till ett som sitter på sidan av hans bänk, för det är spänningssatt dygnet runt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet

köp en stämplins klocka... eller försöka göra så att man måste gå in till chefen vid början och slut av dagen.. "lite svårt de med tider"

jag förstår att ni är sura om det finns någon som lurar systemet och utnjyttjar de

Det där med att ändra tidsrapporteringssystemet på något vis är inte intressant, då det hela skall ske i det tysta så att vi kan sätta dit honom...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr-EaMer

Sitter ni ner när ni jobbar eller finns det så man kan stå också?

Vid arbetsbänken är det sittande ställning som gäller. Sedan är det inte under hela dagen som han sitter vid sin bänk heller, utan det är alltid lite spring för att hämta prylar som skall monteras ihop, lite packning osv...

Permalänk
Medlem

Sätt upp en rörelsesensor som registrerar tid och duration så ser ni ju om och hur länge personen uppehåller sig i sitt område.

//Mackan

Visa signatur

Dator:1 |Amd XP 2000| Asus Radeon 9200se 128mb | 1x60gb ibm deskstar | 1x40gb ibm deskstar| 1X160 Maxtor 9+|
www.sunny-gti.tk | Friskt kopplat hälften brunnet.

Permalänk

enklaste blir nog att sätta in en tidsstämpelmaskin, (sånna där man stoppar in kort i som sen läser och skriver tid) och sen kollar ni där enklare kan det inte vara.sen om han inte stämplar in så får han ju självklart inga pengar eftersom han enligt maskinen inte varit på jobbet

*Edit*

Om ni försöker göra allt i smyg så har jag för mig att det kan vara olagligt, det e ju t.ex. olagligt att planera ett brott och om ni gör detta i smyg så kan det räknas som kränkning har jag för mig (det är ju olovligt att filma t.ex utan personens veto samma är det om ni utan att han vet det stämplar hans tid. NI är ju för gudsskull där ni ser ju för fan om han går eller e kvar, det räcker eftersom ni e vittnen

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall