Hjälp snabbt! Fattar inte hur zalman fläkten ska fästas1

Permalänk

Hjälp snabbt! Fattar inte hur zalman fläkten ska fästas1

Har ett Asus 939 sockel moderkort och nu har jag köpt en zalman fläkt till cpun. Men jag fattar inte hur den ska sitta. Måste man skruva bort moderkortet för att få på den?

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

hej!vilken zalman har du köpt till och börja med???

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Om det är en Zalman 7000b så måste du ta ur moderbordet ur lådan och ta bort plattan som sitter "på andra sidan slotten". Och runtom slotten också för den delen...

Permalänk

neej!det behöver han inte,kan sabba korten genom det....räcker o sätta den direkt på slotten runt proppen...gjorde jag..funkar perfekt

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Funderar själv på en Zalman 7000-B. Har en AMD64 socket 754. Jag är också lite osäker vad gäller fästningen. Hur sitter den fast egentligen? Den väger ju trots allt nära ett halv kilo.

Permalänk

på min msi är orginal fästet mkt kraftfullare än zalmans platsfäste.......så därför bytte jag inget, det är stabilt som fan....oftast behöver man inte ta bort moderkortet...man behöver inte ens använda orginalanordningen där framme....ta bort allt, tills du på framsidan av cpu_n bara har två hål....lägger på kylaren, och skruvar du i dom långa skruvarna som kommer med.....jag gjorde så och det sitter som betong...

Visa signatur

Amd 64 3200+ @2.6 ghz, 1, 5 gb Twinmos pc3200 @ 230 mhz, 200 Gb SATA hdd, moddad MSI s.939 Mobo, Powercolor X850Xt PE AGP 256 MB, Tuniq Tower Cpu-kylning, Zalman vf700-cu vga, 2x 120mm Ewerflow 5v, ThermalTake Shark Fulltower

Permalänk

håller me sadber_23...man behöver inte slotten.
men tycker inte man ska på o pilla bakom kortet

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARAGON_GBG
neej!det behöver han inte,kan sabba korten genom det....räcker o sätta den direkt på slotten runt proppen...gjorde jag..funkar perfekt

Happ, där ser man. Jag gjorde då som den medföljande foldern visade. Men slipper man byta "bottenplattan" så är det ju bättre.

Permalänk
Medlem

väger inte den mer än ett halvt kilo? 700g?
Eller är jag fel ute? ;P

btw, om man är försiktig och vet vad man gör så kan man visst pilla bakom mobot, När jag skulle byta kondingar på mitt AK77Pro mobo så "råkade" jag tappa det i marken i ett betong golv och jag repade baksidan med mejsel men det funkar perfa! Faktum är att det gick och klocka min CPU några MHz mer efter det hur det nu gick till :D:D:D

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -