Permalänk

helt ny dator, helt ny röd pixel..

Kom just hem med min nya bärbara dator, en lg lw60. sätter på den och redan direkt upptäcker jag en liten, konstant röd pixel inte långt ifrån mitten på skärmen.

Lg's pixelgaranti säger att upp till fyra subpixlar får vara döda, jag har då en..

Men datorn är köpt på itservice.se, alltså har jag 14 dagars ångerrätt av mitt köp. Dock så står det att "Om förseglingen för programvara/drivrutiner till hårdvara har brutits, gäller inte ångerrätten på hårdvaran." Och klart som fan att jag har öppnat plastpåsarna till grejerna..

vad tycker ni jag ska göra? gäller fortfarande min ångerrätt?

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

Re: helt ny dator, helt ny röd pixel..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bengan_svensson
Kom just hem med min nya bärbara dator, en lg lw60. sätter på den och redan direkt upptäcker jag en liten, konstant röd pixel inte långt ifrån mitten på skärmen.

Lg's pixelgaranti säger att upp till fyra subpixlar får vara döda, jag har då en..

Men datorn är köpt på itservice.se, alltså har jag 14 dagars ångerrätt av mitt köp. Dock så står det att "Om förseglingen för programvara/drivrutiner till hårdvara har brutits, gäller inte ångerrätten på hårdvaran." Och klart som fan att jag har öppnat plastpåsarna till grejerna..

vad tycker ni jag ska göra? gäller fortfarande min ångerrätt?

brukar dom inte ha "1 pixel garanti" om den sitter i mitten? Kollat det?
Annars vet jag inte vad du kan göra förutom att leva med det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

ja tror din ångersrätt gäller, jag öppna min acer 5021 och körde den 1 vecka sen lämna ja tillbaka den för den klydda förmkt.

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piledahlaren
ja tror din ångersrätt gäller, jag öppna min acer 5021 och körde den 1 vecka sen lämna ja tillbaka den för den klydda förmkt.

det där kan variera otroligt mycket från återförsäljare till återförsäljare..

Permalänk
Medlem

jag fick precis hem min IBM x41:a. en död röd pixel längst ner i vänstra hörnet. jag brur mig inte eftersom den inte syns, men hade den varit i mitten hade det varit jobbigt.

Permalänk

uppdatering: dom hävdar att jag inte köpt datorn på distans eftersom jag hämtat ut den i deras butik.

får la ringa konsumentverket imorgon eller skita i det eftersom det är marginellt och bara syns mot i princip svart bakgrund.

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

Det är inget att göra. Det är fabrikörernas pixelgarantier som gäller och de täcker inte en röd cell. Tyvärr...

Permalänk
Medlem

Finns mycket att göra tycker jag. Kämpa på så kanske det löser sig. Om inte så har du gjort vad du kan iaf

Visa signatur

MÄÄAKLUBA