Zonealarm Security Suite

Permalänk
Medlem

Zonealarm Security Suite

Jag är ute efter ett internet security paket och vill få tips på bra sådana. Jag har provat F-Secure men har problem med något program som troligen krockar med den. Jag har använt Norton tidigare och är nöjd med den då jag inte fått några virus hittils.
Men jag funderar lite på ZONEALARM SECURITY SUITE, kan den vara nåt?
Jag är tacksam för tips...

Visa signatur

MacBook Air 13,3"

Permalänk
Medlem

Finns många trådar om detta ämne.

Men du har McAffe som har liknade som F-Secure (inbyggd firewall & anitivirus & spamfilter & med mera)
Har provat denna produkt på jobbet och den är faktiskt bra.Nackdelen med denna tyckte jag var typsnittet.Det skall vara så populärt idag med XP style över alla program som görs.

BitDefender är också ett liknade program som McAffe.Nackdelen där tyckte jag var då du uppdaterade programmet så försvann programmet ifrån taskbaren och hela programmet startade om.Det är inte heller bra då du har utan skydd i några sekunder.Dessa sekunder räcker för att du ska får
" skräp "
ZoneAlarm har jag dålig erfarenhet av pga av krånglig maskin och portinställningar via internt nätverk.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

trend micro har också en hel security suite. jag har mycket god erfarenhet av deras virusskydd, men jag vet tyvärr inte hur brandväggen fungerar.

läs mer här.

Citat:

Key Features

* Comprehensive Virus Security
* Enhanced Spyware Detection and Removal
* Anti-Phishing –New!
* Home Network Control –New!
* Wi-Fi Intrusion Detection –New!
* Improved Spam Filtering
* Personal Firewall

kanske kan vara något?

edit:

alltid hög(s)t upp på cnet's listor också
http://reviews.cnet.com/4566-3681_7-0.html?tag=dir.av&sort=ed...
och det kostar inte alls mycket. vet inte pris i sverige, men det verkar ligga runt 20-50 amerikanska riksdaler.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

vet inte om detta hjälper men själv kör jag med norton anti virus och zonealarm pro som brandvägg... zonealarm tycker jag funkar kanon + att det funkar bra ihop med norton antivirus.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
vet inte om detta hjälper men själv kör jag med norton anti virus och zonealarm pro som brandvägg... zonealarm tycker jag funkar kanon + att det funkar bra ihop med norton antivirus.

Instämmer, har en lika installation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha

instämmer - kör så på denna dator och har just börjat använda "Zonealarm Security Suite" på min andra dator så det är lite för tidigt att uttala sig om hur bra den är men jag är då hittils nöjd med den.