Den har börjat ge mig bluescreen hela tiden... :(

Permalänk
Medlem

Den har börjat ge mig bluescreen hela tiden... :(

nu på senare tid så har min dator börjat starta om sig helt oväntat, det kan vara när som helst, vid uppstart, vid vanligt arbete eller vid spelande.

jag har letat mig fram till att stänga av automatisk omstart så jag kan se vad problemet är, och satte mig för att "få den å krasha"

efter några timmar kom detta meddelandet upp:

***STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xACC696F6, 0xAA3C2BE0, 0xAA3C28DC)

***tcpip.sys - adress ACC696F6 base at ACC61000, datestamp 4294CC20

påbörjar dump av fysiskt minne, dump klar etc.etc...kontakta ÅF blablabla....

Finns det någon här som är kunnig nog att identifiera dessa "felkoder"??

...skulle vara mycket tacksam om jag kunde få lite hjälp!

det hör även till saken att den brukar visa: "ansluten till det trådlösa nätverket" trots att jag redan varit ansluten i flera timmar... detta visar den oftast precis innan den stängs av(lr några minuter..)

vad kan det vara för fel??
EDIT: jag har provat att göra en "optimized defaults i bios utan resultat...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Står en del i FAQ'en om de problem du har tror jag. Kollat där?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43193...

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Ostabil system.

Det första man gör är att man sätter allt på default både Cpu och Grafikkortet, alltså inget överklockat.
Om du skall komma fram till vad det är som orsakar dina bluescreens så är det garanterat överklockningen.
Ladda default settings i Biosen så att din Cpu/system inte är överklockad. Sen skall du även ta bort överklockningen på grafikkortet.
När du har gjort det då skall du testa och se om du får Bluescreen. Får du inga, ja då har det berott på att du har överklockat för mycket och fått ditt system ostabil, eller så har du matat med för lite spänning.
Får du fortfarande bluescreen då är det hårdvara som spökar.

Tips!!!
För att veta om ditt system är stabil skall du köra Super Pi i 32M klarar den hela den beräkningen då ditt system med 100% stabil.
En annan sak som du kan verifiera att ditt system är 100% stabil är att köra Prime95.
Ladda ner den och gå i på Option välj Torture Test och sen väljer du In place large FFT-s
Klarar den att köra det mellan 45min - 4 timmar ja då är ditt system med 100% sanolighet stabil. Så fort den slår om från rött till gult (lilla ikonen i själva programet) så har du ett ikke stabil system.

Att tolka koderna kan hjälpa men dom brukar försvinna allihoppa så fort man får systemet stabil. Det kan komma alla möjliga koder hela tiden om ditt system är ej stabil.

Lycka till.
Återkom hur det har gått.

Permalänk
Medlem

ok, tack så mycket

...men jag har ju kört med nollställt bios och allt, när jag fått dessa bluescreens...

..hur vet jag om mitt graffe är stabilt?

jag har kommit fram till att den verkar funka när jag inaktiverar mitt trådlösa nätverkskort :S
..men vadå?? jag måste ju kunna surfa! (komma in på sweclockers )

vad ska jag hitta på? jag har provat att uppdatera drivrutinen, men då startar den om och säger:

***STOP 0x00000050 (0xFFFF00ES, 0x00000001, 0xA7FFF8D4, 0x00000000)

***HTTP.sys Adress A7FFF8D4 base at A7FEE000 Datestamp 41672744

blir snart tokig på alla nuffror som jag inte har en aning om vad det betyder.... men nån måste ju veta??

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk

tja jag har samma problem .. det står en massa grejer om beginning to dump of physical memory och jag använder också trådlöst nätverk.. det blir oftast fel när jag spelar wow.