Permalänk
Medlem

Är denna DVD/DivX-spelare bra?

Jag behöver nån enkel och billig DVD-spelare och hittade denna: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311004&view=detailed

Det står att den spelar upp DivX, klarar den även Xvid? Klarar den att visa undertexter?

Jag vet att netonnet säljer en liknande för samma pris som ska klara Xvid men jag ska beställa annat också från komplett...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Har inte den spelaren men dom flesta som klarar Divx klarar även Xvid. Nån som har den spelaren får kanske komma med ett mer definitivt svar. Men divx och xvid är eg samma sak..

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Vad ska man med en USB port på fronten?

Permalänk

Jag kan konstatera följande: en av de saker som gör liten skillnad rent ljudmässigt är cdn. Det borde vara den sista investeringen. En denon dvd 7000kr klassen (ok ok) mot min rötne 1000kronorsdvd var det naturligtvis viss skillnad men ändå så liten att jag bedömmer den för liten i förhållande till investeringen.

Permalänk
Medlem

läs xvid baklänges, xvid bygger på divx källan.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberZzZ
Har inte den spelaren men dom flesta som klarar Divx klarar även Xvid. Nån som har den spelaren får kanske komma med ett mer definitivt svar. Men divx och xvid är eg samma sak..

Ja, men jag tänkte om nån visste säkert. Andra affärer skriver ju att en spelare klarar både Divx och Xvid som om det inte vore samma sak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Vad ska man med en USB port på fronten?

Jag skulle tro att den kan spela upp mp3-låtar och filmer från USB-minnen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Jag kan konstatera följande: en av de saker som gör liten skillnad rent ljudmässigt är cdn. Det borde vara den sista investeringen. En denon dvd 7000kr klassen (ok ok) mot min rötne 1000kronorsdvd var det naturligtvis viss skillnad men ändå så liten att jag bedömmer den för liten i förhållande till investeringen.

Postat i fel tråd?:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
läs xvid baklänges, xvid bygger på divx källan.

Visst, men man måste ändå installera Xvid-codec för att kunna se såna filmer på datorn, det var därför jag blev fundersam.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ja, men jag tänkte om nån visste säkert. Andra affärer skriver ju att en spelare klarar både Divx och Xvid som om det inte vore samma sak.

Jag skulle tro att den kan spela upp mp3-låtar och filmer från USB-minnen.

Kan man koppla in en externa hårddisk då också tro? för att spela upp film och musik...

Visa signatur

[XP2400+ 2,0ghz] [2x256mb DDR ram] [80gb WD] [EPoX 8K9AI Moderkort] [GeForce 4MX] [NEC 2500 8x]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomasgrafström
Kan man koppla in en externa hårddisk då också tro? för att spela upp film och musik...

Har mailat komplett och frågat men får väll inte svar fören på måndag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomasgrafström
Kan man koppla in en externa hårddisk då också tro? för att spela upp film och musik...

Inte en aning, har inte hållit på med externa hårddiskar men de brukar väl kräva drivrutiner?

Jag har iaf beställt en spelare nu så jag återkommer när jag har testat olika format samt USB-minne.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Hedersmedlem

USB-porten i fronten är bland annat till för att uppdatera firmwaren via datorn.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

kör på kiss budgetmodell (kiss dp1000) snarare ... ett par 100 mer, men väl värt pengarna i kvalitesynvinkel... men men,....

min input...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja

Har mailat komplett och frågat men får väll inte svar fören på måndag.

Nå?

Visa signatur

[XP2400+ 2,0ghz] [2x256mb DDR ram] [80gb WD] [EPoX 8K9AI Moderkort] [GeForce 4MX] [NEC 2500 8x]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomasgrafström
Nå?

ok här kommer det.

komplett:
Hej,

USB ingången på fronten är till för att användas för att tex uppdatera firmwaren till DVD spelaren.

Jag:
Är nu säkra på att den bara är till för att uppdatera firmwaren till
DVD spelaren. Läste det så här på en sida:
What Eltax have done which other manufacturer's on the whole have
failed to do on their standard DVD players is to have a USB port. Not
only does this mean that you can transfer an internet movie file from
your PC to DivX player which is a handy feature as it means you don't
need to burn it to DVD but it'll also allow you to listen to MP3 files
from your MP3 player (USB connection) through your DVD player. There's
no doubt for this price this is one of our best DVD players.

komplett:
Hej igen,

Ser tyvärr ut som om jag har varit lite väl snabb med mitt svar.

Men det som står på hemsidan stämmer.

Jag:
Vad tror du kan det fingera med
en extern hårddisk att spela filmer från?

komplett:
Hej,

Ja det bör inte vara några problem med tanke på den text du har skrivit med.

Jag:
Ni har ingen möjlighet att testa det?

komplett:
Tyvärr så har jag ingen möjlighet att testa detta :/

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem och testat spelaren lite grann, den kan spela upp MP3-låtar från USB-minne och säkerligen även film om man har ett tillräckligt stort minne. Man väljer bara Source i menyn och sedan Disc eller USB för att få upp en lista med innehållet.
Xvid är heller inga problem.
Som jag misstänkte klarar den inte undertexter men mig gör det detsamma eftersom jag föredrar att se filmer utan text, annars hade jag inte chansat.

Jag har inte provat den så mycket och inte kollat igenom en hel film än men det verkar vara en prisvärd spelare.

Lite nackdelar jag upptäckt hittills:
Stödjer inte långa filnamn, man ser de sex första tecknen i filnamnet föjlt av ~1 som i gamla DOS.
Skivsläden fastnar ibland när man öppnar den och man måste peta till på den för att det ska släppa.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Nu har jag fått hem och testat spelaren lite grann, den kan spela upp MP3-låtar från USB-minne och säkerligen även film om man har ett tillräckligt stort minne. Man väljer bara Source i menyn och sedan Disc eller USB för att få upp en lista med innehållet.
Xvid är heller inga problem.
Som jag misstänkte klarar den inte undertexter men mig gör det detsamma eftersom jag föredrar att se filmer utan text, annars hade jag inte chansat.

Jag har inte provat den så mycket och inte kollat igenom en hel film än men det verkar vara en prisvärd spelare.

Lite nackdelar jag upptäckt hittills:
Stödjer inte långa filnamn, man ser de sex första tecknen i filnamnet föjlt av ~1 som i gamla DOS.
Skivsläden fastnar ibland när man öppnar den och man måste peta till på den för att det ska släppa.

Ok men du har ingen hårddisk att testa med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Ok men du har ingen hårddisk att testa med?

Nej tyvärr, har ingen sådan. Däremot kan jag ansluta min Creative MuVo mp3-spelare och spela låtar från den, men den är ju i princip ett vanligt USB-minne så det är ju inte så konstigt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Nej tyvärr, har ingen sådan. Däremot kan jag ansluta min Creative MuVo mp3-spelare och spela låtar från den, men den är ju i princip ett vanligt USB-minne så det är ju inte så konstigt.

vet du om det är usb 2.0 på dvd spelaren? om de är usb 1.1 så lär den inte fixa filmer.

Tar den USB 2.0 så köper jag nog också en sån

Permalänk

Jag köpte en sådan förra veckan och det jag hittils kunnat konstatera är att den inte spelar upp mina "brända" DVD-skivor som annars fungerar fint med datorn och min andra dvd-spelare av märket samsung. Någon som vet vad denna kan bero på? DVD-skivan är av typen DVD-R.

Jag har testat VCD-skivor och det fungerar dock inte DVD-R.

Är det samma sak för dig andreas?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
vet du om det är usb 2.0 på dvd spelaren? om de är usb 1.1 så lär den inte fixa filmer.

Tar den USB 2.0 så köper jag nog också en sån

Det står ingenstans att det är 2.0 så jag skulle gissa på att det inte är det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
Jag köpte en sådan förra veckan och det jag hittils kunnat konstatera är att den inte spelar upp mina "brända" DVD-skivor som annars fungerar fint med datorn och min andra dvd-spelare av märket samsung. Någon som vet vad denna kan bero på? DVD-skivan är av typen DVD-R.

Jag har testat VCD-skivor och det fungerar dock inte DVD-R.

Är det samma sak för dig andreas?

Jag har testat med flera DVD-R av olika fabrikat; Verbatim, Memorex, Sony, Platinum och Packard Bell, det har inte varit problem med något av dessa märken. Jag har fortfarande inte kollat igenom en hel film, bara startat och hoppat mellan kapitlen men eftersom det fungerar lär det inte vara några problem.

Edit: Om någon mot förmodan skulle se denna gamla tråd: DET ÄR RIKTIG SKITSPELARE, KÖP EJ!

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, Då köper ja ingen Eltax då.

Visa signatur

LAN-------- >>>http://www.strikeoutlan.se

64 3000+, 1024 Ddr, ATI Radeon 9800pro