World of Warcraft - Burning Crusade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
o dom jävlarna skulle nog bara förlora om dom höjde månadskostnaderna för så mkt som dom tjänar på detta har nog ingen datorspel tillverkar gjort tidigare så brist på pengar har dom verkligen itne

Bevis, källor, något sånt eller gissar du bara som alla andra?

Permalänk

Från http://www.worldofwar.se/articles/articles.php?id=34 där de snackar med Shane Dabi (WoW lead producer).

Om månadskostnad

Citat:

Kommer månadskostnaden att höjas när expansionen kommer?
Nej, expansionen kostar att köpa, men sedan betalar man samma avgift som vanligt.

Om HeroClasses

Citat:

Hero classes – när kommer de?
Nästa år någon gång. Både de som köper expansionen och de som inte gör det kommer att få tillgång till hjälteklasser.

Så det kommer inte ingå som någonting mellan lvl 60-70 tolkar jag det som.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker

Frågan är kommer de göra levlingen enklare mellan 1-60 nu ? ifall de gör steget mellan 60-70 större än 50-60 kommer folk orka då att starta nya karaktärer om det inte blir lättare att nå 60? Nya

Varför skulle dom göra 1-60 lättare det är redan lätt?
Att 60-70 skulle vara lika mycket xp som 1-60 är inte trovärdigt då Blizzard är emot allt som heter seg lvl grind.

Själv hållar jag på med min tredje lvl 60 som snart är lvl52 så det är inte direkt svårt att levla 1-60.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Varför skulle dom göra 1-60 lättare det är redan lätt?
Att 60-70 skulle vara lika mycket xp som 1-60 är inte trovärdigt då Blizzard är emot allt som heter seg lvl grind.

Själv hållar jag på med min tredje lvl 60 som snart är lvl52 så det är inte direkt svårt att levla 1-60.

Nej jag säger inte att det är svårt, men det spelet då blir fyllt med powerplayers endast, för du lär inte vara en casual player som lägger ner 1-2 timmar om dan mellan kl21-23 kanske 2-3 kvällar i veckan då man kan ha jobb/familj/andra fritidsintressen, antar att du lirar minst 6 timmar om dan 7 dagar i veckan om du ska ha 3 lvl 60s som kör MC/BWL osv för fulla Tier 1 eller Tier 2 set. För oavsett hur många timmar man lägger ner så vill nog Blizz även få med casual players, de tjänar lika mycket pengar på oss om vi lirar 300 timmar i månaden som 30.

Sen sa jag inte att lvl 60-70 skulle vara som lvl 1-60, jag sa att det är förmodligen större skillnad mellan 60-70 mot vad det är idag mellan 50-60 så dom 10 levlarna kommer betyda större skillnad mot vad en 50 är gemtemot en 60, men detta är bara teorier och förhoppningar, inget bekräftat från Blizz.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Anden88: Grattis till dig och EF, men jag föreslår att du skriver i andra tråden istället, detta är tråden för expansionen

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Anden88: Grattis till dig och EF, men jag föreslår att du skriver i andra tråden istället, detta är tråden för expansionen

HAHA ojsan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
HAHA ojsan.

/golfclap

Visa signatur

Dyng Dyng

Permalänk
Medlem

Har börjat flyga rykten om att Worgen kommer bli alliance-rasen. Någon hade tydligen hittat adressen http://worldofwarcraft.com/burningcrusade/townhall/worgen.htm... och snappat info därifrån:

"The people of Gilneas entombed themselves in their isolated peninsula at the outbreak of the Undead Scourge, erecting the Greymane Wall to keep out the demons and walking dead of the cursed army. To this day, refugees from the ravaged villages of Lordaeron gather at it, crying for safe haven from the Forsaken that now claim Silverpine Forest as their own.

Yet it is not much better behind the wall. For agents of the crazed wizard Arugal have infiltrated the once-prosperous land and spread a dark curse among the populace. As the first tainted moon climbed into the sky, screams rendered the countryside as the inhabitants of Gilneas changed forms and became the crazed Worgen. Few retained their minds. Many became wild and bloodthirsty.

Those who remained in control of their thoughts waged a war hidden from the eyes of the rest of the world, slaying former friends and family in an effort to preserve what little life still hoped for survival. Naming themselves the Nightcry after that first terrifying moonrise, they fought until they found themselves drained of resources and the will to continue the bloody battles alone.

Unable to conceal their horrid existence from the world any longer, a new sun rises over Gilneas. The Alliance has opened its gates to the refugees and an effort is now underway to restore humanity to the Nightcry Worgen. As one of their number, you must prove yourself a capable ally to the Alliance's cause and master the powers granted to you against your will in order to free your land...no matter how much blood you must shed."

Dessa är ju bara lösa rykten, men intressant ändå. Vore grymt med en human-ras som kan förvandla sig till varulvar.

http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessage.php?board=534914&...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Sidan finns ju inte...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Sidan finns ju inte...

Nej, men det beror på att Blizzard tog bort den antar jag!

Dessa är ju rykten, så man får ta det som man vill...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
dom har själv sagt att de kommer va samma kostnad!

ok, tack så mycket. Det var det jag trodde men man vet ju inte när folk säger annorlunda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BulZer
ok, tack så mycket. Det var det jag trodde men man vet ju inte när folk säger annorlunda

Don't believe everything you read on the internet!

Folk säger så jävla mycket strunt, speciellt i WoW sammanhang ;P

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Vad menas med HeroClasses igentligen?

Kan man spela en Hero?.. om alla gör det då? Fattar noll

Permalänk
Medlem

Heroclasses, är någonting som blizzard håller på att utveckla, mer en så vet jag inte, men jag skulle kunna tänka mig att det är någon ting som tex ger 10% extra skada (som man gör) eller 10%mindreskada (som man kan ta) eller 10% mer healing. men detta är bara vad jag gissar på, rätta mig ifall någon vet mer

Permalänk
Medlem

Sen den dagen jag fick höra att WoW skulle innehålla hero classes blev jag eld och lågor. Tyckte det lät jättegrymt och satt och spekulerade bra länge hur det skulle bli... men sen släpptes ju WoW med alla dess patchar utan att innehålla dessa hero classes, så lite besviken blev man ju.

Jag har fått för mig att de skulle sno dessa heroes ur WC3 etc. Blademaster, demonhunter och allt vad dom hette. Glömt de flesta namnen nu.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
"massor av text."

jag tycker att detta kanske kan bli bra Då kommer jag att spela som alliance istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomatsalad
jag tycker att detta kanske kan bli bra Då kommer jag att spela som alliance istället.

dU SkrEv 13:37!!11

Permalänk

Se så, lugna puckar (puckon) gott folk:

PvE:
ALL raid instances, cept ahn qiraj, in BC will be restricted to Lvl 70, there is no 40 man raid instance for lvl 65, unless ur suicidal, as a result, many new 5man instances will be introduced.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-realm-dr...

Mycket bra läsning

Permalänk
Medlem

Lugnt, men den där har postats förut har jag för mig, jag har iaf sett den tidigare Men klart intressant läsning ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
dU SkrEv 13:37!!11

JAG ÄR BÄST!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomatsalad

JAG ÄR BÄST!!!!

Jahaja..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Se så, lugna puckar (puckon) gott folk:

PvE:
ALL raid instances, cept ahn qiraj, in BC will be restricted to Lvl 70, there is no 40 man raid instance for lvl 65, unless ur suicidal, as a result, many new 5man instances will be introduced.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-realm-dr...

Mycket bra läsning

Nu längtar jag till exp

Edit: The CDC (Center for Disease Control) in Atlanta contacted blizzard about the ZG plague in the game. The CDC had read that Blizzard had simulated a plague spreading through the world, and was interested in how they simulated it. They were disappointed when they found out it was a bug.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Hmmm?!

Enligt cdon så är releasen (pre releasen) för burning crusade 2049-12-31; http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=5704&nav_genre...

medan gameshop inte har något betsämt datum, men att det kommer ut 2006 någon gång; http://www.gameshop.se?sida=34926

Fan vad jobbigt ifall cdon har rätt
Isåfall får man vänta i 45år

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom fem sidor, så jag stället en ny fråga istället.

Kommer det startas nya servrar som man måste starta nya gubbar på, eller kommer man kunna flytta över / spela på sin gamla gubbe på burning crusade servrarna?

Permalänk
Medlem

Ifall du inte hade varit så lat(de är 5 sidor?) hade du inte behövt ställt nån fråga då den redan har ställts men men.
Du kommer inte behöva byta server eller nått sånt, expansionen kan du se som en stor patch bara. Ifall du köper de kommer du få tillgång till de nya området och kan välja dom nya raserna. Annars kommer de va som förut, fast lite nytt smått å gott kommer väll bli för alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Orkar inte läsa igenom fem sidor, så jag stället en ny fråga istället.

Kommer det startas nya servrar som man måste starta nya gubbar på, eller kommer man kunna flytta över / spela på sin gamla gubbe på burning crusade servrarna?

Alla som inte har expansionen kommer kunna se bloodelves osv, men inte spela dom själv. Samma servrar fortfarande. Inga nya gubbar. Jag tycker sånt här är självklart egentligen.

Permalänk
Medlem

hmm, behöver man vanliga wow för att ha expansionen då? eller går det att bara köpa expansionen när den kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
hmm, behöver man vanliga wow för att ha expansionen då? eller går det att bara köpa expansionen när den kommer?

Japp, man behöver som med alla andra expansioner original spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan

som med alla andra expansioner original spelet

Det som är så kul är att du har fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Det som är så kul är att du har fel

Med ett sånt uttalande kanske du ska ha med lite bevis? och dom flesta har man nog behövt orginalspelet innan... du kan ju göra en lista